بازگشایی جلسات شورای شهر آمل پس از یک ماه / بررسی بودجه 99 در روزهای آتی / حمایت شهرداری آمل از صنوف و کادردرمانی

آمل-خبرنگار حرف | جلسات شورای اسلامی شهر آمل که از ابتدای اسفندماه 98، به دلیل بحران کرونا تعطیل شده بود  نتوانست جلسات بررسی بودجه را به پایان برساند، بار دیگر از سر گرفته شد و گفته می شود بررسی بودجه 99 این شهرداری در روزهای آتی صورت خواهد گرفت. نخستین جلسه این شورا، روز شنبه […]

آمل-خبرنگار حرف | جلسات شورای اسلامی شهر آمل که از ابتدای اسفندماه 98، به دلیل بحران کرونا تعطیل شده بود  نتوانست جلسات بررسی بودجه را به پایان برساند، بار دیگر از سر گرفته شد و گفته می شود بررسی بودجه 99 این شهرداری در روزهای آتی صورت خواهد گرفت. نخستین جلسه این شورا، روز شنبه و جلسه دوم نیز یک شنبه 17 فروردین ماه پیگیری شد که به نظر می رسد کمبود و تعطیلی جلسات اسفندماه این شورا را جبران خواهد کرد. مساله زیباسازی شهر آمل در نوروز 99 و نیز اقدامات شهرداری در بحران کرونا از مسائل مهمی بود که در این جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

شهردار آمل در این جلسه با اشاره به اینکه برای قدردانی از کادر درمان و پرستاران مصوبه ای تقدیم شورای شهر می شود که براساس آن، از تخفیفات این شهرداری بر خوردار می شوند، عنوان کرد: کادر درمان که در دو ماه اخیر از تلاش های بسیاری در بحران کرونا داشته اند از تخفیفات صدور پروانه و عوارض بهره مند خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه حمایت از صنوفی که در بحران کرونا مشمول خسارت شدند تخفیفات 50درصدی در عوارض کسبی قائل شوند؛ بیان کرد: این حمایت به منظور رونق تولید و حمایت از واحدهای تعطیل شده در بحران کرونا خواهد بود.

حمید هاشمی در بخش از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری آمل گروه های جهادی و مردمی در مبارزه با کرونا را مورد حمایت قرار داده و در کنار این گروه ها فعالیت های مقابله و پیشگیری با کرونا را در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: شهرداری حمایت از این گروه ها را افتخار خود می داند.

وی با بیان اینکه در بخش زیباسازی و انتقادات وارد شده نیز از ماه های گذشته درخواست کردیم مطابق آیین نامه های شهرداری ها، سطح معاملات شهرداری را که امروز 150 میلیون تومان است به 260 میلیون تومان افزایش دهد، گفت: به دلیل اینکه اعتبار مورد نیاز برای زیباسازی نوروز نیاز به مصوبه شورای شهر داشت و این مصوبه 30 دی ماه 98 تقدیم شورا شده بود، اگر مصوبه موردنیاز زودتر به دست شهرداری می رسد قطعا اقدامات بهتری صورت می گرفت، هرچند اقدامات صورت گرفته نیز اثربخش و موثر است.

هاشمی افزود: در زمینه حمایت از همکاران شهرداری در مساله کرونا نیز از اسفندماه بسیاری از بانوان شاغل در شهرداری به تعطیلات و دورکاری فرستاده شدند، کارکنان شهرداری شیفت بندی شده و در ایام بعد از نوروز نیز از با کاهش حجم کارکنان و کاهش ساعات کار اداری تلاش کردیم کمترین آسیب به نیروهای اداری وارد شود.

وی اشاره کرد: شهرداری آمل در این ایام 12 منبع هزار و دو هزار لیتری به صورت امانت به گروه های جهادی اهدا کرده است؛ 40هزار ظرف نیم لیتری برای این گروه ها جهت توزیع در سطح شهر تهیه شده است، 6هزار ماسک و 1500 لیتر محلول ضدعفونی کننده در اختیار کارکنان شهرداری با اولویت نیروهای فضای سبز قرار داده شده است. همچنین در بزرگترین مانور ضدعفونی سطح شهر آمل که توسط قرارگاه زیستی سپاه صورت می گیرد 15 خودروی شهرداری و نیز 100 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده از سوی شهرداری در اختیار این مانور بزرگ قرار می گیرد.

بررسی بودجه 99 شهرداری آمل در روز سه شنبه

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه دفترچه عوارض و افزایش بودجه در این شورا در حال بررسی است، تصریح کرد: روز سه شنبه هفته جاری، بودجه سال 99 شهرداری آمل بررسی می شود و برای انجام امور اداری شهرداری، بودجه یک دوازدهم شهرداری مصوب می شود تا در فروردین ماه براساس بودجه سال گذشته مسائل مالی شهرداری آمل پیگیری شود.

خسرو ابراهیم زاده با بیان اینکه برای افزایش بودجه سال آینده شهرداری آمل از حمایت شورای شهر در ممیزی ها برخوردار خواهد بود، عنوان کرد: باید از تمام توان شهرداری برای پروژه های عمرانی به ویژه بستر رودخانه هراز، ساختمان اداری شهرداری و زیباسازی فضای شهر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برای مساعدت و همکاری با صنوفی که در بحران کرونا دچار مشکل شدند تخفیف در عوارض کسبی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: این تخفیفات باید برای صنوفی باشد که مجبور به تعطیلی شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه 200 میلیون تومان اعتبار از سوی این شورا مصوب شده است تا برای خرید مواد ضدعفونی کننده و دستکش صرف شود، تصریح کرد: این موارد در اختیار کارکنان شهرداری و مناطق دیگر شهرداری مانند مناطق آسیب پذیر قرار خواهد گرفت.

ابراهیم زاده بیان کرد: از شهردار تقاضا داریم که برای کارکنانی که در مبارزه با کرونا به صورت مستقیم فعالیت داشتند پاداش و اضافه حقوق در نظر گرفته شود.