برای رسیدن به جایگاه فعلی‌ام روزهای سختی را سپری کرده‌ام

نشریه ورزشی معتبر چاپ پایتخت اسپانیا با تمجید از سنگربان تیم ملی ایران، مصاحبه‌ای اختصاصی با وی انجام داده است. عملکرد خوب علیرضا بیرانوند در جدال تیم‌ ملی ایران مقابل مراکش که سهم بسزایی در پیروزی شاگردان کارلوس کی‌روش مقابل حریف آفریقایی داشت، مورد توجه بسیاری از رسانه‌های جهان به خصوص رسانه‌های اسپانیا، دومین حریف […]

1

نشریه ورزشی معتبر چاپ پایتخت اسپانیا با تمجید از سنگربان تیم ملی ایران، مصاحبه‌ای اختصاصی با وی انجام داده است.

عملکرد خوب علیرضا بیرانوند در جدال تیم‌ ملی ایران مقابل مراکش که سهم بسزایی در پیروزی شاگردان کارلوس کی‌روش مقابل حریف آفریقایی داشت، مورد توجه بسیاری از رسانه‌های جهان به خصوص رسانه‌های اسپانیا، دومین حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 قرار گرفته است. به همین بهانه سایت نشریه آس اسپانیا با سنگربان تیم فوتبال پرسپولیس مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داده است و نظر او را درباره بازی ایران مقابل مراکش و بازی بعدی مقابل ماتادورها جویا شده است.

آس در مقدمه گفت‌و‌گوی خود با بیرانوند نوشته است: علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران یکی از قهرمانان پیروزی این تیم مقابل مراکش در کمپ تمرینی تیم ملی ایران با آس مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داده است. او اخراج خولن لوپتگی از سرمربیگری تیم ملی اسپانیا در فاصله دو روز به آغاز رقابت‌ها را کم اهمیت می‌داند و مطمئن است که بازی مقابل تیم تحت هدایت فرناندو هیرو برای او و هم‌تیمی‌‌هایش آسان نخواهد بود. در ادامه گفت‌و‌گوی بیرانوند با سایت نشریه آس را می‌خوانید:

*بعد از پیروزی تاریخی که مقابل مراکش کسب کردید، چه احساسی داری؟

این بازی اول برای ما خیلی حیاتی و بردن آن بسیار مهم بود. من اول از همه دوست دارم این پیروزی بزرگ را به تمام مردم کشورمان تقدیم کنم. ما نتیجه مهمی کسب کردیم، اما الان هم ما بازیکنان و هم کادر فنی باید با همان تعهد و تلاش به کارمان ادامه دهیم. ما بسیار خوشحالیم.

* برای شخص تو، بزرگ‌ترین مشکلی که در تیم ملی ایران بر آن غلبه کردی، چه بوده است؟

برای من مهم‌ترین چیز و مهم‌ترین چالش، از خودگذشتگی بوده که برای دوران کاری‌ام به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای انجام داده‌ام. می‌‌توانم برای شما روزهایی را بشمارم که در آنها خواب به چشمانم نیامد، روزهایی که مجبور بودم در شهری دیگر دور از خانواده‌ام زندگی کنم و جایی برای خوابیدن نداشتم. این چیزها جزو مهم‌ترین موانعی بود که از پیش رو برداشتم تا به جایی برسم که الان هستم.

* بازی تیم ملی ایران مقابل اسپانیا را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟

زمان زیادی برای جشن گرفتن پیروزی‌‌مان مقابل مراکش نداریم. از همان زمان ما تمام تمرکزمان را روی بازی مقابل اسپانیا گذاشتیم. تمام دنیا می‌دانند که اسپانیا یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ فوتبال است، اما چیزی که ما می‌توانیم تضمین کنیم این است که اسپانیا مقابل ما بازی آسانی نخواهد داشت. ما گروهی جنگجو هستیم که برای جنگیدن به میدان می‌رود و تا آخرین ثانیه بازی تمرکزشان را حفظ خواهند کرد.

* درباره وضعیت تیم ملی اسپانیا، با توجه به اخراج لوپتگی و انتصاب هیرو به‌عنوان سرمربی این تیم چه نظری داری؟

اسپانیا تیمی فوق‌العاده است. اگرچه آنها سرمربی‌شان را ساعاتی قبل از آغاز اولین بازی‌شان تغییر دادند، اما تیم‌شان مشکل خاصی ندارد. کاپیتان یا یکی از بازیکنان کهنه‌کار تیم هم می‌توانند این تیم را هدایت کنند، چون این تیم بازیکنان بسیار بزرگی دارد. ما اما ترجیح می‌دهیم که بیش از اندازه روی این موضوع تمرکز نکنیم، چون می‌خواهیم فقط روی بازی خودمان تمرکز داشته باشیم. می‌دانیم که مجبوریم عملکردی به مراتب کامل‌تر از آنچه مقابل مراکش داشتیم را مقابل اسپانیا ارائه کنیم.

 * شانس صعودتان به مرحله بعدی را چقدر ارزیابی می‌کنی؟ آیا برای حضور ایران در مرحله یک هشتم نهایی شانسی قائل هستی؟

از روزی که قرعه‌‌مان مشخص شد، می‌دانستیم که در سخت‌ترین گروه جام جهانی قرار گرفته‌ایم. ما در این گروه با قهرمان سابق جام جهانی، قهرمان یورو و یکی از بهترین تیم‌های آفریقا یعنی مراکش قرار گرفتیم. با این حال ما آمده‌ایم که کاری بزرگ انجام دهیم، شگفتی‌ساز شویم و از چنین گروه سختی خودمان را به دور بعدی برسانیم.

* آیا از بازتاب‌های دستاوردی که کسب کرده‌اید، مطلع هستید؟

این دومین بار در تاریخ است که ما می‌توانیم شیرینی پیروزی در جام جهانی را بچشیم و می‌دانیم که این، اتفاقی بی‌نظیر است. ما از کاری که انجام داده‌ایم و چالشی که پیش روی‌مان قرار دارد آگاه هستیم، اما مهم‌ترین چیز این است که توانستیم تمام مردم کشورمان را خوشحال کنیم.

*‌ درباره ماجرای اختلاف با نایکی و خودداری این شرکت از ارائه کفش‌هایش به بازیکنان تیم ملی ایران چه نظری داری؟

فدراسیون فوتبال ما این موضوع را با فیفا مطرح کرده است و من نمی‌خواهم در مورد این موضوع هیچ صحبتی داشته باشم. در حال حاضر تمام تمرکز ما روی بازی‌مان مقابل اسپانیا است.