افزایش 41 درصدی کشفیات سرقت در ایام نوروز در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از افزایش 41 درصدی کشفیات سرقت در ایام تعطیلات نوروز 97 در سطح استان خبر داد . به گزارش حرف آنلاین، سیدمحمود میرفیضی در جمع خبرنگاران گفت: استان مازندران با توجه به برخورداری از مواهب الهی و گردشگری و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) همه ساله در […]

4

فرمانده انتظامی استان مازندران از افزایش 41 درصدی کشفیات سرقت در ایام تعطیلات نوروز 97 در سطح استان خبر داد .

به گزارش حرف آنلاین، سیدمحمود میرفیضی در جمع خبرنگاران گفت: استان مازندران با توجه به برخورداری از مواهب الهی و گردشگری و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) همه ساله در ایام تعطیلات نوروز و ایام مختلف سال پذیرای حجم گسترده ای از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است .

وی افزود: برای تامین امنیت مردم و مسافران نوروزی، پلیس با اجرای طرح های نوروزی در حوزه های مختلف انتظامی، امنیتی،ترافیکی و اجتماعی با بسیج تمام توان و امکانات خود، اقدامات گسترده ای را در دستور کار قرار داده است.

میرفیضی، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح های نوروزی در حوزه های انتظامی شاهد افزایش 41 درصدی کشفیات سرقت، 55 درصدی کشفیات جرائم رایانه ای و 4 برابری کشفیات موادمخدر در سطح استان، نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم .

وی از اقامت شبانه قریب به 14 میلیون گردشگر و مسافر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تا پایان اجرای طرح بیش از 35 میلیون و 800 هزار تردد در سطح استان به ثبت رسیده است که هفت و هفت دهم تردد کل کشور است.

فرمانده انتظامی استان مازندران از افزایش 28 درصدی ترددها در استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم تردد در سطح استان 28 نفر از مسافران و هموطنان جان خود را در حوادث جاده ای از دست داده اند که برابر اعلام کارشناسان پلیس راه و راهور استان 80 درصد این حوادث به علت واژگونی خودروها ناشی از خواب آلودگی و خستگی، سرعت زیاد و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عنوان شده است .

وی از افزایش 21 درصدی تماس های مردمی با دفتر نظارت همگانی پلیس (197) در ایام تعطیلات نوروز خبرداد و گفت: 66درصد تماس ها با سامانه 197 مربوط به قدردانی از عملکرد کارکنان انتظامی در تعطیلات نوروز بوده است .

میرفیضی،توجه به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در راستای آگاهسازی، اطلاع رسانی و ارتقاء احساس امنیت در جامعه، راه اندازی ایستگاه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در سطح شهرها، اجرای تئاتر درمانی در سواحل،تفرجگاه ها و همکاری با سازمان های مردم نهاد را از جمله فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در این ایام برشمرد .

فرمانده انتظامی استان افزود: در حال حاضر ترافیک در محورهای مواصلاتی استان عادی و روان است .