ترکش‌های پرسپولیسی شدن سروش رفیعی

سروش رفیعی سرانجام پای قرارداد با باشگاه پرسپولیس را امضا کرد تا یکی از مهمترین نقل و انتقالات زمستانی به سود سرخ پوشان تهران خاتمه یافته باشد اما این خرید تبعاتی هم داشته است.سروش رفیعی رسما در زمستان پرسپولیسی شد تا پرونده یکی از مهمترین نقل و انتقالات فصل اینگونه بسته شود. با این حال […]

سروش رفیعی سرانجام پای قرارداد با باشگاه پرسپولیس را امضا کرد تا یکی از مهمترین نقل و انتقالات زمستانی به سود سرخ پوشان تهران خاتمه یافته باشد اما این خرید تبعاتی هم داشته است.سروش رفیعی رسما در زمستان پرسپولیسی شد تا پرونده یکی از مهمترین نقل و انتقالات فصل اینگونه بسته شود. با این حال به نظر می‌رسد انتقال سروش به پرسپولیس آنطور که از قبل تصور می‌شد خیلی هم خوشایند همه پرسپولیسی ها نبوده باشد.هم پستی بودن سروش رفیعی با محسن مسلمان جایگاه ثابت این بازیکن در ترکیب سرخ پوشان را با خطر مواجه کرده و مسلمان نیز روز گذشته نارضایتی خود را از شرایط موجود به صورت غیر مستقیم نشان داد. هرچند باشگاه پرسپولیس و مسلمان تاکید دارند که مشکلی با حضور رفیعی در این تیم ایجاد نشده است اما اقدام هافبک پرسپولیس در فضای مجازی، نگرانی هایی را از این بابت ایجاد کرده است.به گزارش مهر، حال باید دید که برانکو مستقیما سروش را به جای مسلمان در ترکیب اصلی قرار می‌دهد و مسلمان را از ترکیب خارج می‌کند یا با دست زدن به یکسری جابجایی‌ها در درون زمین، مسلمان را در پست دیگری به بازی خواهد گرفت.  آنچه مسلم است این است که قطعا پرسپولیسی ها سروش رفیعی را برای نشستن روی نیمکت ذخیره های شان نگرفته‌اند.

*باشگاه فولاد به کمیته انضباطی شکایت کرد

از طرف دیگر باشگاه فولاد خوزستان از سروش رفیعی به خاطر حضور در تیم پرسپولیس شکایت کرد.حضور سروش رفیعی در پرسپولیس بعد از اتمام دوران خدمت سربازی، واکنش تند باشگاه فولاد خوزستان را در پی داشت. مدیرعامل باشگاه فولاد طی روزهای گذشته اعلام کرد که سروش از نظر قانونی بازیکن فولاد محسوب می شود.

*باقیمانده قرارداد رفیعی با فولاد اعتبار قانونی ندارد

کارشناس حقوقی فوتبال ایران گفت: باقیمانده قرارداد بازیکن جدید پرسپولیس با باشگاه قبلی خود اعتبار قانونی ندارد.

هوشنگ نصیرزاده به دنبال مباحثی که درخصوص انتقال سروش رفیعی به پرسپولیس و قرارداد قبلی او با باشگاه فولاد ایجاد شده است،  گفت: اخیراً باشگاه فولاد طی شکایتی مدعی شده که از قرارداد رفیعی 38 روز دیگر باقی مانده و لذا قرارداد او با پرسپولیس اعتباری ندارد.وی تأکید کرد: در فوتبال حرفه‌ای جهان هیچ قراردادی نمی‌تواند طوری تنظیم شود که پایان آن به نیم‌فصل منتهی شود. درواقع هر قراردادی در فوتبال حرفه‌ای در صورتی که پایان آن به نیم‌فصل مسابقات منتهی شود، قانونی نیست و اعتباری ندارد زیرا از نظر فیفا تمام قراردادها باید به پایان فصل منتهی شود. لذا این موضوع که 38 روز دیگر از قرارداد سروش رفیعی باقی مانده یک اظهارنظر غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود.نصیرزاده تأکید کرد: از سوی دیگر هیچ قراردادی نباید دارای یک تاریخ مشخص و معین برای پایان دادن به آن باشد زیرا قراردادها به صورت فصل تنظیم می‌شود. همچنین قراردادهایی که بعضاً تاریخ‌هایی به صورت مشخص و سالیانه در آنها منعقد می‌شود نیز از درجه اعتبار ساقط است.