افزایش تولید مسکن برای کاهش قیمت‌ها در مازندران

ساری-خبرنگار حرف: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بابیان اینکه دولت در نظر دارد با افزایش تولید مسکن به شکل برنامه‌ای نسبت به کاهش قیمت مسکن اقدام کند،گفت:  دولت عنوان کرده است در یک طرح اقدام ملی اراضی خود را در این طرح واگذار می‌کند. نظری در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به […]

ساری-خبرنگار حرف: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بابیان اینکه دولت در نظر دارد با افزایش تولید مسکن به شکل برنامه‌ای نسبت به کاهش قیمت مسکن اقدام کند،گفت:  دولت عنوان کرده است در یک طرح اقدام ملی اراضی خود را در این طرح واگذار می‌کند.

نظری در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه تا پایان این ماه پاکت‌های مناقصه بازگشایی خواهد شد،اظهار داشت: پیمانکاران ظرف مدت 15 تا 18 ماه دو هزار واحد مسکونی را با استفاده از تکنولوژی‌های روز و بالاترین کیفیت خواهند ساخت.

وی افزود: 8 نقطه در مازندران به مناقصه گذاشته‌شده است و در ماه‌های آینده نیز این فراخوان‌ها ادامه خواهد یافت. 8 نقطه در شهرهای ساری، بهشهر، سرخرود، رامسر، چالوس و آمل است  اما هدف‌گذاری 5 هزار واحد تا پایان سال است.

نظری با تأکید براینکه این واحدها طبق ضوابط و مقررات ساخته خواهد شد، تصریح کرد: واگذاری این واحدها در اختیار سازنده است اما ضوابطی مشخص‌شده و پیش‌بینی می‌شود تا بیش از 90 درصد مردم بتوانند این واحدها را خریداری کنند. سامانه‌هایی نیز با همکاری نهادهای مختلف نظیر ثبت و اسناد وجود دارد تا عدالت در واگذاری انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران حوزه ساخت جاده‌ها را مربوط به راه و شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: هر آنچه مربوط به نگهداری و ایمن‌سازی وضعیت موجود است مربوط به راهداری است. در پروژه‌های در حال انجام نیز تأمین ایمنی عبور و مرور نیز با پیمانکار است.

وی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه‌تمام امسال به بهره‌برداری برسد، گفت:  ساری تاکام امسال ، 8 کیلومتر بهشهر به بندرامیراباد، حسین‌آباد توسکلا، نکا به نیروگاه،نور چمستان امل و 4 پل،  85 کیلومتر راه‌های روستایی در بابل، نکا،بهشهر، گلوگاه،امل، لاریجان، تقاطع غیر هم‌سطح فریدونکنار، 9 کیلومتر محور هراز، سه کیلومتر امل به بابل قدیم،امل به سرخرود و 6 راه دسترسی به شهرک‌های صنعتی جزو پروژه‌های افتتاحیه امسال است.