بانک‌ها خون مردم را در شیشه کرده‌اند

گروه اقتصادی: مدیرعامل اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران با بیان اینکه بانک‌ها خون مردم را در شیشه کرده‌اند، گفت: سود بانکی را کم می‌کنند اما کاری به نرخ بهره تسهیلات ندارند، آیا این روند بانک‌داری اسلامی است؟ سیدتقی جعفریان با بیان اینکه بیش از 14 هزار تعاونی در مازندران موجب اشتغال 100 هزار نفر شده‌اند، اظهار کرد: […]

گروه اقتصادی: مدیرعامل اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران با بیان اینکه بانک‌ها خون مردم را در شیشه کرده‌اند، گفت: سود بانکی را کم می‌کنند اما کاری به نرخ بهره تسهیلات ندارند، آیا این روند بانک‌داری اسلامی است؟

سیدتقی جعفریان با بیان اینکه بیش از 14 هزار تعاونی در مازندران موجب اشتغال 100 هزار نفر شده‌اند، اظهار کرد: چگونه با این حجم از تولید، تولیدکنندگان هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
مدیرعامل اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران با بیان اینکه چرا نفت می‌فروشیم، ارز وارد می‌کنیم و بعد می‌دهیم به خارجی‌ها، تصریح کرد: مردم تا چه زمانی باید تاوان سیاست‌های غلط برخی از مدیران دولتی را بدهند؟ من از برخی مدیران استان گله‌مند هستم.
این مسؤول با بیان اینکه عده‌ای شبانه‌روز در حال کار و تلاش هستند، خاطرنشان کرد: کمتر مدیری پیدا می‌شود که برای اشتغال‌زایی ارزش قائل باشد.جعفریان تاکید کرد: چرا یک کارآفرین جرات ندارد از بانک وام بگیرد و برای تامین نقدینگی مجبور شود زندگی خود را به حراج بگذارد؟وی بیان کرد: آمار داده‌اند که به شرکت‌های دانش‌بنیان یک میلیارد تومان تسهیلات داده‌اند، این خجالت‌آور است که در برابر آمار معوقات چندصد میلیارد تومانی یک نفر ما خوشحال به پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات به ده‌ها شرکت دانش‌بنیان باشیم.
*چالش شدید در اقتصاد کشور
مدیر عامل اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران با بیان اینکه پس از دولت دهم اقتصاد کشور به چالش کشیده شد، اضافه کرد: در دوران دولت نهم و دهم مشکلات اقتصادی اینگونه نبود اما در این دولت به شدت دچار مشکل شده‌ایم.
جعفریان اظهار کرد: از مشکلات بروکراسی‌های اداری و اداره مالیات خسته شده‌ایم، باید به سمتی برویم که بخش خصوصی اقتصاد را تحویل بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات بخش کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: زمین‌های کشاورزی مازندران نابود شده‌اند و واردات برنج خارجی کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است.
مدیرعامل اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران افزود: وقتی در مورد واردات برنج سخن می‌گویم و مدارک و مستندات ارائه می‌کنم، تهدید به مرگ می‌شوم اما من از کشته شدن نمی‌ترسم چون آب از سر ما گذشته و تحملی باقی نمانده است.
جعفریان خواستار اصلاح نظام بانکی شد و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به بخش تولید خدمت کنیم باید نظام بانکی اصلاح شود تا مردم از گرفتاری پیش آمده خلاص شوند.
وی در پایان با بیان اینکه بانک‌ها خون مردم را در شیشه کرده‌اند، گفت: سود بانکی را کم می‌کنند اما کاری به نرخ بهره تسهیلات ندارند، این روند کجای بانک داری اسلامی است؟