اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پروژه کمپوست تنکابن

 با گذشت زمان و رو به جلو رفتن جامعه امروز ، آنچه که در  اصول شهرسازی مورد توجه همگان قرار میگیرد همانا زیبا سازی شهری بوده و شهروندان دوست دارند در محیطی زندگی کنند که جلوه های بصری آن باعث ایجاد شور و نشاط در آنان شده و امکانات رفاهی نسبی در سطح شهر فراهم […]

 با گذشت زمان و رو به جلو رفتن جامعه امروز ، آنچه که در  اصول شهرسازی مورد توجه همگان قرار میگیرد همانا زیبا سازی شهری بوده و شهروندان دوست دارند در محیطی زندگی کنند که جلوه های بصری آن باعث ایجاد شور و نشاط در آنان شده و امکانات رفاهی نسبی در سطح شهر فراهم باشد . اهمیت زیبا سازی در شهرهای گردشگر پذیر نظیر تنکابن دوچندان می شود زیرا از یک سو نیاز شهروندان بوده و از سویی دیگر گردشگر با دیدن شهری زیبا ماندگاری بیشتری پیدا  میکند. مقوله ای مهم که شهرداران هرکدام سعی دارند در حوزه ماموریت خویش ،  به این مهم برحسب میزان درآمدشان و البته سلیقه و .. به آن جامه عمل بپوشانند.

در این زمینه محمد زحتمکش سرپرست شهرداری تنکابن در دوران کاری سه ماهه اش توانست با همکاری و همراهی اعضای شورای اسلامی و پرسنل شهرداری گامی جدی  بردارد.وی در نخستین گام خویش برای اینکه بتواند کاری کارشناسانه برای شهرش انجام دهد ، اقدام به تشکیل کمیته زیبا سازی با بهره گیری از کارشناسان مجرب کرده و با استفاده از نظرات آنان و جمع بندی همه اندیشه ها مصوبات خوبی را به شورای اسلامی ارائه دهد و سپس با تصویب شورا ، آن را در سطح شهر اجرایی سازد.سرپرست شهرداری تنکابن در طی مدت سه ماهه کاری خویش توانست روشنایی قسمتی از حاشیه رودخانه چشمه کیله را  با کاشت تیر برق  تامین کرده ضمن آنکه اصول زیبایی در  طرح این تیر برق ها  رعایت شد.

محمد زحمتکش در ادامه اینکار توانست قسمتی از  حد فاصل میدان امام خمینی تا میدان شهید شیرودی با نصب نیمکت و سطل های زباله  به منظور رفاه مردم و زیبایی حاشیه خیابان را انجام دهد که به گفته ی وی ، در ادامه این مسیر  نیز  در دو طرف خیابان ، ست نیمکت و سطل زباله نصب می شود.

وی همچنین ضمن رنگ آمیزی برخی نقاط شهر مانند پل چشمه کیله قصد دارد در روزهای آینده  نسبت به نصب تیر برق های پارکی ، سطلهای زباله و نیمکت در دیگر مسیرها ی شهر  اقدام کند.

زحمتکش با اعتقاد به حفظ محیط زیست و صیانت از آن در  راستای  تاکید مقام معظم رهبری درباره مسایل محیط زیست و تاکید استاندار مازندران بر این مقوله مهم ، در روزهای اخیر آموزش چهره به چهره  تفکیک زباله از مبدا در سطح شهر را آغاز کرده و تلاش دارد تا با نصب 60 عدد سطل تفکیک زباله در 30 نقطه شهر و استقرار  دو کانکس  تفکیک زباله در سطح شهر میزان تولید زباله را کاهش داده و فرهنگ انجام این کار را با کمک اعضای شورای اسلامی شهر در بین مردم نهادینه سازد.

سرپرست جوان شهرداری تنکابن اقدام دیگر خود را اجرای آسفالت معابر و زیر سازی کوچه ها و معابر شهر اعلام می کند و می گوید حذف زواید بصری از جمله دیگر اقداماتی است که برای زیبایی شهر انجام می دهم.

وی در سطح شهر اقدام به نصب توقفگاه با ظاهری شکیل و شاد کرده و قصد دارد خیابان عطار تنکابن را بصورت پایلوت ، تبدیل به پیاده راه کند و  ایرادات این طرح در کمیته عمران شهرداری تنکابن رفع شده و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر فرستاده شد. از دیگر اقدامات مهم  محمد زحمتکش ، پیگیری مطالبات شهرداری از ادارات بوده که در این زمینه توانست با بکار گیری سیاست صحیح بیش از 3 میلیارد  تومان  از مطالبات را اخذکند.

و اما توجه وی به معضل زباله و پیگیری درباره ساخت کارخانه کمپوست ،جذب ردیف اعتباری و بازدید های مکررش از روند ساخت  این کارخانه قابل تحسین بوده  و خودش میگوید : 8 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات  مقام معظم رهبری  برای ساخت این کارخانه مصوب شده که 5 میلیارد تومان از  این میزان مربوط به ساماندهی شیرابه زباله بوده و 3 میلیارد تومان هم برای ادامه ساخت این پروژه مهم است.

بر اساس گفته ی سرپرست شهرداری تنکابن  ساخت فنداسیون کارخانه کمپوست تنکابن به اتمام رسیده و در هفته ی پیش رو سوله های آن نصب میشود.

زحمتکش همچنین توانست  دستور اختصاص مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار برای از سرگیری ساخت فاز چهارم پل چشمه کیله تا سر حد شمع  را اخذ کند که بنا بر گفته ی خودش ، 30 درصد از این میزان اعتبار جذب شده و قرار است برای ساخت این پروژه پیمانکار انتخاب شود.

این مسئوول در اقدام بعدی خود  توانست  دستور اختصاص مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و حوادثی برای هدایت آبهای سطحی ، پیاده رو سازی و لایروبی انهار  برای شهرداری تنکابن اخذ کند.

وی  ساخت میدان ورودی شهر از سمت شیرود را از  جمله برنامه های بلندمدت خود دانست و افزود :  پیگیری ساخت پل چهارم چشمه کیله و جاده ساحلی نیز در زمره این برنامه است.

مجموع تلاشهای محمد زحمتکش سرپرست شهرداری تنکابن بیانگر آن است که او جوانی فعال و دلسوز شهرش بوده و سعی دارد تا با تعامل و همکاری در کنار اعضای شورای اسلامی و بهره گیری از تجارب کارشناسان ،  کارنامه خوبی ،در دوران فعالیتش برای مردم زادگاهش  به یادگار بگذارد.

توجه وی به پروژه های ورزشی ، رفاهی ، زیبا سازی سطح شهر و بویژه ساماندهی زباله و حفظ محیط زیست ستودنی است و البته خودش از اعتماد اعضای شورای اسلامی و همکاری و حمایشان قدر دانی میکند و معتقد است که می توان در کنار حمایت شورا  کارهای خوبی در سطح شهر انجام داد.