انتقاد رییس جامعه هتلداران مازندران ازدولت

حرف آنلاین: رییس جامعه هتلداران استان مازندران گفت:جذب سرمایه گذارعامل مهمی در توسعه اماکن اقامتی خصوصا هتلهای مازندران است که متاسفانه این عامل مهم همواره نادیده گرفته می شود. سلطان مرادی،رییس جامعه هتلداران مازندران در گفت وگو با حرف بیان داشت:مهمترین معضل هتلهای استان رشد بی رویه ، بدون نظارت خانه مسافرهاست. وی ابرازداشت:از آنجا […]

حرف آنلاین: رییس جامعه هتلداران استان مازندران گفت:جذب سرمایه گذارعامل مهمی در توسعه اماکن اقامتی خصوصا هتلهای مازندران است که متاسفانه این عامل مهم همواره نادیده گرفته می شود. سلطان مرادی،رییس جامعه هتلداران مازندران در گفت وگو با حرف بیان داشت:مهمترین معضل هتلهای استان رشد بی رویه ، بدون نظارت خانه مسافرهاست.

وی ابرازداشت:از آنجا که سازمان گردشگری کشور خانه مسافرها را جزمکانهای اقامتی قلمداد می کند این رشد بیمارگونه منجربه این شده که خانه مسافرهایی که حتی امنیت کافی برای گردشگران خود فراهم نمی کنند دیواربه دیوار هتلهای ما قدعلم کنند .

رییس جامعه هتلداران مازندران با ابراز نگرانی از این امرکه خانه مسافران حق هتلها را می خورند گفت:آژانس های ما انقدر آموزش دیده باشند که بدانند وقتی توری را با خود واردکشور می کنند در جایی که امنیت دارد سکنی دهند اما متاسفانه آژانس ها انقدر به فکر پرکردن جیبشان هستند که مسافران را برای گرفتن پول بیشتر به ویلاهای ناامن می برند.

مرادی با اشاره به وجود 120واحد غیرمجازاقامتی در سطح استان گفت:خانه مسافرها حتما باید زیرنظرجامعه هتل داران قراربگیرد و امنیت آن تضمین و همانند تمامی اماکن اقامتی دارای مجوز مالیات دهند.

*

وی اعلام داشت:به جز خانه مسافرها مساله دیگری که ضربه بزرگی برجامعه هتلداران وارد کرده است وجود یک شرکت تازه بنیان گردشگری و اقامتیست که تمامی اماکن اقامتی را زیرمجموعه خود کرده است و بدون اینکه ریالی خرج کند سودهای کلانی ازمراکزاقامتی دریافت می کند.

مرادی ابراز داشت:با تغییر هر دولت نه تنها مشکلات جامعه هتلداران حل نشده بلکه دردی بر دردهای آنها اضافه  شد و نتیجه این بی مبالاتی های دولت ایجاد شرکت های هرمی برای زیرسلطه بردن اقامتگاه های گردشگری و نیود دانش لازم جهت وظایف هتلدارای در هتلهاست زیرا در هتل ها نه براساس تخصص مهارت که براساس روابط خانوادگی کارمندان استخدام می شوند.

رییس جامعه هتلداران استان درخصوص کمبود هتلهای 4و5ستاره در مازندران بیان داشت:متاسفانه دولت استقبال کننده خوب سرمایه گذاران و بدرقه کننده ای بسیار بدی است و نتوانسته در جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری خصوصا تاسیس هتل های مدرن موفقیت چندانی کسب کند.

وی جذب سرمایه گذار در خصوص ایجاد اقامتگاههای لوکس در استان را امری مهم دانست و در خصوص گرانی قیمت هتل ها اشاره داشت: هتلداران افزایش نرخ اتاق را حق قانونی خود می دانند آنها معتقدند با توجه به تورم بوجود آمده بایستی نرخ اتاق ها و خدمات هتلی نیز افزایش پیدا کند. چرا بلیت موزه ها ۴۰ درصد افزایش داشته باشد اما نرخ اتاق هتلها نه؟ چرا هزینه انرژی زیاد شده و هتلداران هم باید این هزینه ها را بپردازند اما از آن سو افزایش نرخ برای تامین این هزینه ها نداشته باشند؟

مرادی گفت:ماافزایش 12درصد را قبول داریم و حتی حاضریم در زمانهای غیرپیک مسافر 60درصد تخفیف نیز برای مسافران قایل شویم اما مسافران به جای ویلا و خانه مسافر به هتلها بیایند.

وی اعلام داشت: هتلداران نمی‌خواهند نرخ اتاق را افزایش دهند، اما وقتی دولت اجبار می‌کند که نرخ دستمزد، انرژی و عوارض سالانه شهرداری بالا برود،  در صورتی که خانه مسافرها بدون هیچ مانعی اتاقهایشان مملو از مسافر می شود آنها هم مجبور به افزایش نرخ می شوند، چون در این صورت ادامه حیات هتلداران موجود نیست. به گفته وی، تجهیزات و وسایل هتل‌ها به مرور از بین می رود و هتل ها استهلاک بالایی دارند ولی دولت این موضوع را در نرخ تورم نمی بیند.