از ماهها پیش خبر داشتیم!

یکی از مقامات ارشد دولت تدبیر و امید اخیرا در گفتگوئی مدعی شد که دولت از مدتها قبل می دانست که حقوق های نجومی پرداخت خواهد شد! بر اساس اخبار منتشره از صراط، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی حسن روحانی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما چه زمانی متوجه […]

یکی از مقامات ارشد دولت تدبیر و امید اخیرا در گفتگوئی مدعی شد که دولت از مدتها قبل می دانست که حقوق های نجومی پرداخت خواهد شد!

بر اساس اخبار منتشره از صراط، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی حسن روحانی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما چه زمانی متوجه حقوق‌های نامتعارف شدید؟ گفت: 8 یا 9 ماه پیش وزیر اقتصاد در دولت مطرح کرد که اختیارات وسیعی به هیأت مدیره شرکت‌ها، بیمه‌ها، بورس و بانک‌ها داده شده که این اختیارات می‌تواند منشا فساد شود. وی ادامه داد: سپس طیب نیا مامور شد تا دستور العملی را در این باره تهیه کند که سه یا چهار ماه پیش این دستورالعمل آمد اما به دلیل نواقصی که داشت این دستور العمل بازگردانده شد و در این فاصله مسأله فیش‌های حقوقی مطرح شد. فکر می‌کنم رسانه‌ای شدن فیش‌های حقوقی به دلیل مطرح شدن آن در دولت بود. البته آقای جهانگیری هم مدت‌ها قبل درباره دریافت‌های نامتعارف هشدار داده بود. اظهارات انصاری در خوش بینانه ترین حالت عذری بدتر از گناه است! اگر بنابر اظهارات او، دولت 9 ماه پیش متوجه این فیش ها شده، چگونه آن را در اولویت های کاری خود قرار نداده است؟ آیا واقعا تهیه یک دستورالعمل و اصلاح آن 9 ماه زمان لازم داشت؟  مگر دولت مدعی نیست در همین یک ماهه اخیر جلوی این ماجرا را گرفته و حتی بسیاری از پول ها را بازگردانده است؟ آیا نمی توانست همین اقدامات ادعایی را 9 ماه پیش انجام دهد؟

از طرفی، نام بردن انصاری از اسحاق جهانگیری که خود از متهمان ماجرای پاداش های نجومی است، قابل تامل است. در شرایطی که جهانگیری در هفته های اخیر مورد سوال و فشار قرار گرفته تا در برخی موارد در مورد فعالیت های اقتصادی خود شفاف سازی کند، ناگهان معاون پارلمانی روحانی او را در صف یکی از هشداردهندگان و چه بسا دلسوزان ماجرای فیش های حقوقی قرار داده است!