بازسازی «آزادی» بیش از ۱۵ میلیارد هزینه داشت

مدیرمجموعه ورزشی آزادی با بیان اینکه در بازسازی و تجهیز این مجموعه به تمام ایرادات AFC رسیدگی شده، گفت: هزینه مجموع اقدامات انجام شده بیش از ۱۵ میلیارد پیش‏‎‎بینی اولیه شده است. ورزشگاه آزادی از یک ماه پیش و برای اولین بار مورد بازسازی و بهسازی اساسی قرار گرفته است. این اقدامات به خاطر ایرادات […]

3
مدیرمجموعه ورزشی آزادی با بیان اینکه در بازسازی و تجهیز این مجموعه به تمام ایرادات AFC رسیدگی شده، گفت: هزینه مجموع اقدامات انجام شده بیش از ۱۵ میلیارد پیش‏‎‎بینی اولیه شده است. ورزشگاه آزادی از یک ماه پیش و برای اولین بار مورد بازسازی و بهسازی اساسی قرار گرفته است. این اقدامات به خاطر ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا و لزوم توجه به آن به خاطر میزبانی پرسپولیس در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان در دستور قرار گرفته است.
پرسپولیس شنبه آینده برای برگزاری این دیدار میزبان کاشیما آنتلرز ژاپن است. قبل از این دیدار اما نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا بازدیدی از ورزشگاه آزادی خواهند داشت تا شرایط میزبانی این ورزشگاه را برای دیدار تعیین کننده پیش رو تایید نهایی کنند. برای این بازدید، نمایندگان AFC سه شنبه به ایران سفر می کنند. این در حالی است که تا به امروز ۷۵ درصد اقدامات لازم در ورزشگاه آزادی انجام شده است.
البته مدیر مجموعه ورزشی آزادی تاکید دارد که تا قبل از بازدید نمایندگان AFC، اقدامات اصلی و تعیین کننده در ورزشگاه آزادی به پایان رسیده و صد درصد مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار می گیرد. وی محدود کردن جایگاه VIP از ۷۰۰ به ۴۰۰ صندلی را از مهمترین تغییرات ایجاد شده در ورزشگاه آزادی عنوان کرد و گفت که مجموع اقدامات انجام شده بیشتر از ۱۵ میلیارد تومانی که پیش بینی شده بود، هزینه ایجاد کرده است.
فرهاد نیکوخصال در گفت و گو با مهر، با اشاره به اقداماتی که در ورزشگاه آزادی و در راستای بازسازی و بهسازی ورزشگاه انجام شده است، گفت: با لحاظ کردن ایرادات وارده از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین موارد درخواستی فدراسیون فوتبال و موضوعاتی که رسیدگی به آنها مدنظر خودمان بود، در مجموع ۶۲ مورد کوچک و بزرگ باید در ورزشگاه آزادی مورد نظر قرار می گرفت.
وی ادامه داد: برای رسیدگی به این موضوعات از یک ماه پیش با همکاری ۱۳ گروه پیمانکار که به صورت دو شیفت و بعضا سه شیفت کار می کردند رسیدگی به وضعیت ورزشگاه آزادی را به صورت فشرده پیگیری کردیم؛ بطوری که تا به امروز ۷۵ درصد مسیر را پیش رفته ایم و امیدوارم تا روز بازدید نهایی نمایندگان AFC صد درصد این کار انجام شده و بتوانیم تایید نهایی را از آنها بگیریم.
وی در این رابطه ادامه داد: موضوع گیت ها و نصب آنها نیز دیگر اقدام مهمی بود که ۶۰ درصد حجم کار را به خود اختصاص داد. چگونگی استفاده از این گیت ها یک برنامه کلی از فروش بلیت تا مشخص شدن جایگاه تماشاگران و استقرار آنها را شامل می شود. این موضوع به یک برنامه سخت افزاری و نرم افزاری جامع نیاز داشت که کارهای لازم برای آن انجام شده است. گیت های مورد نظر تولید داخلی است.
نرده کشی، رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی، اتاق عکاسان، محل استقرار داوران، ناظران AFC و اتاق مخصوص نشست خبری دیگر اقداماتی است که به گفته فرهاد نیکوخصال در مجموعه ورزشی آزادی انجام شده است.
نیکوخصال در بخش دیگری از صحبت های خود بلیت فروشی های دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان صددرصد الکترونیکی خواهد بود، تصریح کرد: البته تهیه و خرید بلیت یک بخشی از کار است، قبل از ورود تماشاگران به ورزشگاه اصالت این بلیت ها باید تایید شود به همین منظور کنار گیت ها، دستگاه ریدر نصب شده است تا صحت بلیت های خریداری شده توسط تماشاگران را از طریق بارکدی که روی آنها قرار دارد تایید کند. در این صورت است که گیت برای ورود تماشاگر مورد نظر باز می شود و بعد از آن، او می تواند وارد محوطه اصلی شده و بر اساس بلیت های مشخص شده به سمت صندلی خود هدایت شود.