ایران 3- آمریکا صفر

تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا توانست به برتری مقتدرانه دست پیدا کند. تیم ملی والیبال مردان ایران در هفتمین دور از رقابت‌های لیگ ملت‌ها، چهارشنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف آمریکا رفت و در نهایت موفق شد ۳ بر صفر از سد این حریف سرسخت خود بگذرد. بلندقامتان ایران درحالی مقابل آمریکا […]

تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا توانست به برتری مقتدرانه دست پیدا کند.

تیم ملی والیبال مردان ایران در هفتمین دور از رقابت‌های لیگ ملت‌ها، چهارشنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف آمریکا رفت و در نهایت موفق شد ۳ بر صفر از سد این حریف سرسخت خود بگذرد.

بلندقامتان ایران درحالی مقابل آمریکا قدرتمند صف آرایی کردند که در شش بازی گذشته به چهار پیروزی دست یافته بودند. ملی پوشان ایران در بازی اول و دوم مقابل ژاپن و روسیه تن به شکست داده اما در بازی سوم تا ششم مقابل هلند، کانادا، ایتالیا و بلغارستان به پیروزی رسیدند.  

تیم ملی آمریکا در این رقابت‌ها تنها در سه بازی به پیروزی رسیده است. آن‌ها مقابل کانادا، آرژانتین و استرالیا به پیروزی دست یافته درحالی که مقابل برزیل، روسیه و لهستان تن به شکست دادند.  

ملی پوشان والیبال ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، میثم صالحی، مسعود غلامی، صابرکاظمی، آرمان صالحی (لیبرو) مقابل تیم ملی آمریکا قرار گرفتند.

ست اول: ایران ۲۵ – ۱۹ آمریکا

ملی پوشان والیبال ایران بازی را بسیار خوب شروع کرده و توانستند با نتیجه ۵ بر ۱ از حریف پیش بیفتند.

صابر کاظمی در ابتدای این ست موفق شد دو امتیاز از سرویس مستقیم به دست بیاورد که با تشویق آلکنو همراه بود.  

ملی پوشان آمریکا در ادامه کار عملکرد خوبی در سرویس و دفاع داشته و توانستند نتیجه را مساوی کنند تا دو تیم در امتیاز ۶ برابر شوند.

در اواسط بازی، بلندقامتان ایران تیم برتر میدان بوده و با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ از تیم ملی آمریکا پیش افتادند.

دفاع میثم صالحی در امتیاز ۱۷ به سود ایران باعث شد آلکنو این بازیکن را تشویق کرده تا نتیجه این دیدار ۱۷ بر ۱۲ به سود ایران شود.

در امتیاز ۱۸ بر ۱۲ به سود ایران یک رالی زیبا بین دو تیم شکل گرفت که با جای خالی سعید معروف امتیاز این توپ به نام ایران ثبت شد؛ بعد از کسب این امتیاز سرمربی روسی والیبال ایران با لبخند از عملکرد شاگردانش اظهار رضایت کرد.

تیم ملی والیبال ایران در انتهای این ست عملکرد بهتری نسبت به آمریکا داشت و توانست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ این ست را پیروز شود.

ست دوم: ایران ۲۵ – ۲۳ آمریکا

در ابتدای ست دوم، ملی پوشان والیبال ایران مانند ست گذشته بازی را خوب شروع کرده و با امتیاز ۶ بر ۳ از آمریکا جلو افتادند.

در ادامه کار بازیکنان آمریکا نا امید نشده و توانستند به بازی برگردند تا نتیجه این بازی در اوایل ست دوم برابر ۸ شود.

سرویس‌های صابر کاظمی در این ست کار دریافت را برای تیم ملی آمریکا سخت کرده بود به طوری که دو تیم در امتیاز ۱۳ برابر شدند.

در اواسط ست دوم این دیدار، ملی پوشان والیبال ایران بازیکنان برتر زمین بودند و توانستند با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ از آمریکا پیش بیفتند.

در امتیاز ۱۸ به سود ایران، یک رالی بین دو تیم شکل گرفته که با حمله میثم صالحی امتیاز این توپ برای ایران ثبت شد؛ پس از این امتیاز، سرمربی آمریکا برای تیمش وقت استراحت گرفت.

در امتیاز ۱۹-۱۵ به سود ایران، بازهم سرمربی آمریکا وقت استراحت گرفته تا اختلاف تیمش با ایران زیاد نشود. 

در انتهای ست دوم این دیدار، بلندقامتان ایران تیم برتر میدان بوده و توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ مقابل آمریکا به پیروزی برسند.

ست سوم: ایران ۲۵ – ۲۳ آمریکا

ست سوم درحالی آغاز شد که تیم ملی آمریکا تنها به فکر برد بود چرا که با باخت در این ست، بلندقامتان آمریکا این بازی را از دست می‌دادند.

در ابتدای این ست، دو تیم پایاپای پیش رفته و در امتیاز ۳ برابر شدند اما دفاع روی تو آمریکا عملکرد خوبی نداشت تا ایران با نتیجه ۵ بر ۳ از حریف خود جلو بیفتد.

صابر کاظمی هم در این ست سرویس‌های عالی را به ثمر نشاند و کار را برای تیم ملی آمریکا سخت کرد، این بازیکن در امتیاز ۷ به سود ایران امتیاز مستقیم از سرویس را به دست آورد.

در امتیاز ۹ به سود ایران، رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که با تلاش ملی پوشان ایران امتیاز این توپ به نام ایران ثبت شد.

در اواسط بازی، ملی پوشان والیبال ایران عملکرد خوبی در سرویس و حمله داشتند و با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ از تیم ملی آمریکا پیش افتادند.

دریافت‌های خوب در زمین تیم ملی ایران با پاس‌های سرعتی سعید معروف  همراه بود که اکثرا برای ایران به امتیاز تبدیل می‌شد.

در اواخر این ست، میلاد عبادی پور نتوانست در حمله موفق باشد تا ایران با نتیجه ۲۲-۲۱ از حریف عقب بیفتد اما دفاع سید محمد موسوی باعث شد ایران به بازی برگردد تا نتیجه ۲۴-۲۳ به سود ایران شود. 

بلندقامتان ایران در پایان ست سوم، تیم برتر میدان بودند و توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ آمریکا را مغلوب کنند تا در نهایت تیم ملی والیبال ایران با نتیجه قاطع ۳ بر صفر تیم ملی والیبال آمریکا را شکست دهد.