سهام شرکت چوب و کاغذ مازندران به فروش گذاشته شد!

انتشار آگهی مزایده سهام شرکت چوب و کاغذ مازندران در روزنامه دنیای اقتصاد به تاریخ 25 اسفند98 نشان می دهد که شرکت مدیریت طرح  و توسعه آینده پویا وابسته به شرکت سرمایه گذاری بانک ملی به عنوان عمده ترین سهام دار این شرکت، آن را به فروش گذاشته است. 58 درصد سهام شرکت چوب و […]

انتشار آگهی مزایده سهام شرکت چوب و کاغذ مازندران در روزنامه دنیای اقتصاد به تاریخ 25 اسفند98 نشان می دهد که شرکت مدیریت طرح  و توسعه آینده پویا وابسته به شرکت سرمایه گذاری بانک ملی به عنوان عمده ترین سهام دار این شرکت، آن را به فروش گذاشته است. 58 درصد سهام شرکت چوب و کاغذ مازندران متعلق به یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک ملی و بخش دیگری نیز متعلق به تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است.

براساس این آگهی مزایده، 31 فروردین 99، تاریخ بازگشایی درخواست های مزایده تعیین شده است.

شرکت چوب و کاغذ مازندران از سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و مهم‌ترین تولیدکننده کاغذ در کشور محسوب می‌شود. این شرکت با در اختیار داشتن حدود یکهزار و ۳۰۰ نیروی انسانی به صورت مستقیم یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی استان مازندران به شمار می رود.

تیرماه سال گذشته بود که در نشستی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصادودارایی، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس بانک‌مرکزی، با بررسی مشکلات صنایع چوب و کاغذ مازندران دستور پرداخت ۱۰ میلیون دلار ارز نیمایی برای واردات چوب به این واحد بزرگ صنعتی کشور اختصاص داده شد.

اجرای قانون ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های شمال با دستور وزیر جهادکشاورزی که قرارداد تمام شرکت ها بهره برداری را تا قبل از سال ۹۷ پایان داده است، مشکلاتی را برای این شرکت ایجاد کرد. شرکت چوب و کاغذ مازندران به عنوان یکی از شرکت های بهره بردار در حدود ۱۵۰ هزار هکتار از جنگل های مازندران به شمار می رود که با این قانون این شرکت با تامین مواد اولیه مواجه و ظرفیت تولیدی آن کاهش یافت.

کاهش تولید از یکسو و هزینه جاری و بدهی به شرکت های خدماتی که افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال می رسد، این واحد بزرگ صنعتی تولیدی کاغذ را با مشکل مواجه کرده است.

مازندرانی ها از مزایده چوب و کاغذ بی خبرند!

قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران در گفت وگو با خبرنگار حرف رسیدگی به انتشار این آگهی را منوط به روزهای آینده دانست و گفت: من هم به تازگی این آگهی مزایده را دیده ام و باید بررسی کنیم.