بازار ساختمان آمل در اختیار استادکاران غیربومی

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل از در اختیار بودن بازار ساختمان این شهرستان توسط غیربومی ها خبرداد. مسلم مکاری در گفت وگو با حرف بااشاره به اینکه رکود صنعت ساختمان در سراسر کشور به ویژه شهرستان آمل مشاهده می شود، اظهار کرد: با گرانی های اخیر در کشور متاسفانه فشار گرانی بر اقشار ضعیف […]

WhatsApp Image 2018-09-21 at 12.43.18

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل از در اختیار بودن بازار ساختمان این شهرستان توسط غیربومی ها خبرداد.

مسلم مکاری در گفت وگو با حرف بااشاره به اینکه رکود صنعت ساختمان در سراسر کشور به ویژه شهرستان آمل مشاهده می شود، اظهار کرد: با گرانی های اخیر در کشور متاسفانه فشار گرانی بر اقشار ضعیف به ویژه کارگران با شدت بیشتری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کارگران پای آرمان های انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند اما بیشترین فشارها را تحمل می کنند، تصریح کرد: گرانی های مصالح موجب کم شدن پروژه ها شده و این امر کار را برای کارگران ساختمانی کم کرده است.

مکاری با اشاره به اینکه در صنعت ساختمان شهرستان آمل استادکاران غیربومی وارد شده اند، اظهار کرد: بیش از 50درصد نیروی کار ساختمانی آمل افراد غیربومی هستند و این یعنی نیمی از استادکاران و کارگران این شهرستان بیکار شده اند.

وی با اعلام اینکه حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی نیز از دیگر مشکلات جامعه کارگری است، عنوان کرد: باید تدابیری در این زمینه از سوی مسئولان اندیشیده شود که در غیراین صورت جامعه کارگری دارای مشکلات بسیاری خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل با تاکید بر اینکه خطرات بسیاری جامعه کارگری را تهدید می کند که ناشی از مسائل اقتصادی و رفاهی است، بیان کرد: خانواده جامعه کارگری جامعه ای بددون حمایت هستند و در وضعیت فعلی اقتصادی دچار مشکلات بسیاری شده اند.

وی با اشاره به کاهش جمعیت استادکاران و جمعیت کارگران ساختمانی شهرستان آمل بیان کرد: فرزندان استادکاران دیگر اقبالی برای حضور در صنعت ساختمان ندارند، نیمی از جمعیت استادکاران آملی بازنشسته می شوند و یا قدرت کمی برای ادامه کار دارند و با این وضعیت سرنوشت کارگاه های ساختمانی آمل در اختیار غیربومی ها قرار خواهد گرفت.