بازگشت رسول خادم به سرمربیگری تیم ملی

نشست شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در حالی تا زمان انتخابات مجمع فدراسیون برگزار خواهد شد که از رسول خادم به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری یاد می‌شود. ناکامی در رقابتهای جهانی فرانسه باعث شد تا شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد با جدیت به دنبال دلایل این شکست و در صورت […]

نشست شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در حالی تا زمان انتخابات مجمع فدراسیون برگزار خواهد شد که از رسول خادم به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری یاد می‌شود.

ناکامی در رقابتهای جهانی فرانسه باعث شد تا شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد با جدیت به دنبال دلایل این شکست و در صورت لزوم، تغییر کادر فنی تیم ملی باشد. این نشست بنا به دلایلی تاکنون برگزار نشده، اما گفته می شود اعضای شورا با توجه به زمان برگزاری انتخابات مجمع، بزودی گردهم خواهند آمد تا تکلیف کادر فنی را روشن کنند.

تا به امروز اسامی مختلفی بطور غیر رسمی به عنوان گزینه های سرمربیگری تیم ملی و جانشینی محمد طلایی مطرح شده و حتی برخی از منابع آگاه از تغییر تمامی مربیان کادر فنی نیز خبر می دهند، اما فعلا هیچ چیز تا زمان برگزاری نشست شورای فنی، روشن و قطعی نیست.

هر چند محمد طلایی همچنان به عنوان سرمربی در اردوی مقدماتی تیم ملی معرفی شده، اما نکته جالب اینجاست که گفته می شود یکی از گزینه های اصلی شورای فنی برای سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد، شخص رسول خادم است و اوست که می تواند این تیم را در رویدادهای مهم آتی به خوبی هدایت و رهبری کند.

البته رسول خادم در زمان سرمربیگری محمد طلایی هم نظارت غیر مستقیمی بر روند اجرای برنامه های تیم ملی داشت و تنها بخشی که او نمی توانست دخالت مستقیم داشته باشد، هنگام «کوچینگ» آزادکاران از کنار تشک در هنگام مبارزاتشان بود. یعنی دقیقا همان قسمتی که بسیاری از آزادکاران ما در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه از آنجا لطمه خوردند و گاها در چند ثانیه پایانی کشتی، پیروزی را با شکست عوض کردند. حال با این وجود، بسیاری از پیشکسوتان و صاحب نظران کشتی انتظار دارند، امور تیم ملی با همان روال قبلی پیش برود تا در پیکارهای جهانی سال آینده، ناکامی دیگری تکرار نشود. این یعنی استفاده از همان نسخه قبلی برای احیای تیمی زخم خورده از رقابتهای جهانی فرانسه.

با توجه به این وضعیت، برخی از اعضای شورای فنی هم از حضور دوباره رسول خادم در راس امور فنی و سرمربیگری تیم ملی استقبال کرده و معتقدند در حال حاضر هیچ گزینه ای بهتر از او نمی تواند ناجی تیم ملی باشد. تیمی که در رقابتهای جهانی فرانسه یکی از ضعیف ترین نتایخ خود در تاریخ کشتی آزاد ایران را رقم زد و تنها به لطف با تک مدال طلای حسن یزدانی، صاحب جایگاه نهم جهان شد!

حال باید تا برگزاری نشست شورای فنی کشتی آزاد منتظر ماند و دید که آیا رسول خادم پیشنهاد برخی از اعضای شورا را قبول می کند و یا همچنان ترجیح می دهد فرد دیگری را به عنوان سرمربی معرفی کند و خودش از دور دستی بر آتش مدیریت تیم ملی داشته باشد.