براری:با ذره ذره وجودم برای طلا جنگیدم

محمدرضا براری در پایان رقابت‌های دسته ۱۰۵ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی مدال طلا را از آن خود کرد. پنجمین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی با برگزاری مسابقات دسته ۱۰۵ کیلوگرم در سالن آزال کلاب پیگیری شد که محمدرضا براری و رضا آقازاده وزنه‌برداران کشورمان به مصاف ۵ حریف دیگر خود رفتند. […]

محمدرضا براری در پایان رقابت‌های دسته ۱۰۵ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی مدال طلا را از آن خود کرد. پنجمین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی با برگزاری مسابقات دسته ۱۰۵ کیلوگرم در سالن آزال کلاب پیگیری شد که محمدرضا براری و رضا آقازاده وزنه‌برداران کشورمان به مصاف ۵ حریف دیگر خود رفتند.

در حرکت یکضرب آقازاده ابتدا وزنه ۱۶۴ کیلوگرمی را مهار کرد، اما در دومین حرکت موفق به مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی نشد. وی در سومین حرکت نیز در مهار این وزنه موفق عمل نکرد تا با ۱۶۴ کیلوگرم با عنوان پنجمی به کار خود پایان دهد.محمدرضا براری دیگر نماینده کشورمان در این دسته در نخستین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در دومین حرکت در مهار وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی ناکام بود. براری در حرکت سوم پشت وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی که رکورد آسیا بود قرار گرفت، اما این بار هم موفق نبود تا با همان ۱۷۵ کیلوگرم با دومی در حرکت یک ضرب به کارش پایان دهد.سلوان العفوری وزنه بردار عراقی در این حرکت با ثبت ۱۷۶ کیلوگرم اول شد.

* حرکت دوضرب:‌

حرکت دوضرب برای رضا آقازاده با وزنه ۲۰۲ کیلوگرم آغاز شد که این وزنه بردار موفق به مهار آن شد. وی برای دومین حرکت خود وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را انتخاب کرد و این وزنه را نیز بالای سر برد، اما در سومین حرکت موفق به مهار وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی نشد تا با مجموع ۳۶۹ کیلوگرم و جایگاه پنجم به کار خود پایان دهد.محمدرضا براری در اولین حرکت دوضرب خود وزنه ۲۱۲ کیلوگرمی را بالای سر برد. وی سپس پشت وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی ایستاد، اما موفق به بالا بردن این وزنه نشد. براری در آخرین شانس خود وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را بالای سر برد و تا با مجموع ۳۹۵ کیلوگرم به مدال طلا برسد.سلوان العفوری از عراق با مجموع ۳۹۱ کیلوگرم دوم شد و ایوان افرموف از ازبکستان به مدال برنز رسید.

براری: با ذره ذره وجودم برای طلا جنگیدم

محمدرضا براری بعد از کسب مدال طلای دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌براری بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: من از مسابقات آسیایی آمده بودم و خسته بودم، اما با تمام وجود و به عشق مردم همه تلاشم را کردم؛ رقبای امروزم بسیار سخت بودند.

به گزارش مازند اسپرت ، وی درباره حرکت آخر خود گفت: اگر ۲۲۰ را نمی‌زدم طلا نمی‌گرفتم؛ ذره ذره وجودم را گذاشتم تا طلا بگیرم و انوشیروانی فریاد می زد «محمدرضا اگر طلا می‌خواهی باید این وزنه را بزنی.»

وزنه‌بردار طلایی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی افزود: حریفان امروزم را می‌شناختم و برنامه ۲ هفته اخیر کادر فنی باعث شد شرایط بهتری پیدا کنم. واقعیت این بود که توان نگه داشتن وزنه را نداشتم و در حرکت دوم دوضرب وزنه از دستم افتاد.براری در پایان گفت: قبل از آمدن نذر کرده بودم بخشی از جایزه نقدی‌ام را به موسسه خیریه بدهم و خوشحالم که طلا گرفتم و نذرم را هم ادا می‌کنم.