ایران در چهارمین گروه سخت

فیفا بر اساس رنکینگ تیم‌های جهانی تحلیل جالبی از گروه‌های دشوار جام جهانی روسیه ارائه کرده است. به گزارش مهر، سایت فیفا یک روز بعد از اعلام رنکینگ تیم های ملی فوتبال، گروه های جام جهانی روسیه را بر اساس همین رنکینگ از آسانترین تا سخت ترین گروه تقسیم بندی کرده است. طبق همین ملاک، […]

1

فیفا بر اساس رنکینگ تیم‌های جهانی تحلیل جالبی از گروه‌های دشوار جام جهانی روسیه ارائه کرده است.

به گزارش مهر، سایت فیفا یک روز بعد از اعلام رنکینگ تیم های ملی فوتبال، گروه های جام جهانی روسیه را بر اساس همین رنکینگ از آسانترین تا سخت ترین گروه تقسیم بندی کرده است. طبق همین ملاک، ایران در کنار پرتغال، اسپانیا و مراکش با میانگین رنکینگ ۲۳ در چهارمین گروه سخت قرار دارد. سخت ترین گروه هم مربوط به گروه پنجم با حضور برزیل، سوئیس، صربستان و کاستاریکا است.

گروه اول با حضور اروگوئه، مصر، عربستان و روسیه با اختلاف آسانترین است و نکته جالب اینجاست که میزبان جام جهانی در این گروه پایین ترین رنکینگ را در فیفا دارد.

ترتیب این گروه ها از آسان به سخت به این ترتیب است:

گروه A با میانگین رنکینگ ۴۹

اروگوئه ۱۴

مصر ۴۵

عربستان ۶۷

روسیه ۷۰

گروه H با میانگین رنکینگ ۲۸

لهستان ۸

کلمبیا ۱۶

سنگال ۲۷

ژاپن ۶۱

گروه F با میانگین رنکینگ ۲۴.۲۵

آلمان ۱

مکزیک ۱۵

سوئد ۲۴

کره جنوبی ۵۷

گروه D با میانگین رنکینگ ۲۳.۷۵

آرژانتین ۵

کرواسی ۲۰

ایسلند ۲۲

نیجریه ۴۸

گروه B با میانگین رنکینگ ۲۳

پرتغال ۴

اسپانیا ۱۰

ایران ۳۷

مراکش ۴۱

گروه G با میانگین رنکینگ ۲۲.۷۵

بلژیک ۳

انگلستان ۱۲

تونس ۲۱

پاناما ۵۵

گروه C با میانگین رنکینگ ۱۶.۵

فرانسه

پرو ۱۱

دانمارک ۱۲

استرالیا ۳۶

گروه E با میانگین ۱۶.۲۵

برزیل ۲

سوئیس ۶

کاستاریکا ۲۳

صربستان ۳۴

*AFC: صعود ایران سخت است اما غیرممکن نیست

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی شانس صعود ایران در گروه دوم جام جهانی را سخت توصیف می‌‌کند اما آن را غیرممکن نمی‌داند. سایت AFC درباره شانس تیم ملی ایران برای صعود در گروه B جام جهانی 2018 روسیه که در آن تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش حضور دارند، نوشته است: ایران شاید در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی باشد اما این موضوع کارلوس کی‌روش و بازیکنانش را از تلاش برای رسیدن به اهداف‌شان بازنخواهد داشت. ایران که برای پنجمین بار به جام جهانی می‌رود، در ادوار قبلی حضورش در این رقابت‌ها هرگز صعود نکرده است و به همین دلیل این تیم به دنبال دستاورد بهتری از حضورش در روسیه است. ایران پنجشنبه این هفته جایگاهش به عنوان برترین تیم آسیا در رده‌بندی فیفا را از دست داد اما این جایگاهی است که می‌تواند با ارائه عملکردی خوب در جام جهانی پس بگیرد.

سایت AFC به نقل از کی‌روش نوشته است: این یک واقعیت است که گروه B‌ سخت‌ترین گروه جام جهانی است اما ما نمی‌توانیم هدف‌مان را تغییر دهیم یا هواداران‌مان را ناامید کنیم.سایت کنفدارسیون فوتبال آسیا با اشاره به سختی کار ایران گزارش خود را اینگونه ادامه می‌دهد: گروه B‌ بسیار سخت است چون قهرمان جام جهانی 2010، قهرمان یورو و مراکش در آن هستند. رقابت در این گروه اما چالشی برای دارنده سه عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا است که می‌خواهد در مقایسه به جام جهانی 2014 دستاورد بهتری کسب کند.

پژمان منتظری مدافع استقلال که با 34 سال سن یکی از مسن‌ترین بازیکنان تیم کی‌روش است، در این خصوص به سایت AFC‌ می‌گوید:« در جام جهانی قبلی، ما بازیکنانی داشتیم که قبل از سفر به برزیل تجربه بیشتری از بازی در کنار هم داشتند. این بار اما ما بازیکنان جوانی داریم که مصمم هستند نشان دهند که می‌توانند مقابل بهترین تیم‌های دنیا بازی کنند.»