باند مخوف و بازیکن بزرگ کیست؟

حرف‌های سه سرمربی که هدایت استقلال را برعهده داشتند شبیه هم هستند و رمزگشایی این حرف‌ها می‌تواند پشت پرده جدیدی از اتفاقات این تیم را نمایان کند. انگشت اشاره امیر قلعه نویی چیزی را نشان می دهد که چهار سال است مثل ابری نامرئی هوای استقلال را مه آلود کرده است. حرف امیر قلعه نویی […]

حرف‌های سه سرمربی که هدایت استقلال را برعهده داشتند شبیه هم هستند و رمزگشایی این حرف‌ها می‌تواند پشت پرده جدیدی از اتفاقات این تیم را نمایان کند.

انگشت اشاره امیر قلعه نویی چیزی را نشان می دهد که چهار سال است مثل ابری نامرئی هوای استقلال را مه آلود کرده است. حرف امیر قلعه نویی با دیگر پیشکسوتان در مورد بررسی استقلال و شرایط ناکامی اش متفاوت است. اولا اینکه او ریشه بیشتری در استقلال دارد و از لایه های مخفی این باشگاه به دلیل سال ها حضور با خبر است دوم اینکه او تیزبین است و اخبار دسته اول باشگاه استقلال را دارد به همین دلیل است که حرف او را باید در این رابطه جور دیگر خواند و به شکلی دیگر دید. پرسش اما اینجاست که چرا حتی امیر قلعه نویی که به جسارت و رک گویی معروف است اشاره ای مستقیم ندارد؟ قلعه نویی می گوید: «به افشارزاده و بعد به افتخاری نزدیک بودند و در فصل نقل و انتقالات هم خیلی سعی کردند پررنگ شوند. البته از سوی چند بزرگتر تیم هم حمایت می شوند همین ها بودند که من و مظلومی را به بن بست رساندند و حالا شرایط کار را برای منصوریان سخت کردند و او را به این جا رساندند. » سرمربی اسبق استقلال اعتقاد دارد استقلال تنها یک راه نجات دارد: «تا ریشه این آدم ها در استقلال خشک نشود، استقلال درست نمی شود. »

پیگیری های مهر از منابع نزدیک به امیر قلعه نویی نشان می دهد که نفرات مد نظر امیر قلعه نویی اگر چه در ظاهر از کار برکنار شده اند اما نفرات خودشان را در هسته مرکزی دارند. این نفرات آنقدر در استقلال قدرت دارند که شریک تجاری خودشان را در خبرسازی های رسمی باشگاه هم حمایت می کنند و به این ترتیب همه مخالفان آنها چه در زمان مظلومی و چه در زمان مربیگری منصوریان از تیم کنار گذاشته شده اند.

مظلومی هم به این گروه و شبه کودتا در شب فینال حذفی اشاره داشت. او پس از شکست در فینال جام حذفی گفت: بعد از این که دربی را باختیم یکی از بازیکنان بزرگ تیم همراه یکی از اعضای باشگاه شبانه به منزل فرهاد مجیدی رفتند و تا ۴ صبح از او خواهش می کردند که سرمربی استقلال شود اما فرهاد از مکتب استقلال است و این پیشنهاد را قبول نکرد.

حرف های مظلومی بعدها تکذیب نشد نه توسط خودش و نه توسط هیچکس دیگری و پرسش همچنان باقی ماند که کدام بزرگ استقلال مظلومی را دور زده، امیر قلعه نویی را ناکام کرده و حالا منصوریان را تخریب می کند؟ آیا آن بزرگ و آن مرد نامرئی به دنبال آوردن مربی خارجی هستند و گرفتن حق ترانسفر خودشان؟ به همین دلیل با تیمی مردمی این همه بازی می کنند و آن را تخریب می کنند تا همه گزینه های استقلال تمام شود و در نهایت مربی از کانال آنها به استقلال بیاید؟ یعنی تا آن روز استقلال باید حقارت خودش و هوادارانش را تحمل کند؟

پرویز مظلومی خیلی صریح کودتا علیه خود شب دربی با پرسپولیس را گفت که ۴ گل خوردند و ماجرای اینکه چطور امید ابراهیمی جلوی دو سه نفر از این کودتاچیان ایستاد. در واقع کلید این قفل انگار در دست امید ابراهیمی است او مدت ها با برخی از بازیکنان استقلال قهر بود و هنوز هم رابطه خوبی این دو با هم ندارند.شرایط استقلال با این وضعیت درست بشو نیست و به نظر می رسد اگر این حرف ها ریشه یابی نشوند استقلال درست شدنی نیست که نیست. اتفاق منصوریان یک بار پارسال کوشید تا این باند را خنثی کند و تغییراتی کوچک در ساختمان اداری و البته در بعد فنی به وجود آورد و نیم فصل موفقی هم داشت اما به نظر می رسد دوباره این ماجرا از اول نوشته شده و آن برخورد نرم کافی نبوده است.

امید ابراهیمی کلید حل این معمای بزرگ است. معمایی که انگار باید برای حل آن شرلوک هولمز را استخدام کنند تا مدرک داشته باشند البته بدون مدرک هم می توان دید آنچه را که مربیان استقلال پی در پی می گویند و می بینند و البته هیچ کدامشان این باند را نتوانستند منحل کنند.