ارسال جام قهرمانی والیبال با پُست

سی وپنجمین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال قرار است روزهای یکشنبه و چهارشنبه برگزار شود. حدود یک هفته تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر والیبال باقی مانده است اما هنوز مراسم اختتامیه دوره قبل برگزار نشده و تیم سیرجان جام قهرمانی را تحویل نگرفته است. نادر انصاری، دبیر سازمان لیگ والیبال در گفتگو با خبرنگار […]



سی وپنجمین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال قرار است روزهای یکشنبه و چهارشنبه برگزار شود. حدود یک هفته تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر والیبال باقی مانده است اما هنوز مراسم اختتامیه دوره قبل برگزار نشده و تیم سیرجان جام قهرمانی را تحویل نگرفته است.

نادر انصاری، دبیر سازمان لیگ والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دلالیل عدم برگزاری جشن قهرمانی و اهدای جام دوره گذشته مسابقات به تیم قهرمان گفت: قرار بود در جشن یک صد سالگی والیبال این جام قهرمانی اهدا شود اما نشد و تاریخ دقیق را نمی دانم. شاید اواسط لیگ این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: تصمیم بر این است تا مسابقه فینال فصل جدید به صورت تک دوره برگزار شود تا بتوانیم مراسم اختتامیه را برگزار کنیم. گُل کار، برگزاری مراسم توزیعِ جوایز و اهدای جام است که خستگی کار را از تن همه بیرون می آورد. به همین دلیل فینال به صورت تک بازی خواهد بود تا بتوانیم برنامه ریزی خوبی برای اختتامیه داشته باشیم.

دبیر سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه‌ها و تیم‌ها به برگزاری فینال به صورت تک بازی موافقت کرده‌اند یا خیر؟ گفت: هنوز نامه‌ای مبنی بر مخالفت با این امر ارسال نشده است.

انصاری درباره تیم‌های بدهکار به بازیکنان و اینکه چرا در مراسم قرعه کشی شرکت داده شدند؟ گفت: همیشه در قرعه کشی مراحل مختلفی گذاشته می‌شود تا گام به گام پیش برویم و باشگاه آسیب کم‌تری ببینند. در جلسه قرعه کشی تیم‌ها شرکت کردند اما صدور آی.دی کارت را منوط به تسویه با بازیکنان لحاظ کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: باشگاه‌های بدهکار باید رضایت بازیکنان را جلب کنند در غیر این صورت آی دی کارت صادر نخواهد شد. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرده است اگر تیمی به بازیکن بدهی داشته باشد در بازی نخست حضور نخواهد داشت. تصمیم فدراسیون جدی است تا عادت بدی که از سال‌ها پیش در بین تیم‌ها و باشگاه‌ها رواج پیدا کرده است حذف شود و باشگاه‌ها به تعهدات خود به فدراسیون و بازیکنان پایبند باشند.

دبیر سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که به غیر از باشگاه سایپا چه باشگاه دیگری به بازیکنان بدهی دارد؟ گفت: علاوه بر سایپا، تیم پیکان نیز به بازیکنان بدهی دارد که این باشگاه هم باید رضایت بازیکنان را جلب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به برنامه مسابقات در هفته نخست دو تیم پیکان و سایپا با یکدیگر دیدار خواهند داشت. با توجه به بدهی دو تیم به بازیکنان و اولتیماتوم جدی فدراسیون، در صورت عدم تسویه این دو باشگاه با بازیکنان احتمال لغو این دیدار وجود دارد.

تیم فولاد سیرجان، قهرمان دوره گذشته روز جمعه عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است و جام قهرمانی آسیا را زودتر از جام لیگ برتر در دست گرفت.

درباره اهدای جام قهرمانی هم به احتمال بسیار زیاد این جام با پُست برای تیم قهرمان ارسال خواهد شد و هیچ مراسمی تحت عنوان جشن قهرمانی برگزار نخواهد نشد!

برنامه هفته نخست لیگ برتر والیبال
یکشنبه دوم آبان‌ماه – ساعت ۱۶

فولاد سیرجان ایرانیان – آذرباتری ارومیه
شهرداری ارومیه – راه‌یاب ملل مریوان
فولاد مبارکه سپاهان – مس رفسنجان
لبنیات هراز آمل – پاس گرگان
سایپا تهران – پیکان تهران
شهرداری ورامین – هورسان رامسر
شهداب یزد – شهرداری گنبد