اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/9تیر98

مدیران تنبل سوادکوه ! فرماندار سوادکوه به بی‌نظمی و تنبلی  برخی مدیران این شهرستان معترض شد. به گزارش حرف، سعید یزدانی که به نظر می‌رسد حتی ورود و خروج مدیران این شهرستان را تحت نظر دارد، اخیرا با تغییر ساعت شروع به کار ادارات، شاهد برخی کم‌کاری‌ها بوده است. فارس نوشت که فرماندار سوادکوه در […]

مدیران تنبل سوادکوه !

فرماندار سوادکوه به بی‌نظمی و تنبلی  برخی مدیران این شهرستان معترض شد.

به گزارش حرف، سعید یزدانی که به نظر می‌رسد حتی ورود و خروج مدیران این شهرستان را تحت نظر دارد، اخیرا با تغییر ساعت شروع به کار ادارات، شاهد برخی کم‌کاری‌ها بوده است. فارس نوشت که فرماندار سوادکوه در جمع مدیران ادارات و نهاد‌های سوادکوه با اشاره به اینکه دستور اداری گفته است که «باید ساعت 6:30 دقیقه به اداره بیاییم و 13:15 دقیقه برویم و چند مدیر شهرستانی، ساعت 6:30 دقیقه در اداره نیستند و می‌گویند که ساعت 7 بازدید هستند و برای اداره‌ای که پروژه کاری هم ندارد و باید وجدان کاری داشته باشند».

به نظر می‌رسد برخی از مدیران ادارات شهرستان سوادکوه با سحرخیزی و تغییر ساعت اداری مشکلاتی دارند و بهتر می‌دانند که در زمان دلخواه در اداره حضور پیدا کنند.

انتقاد امام‌جمعه از وضعیت آب شرب بابلسر

امام‌جمعه شهرستان بابلسر با ابراز تأسف از اینکه هنوز مردم در برخی نقاط شهرستان بابلسر با کمبود و نبود آب شرب مواجه هستند بر نبود عزم جدی برای رفع مشکلات مطروحه مردم و بی‌توجهی مسئولان گلایه کرد و گفت:درجایی که انتظار می‌رفت مسئولان برای رفع مشكل آب شرب جدیت بیشتری به خرج دهند نتیجه‌ای حاصل نشد، مردم در برخی مناطق شهرستان بابلسر سال‌هاست که چشم‌انتظار نگاه مسئولان هستند تا بلکه گوشه‌ای از مشکلات آن‌ها را برطرف کنند اما افسوس که امید آن‌ها هنوز به سرانجام خوش نینجامیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلی پور تأکید کرد: متأسفانه برخی مسئولان فقط به دادن وعده اکتفا می‌کنند، چند سالی است که مسئولان برای افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن تصفیه‌خانه در بابلسر وعده‌هایی به مردم دادند اما تاكنون عملی نشد؛ برای سال بعد قول مساعد می‌دهند، یعنی «هنوز سال بعد نیامد؟» چند سال گذشت و اتفاقی نیفتاد این برخوردها و وعده‌ها به مردم نارضایتی را به همراه دارد،که زیبنده مسئولان نظام اسلامی نیست.

ماجرای دستگیری یک زن در وزارت نفت

علی ربیعی، سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: «چندی پیش اطلاع‌رسانی غیرمسئولانه‌ای از رابطه یک زن جاسوس با برخی مدیران نفتی دیدیم. دیروز نام یکی از زنان میهنمان را در همین راستا به شکل زشتی منتشر کردند. مطلعم دستگیرشده این خانم نیست و او هم اصلاً معلوم نیست جاسوس باشد. به کجا رسیده‌ایم؟ چه راحت آبروی مردم را می‌بریم!»

«خانه‌اولی‌ها» دیگر خانه‌دار نمی‌شوند؟

جهش یک‌ساله قیمت مسکن، مسیر خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن تغییر داده است؛ به نظر می‌رسد اولین مقصدی که این گروه انتخاب کردند، ادامه حرکت در بازار اجاره است. هرچند قیمت رهن و اجاره هم در این مدت از افزایش قابل تا ملی روبه‌رو بوده؛ تا جایی که بنا به گزارش‌ها، اجاره‌نشین‌ها بسیار آسیب‌پذیر شده و حتی در اغلب موارد، توان پرداخت رهن و اجاره در کلان‌شهرها را ندارند و به شهر‌های حاشیه‌ای هجرت کرده‌اند. موضوعی که درنهایت دولت را مجبور به گرفتن تصمیمی برای حمایت از اجاره‌نشین‌ها کرده است. یک کارشناس اقتصادی دراین‌باره گفت: خانه‌اولی‌ها به دلیل کاهش قدرت خرید از دریافت وام مسکن منصرف شده‌اند، وامی که برای مسکن پرداخت می‌شده، در حال حاضر اثر خود را ازدست‌داده و قیمت خانه در این مدت حداقل دو برابر شده است./ خبرآنلاین

درگیری لفظی لاریجانی و یک نماینده

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی طرح اعاده اموال نامشروع طی تذکری خطاب به لاریجانی رئیس مجلس درباره پیشنهاد کاتب نماینده گرمسار در مورد اصلاح تبصره ماده ۷ این طرح گفت: اگر از تمام مجلس بپرسید که یکی از مزیت‌های این قانون چیست، می‌گویند اموال نامشروع افراد صرف فقرزدایی و اشتغال می‌شود و کسی هم با آن مخالفت نمی‌کند.

وی ادامه داد: نوع رفتار جنابعالی با پیشنهاد کاتب موجب می‌شود که نمایندگان بگویند که نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است، لذا باید اجازه می‌دادید متن چاپ‌شده پیشنهاد نماینده گرمسار در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد: اگر هم‌متن رفع ابهام برای شما و قاضی‌زاده هاشمی آمده بنده حرفم را پس می‌گیرم در غیر این صورت شما اشتباه کرده‌اید.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اشتباه نکرده‌ایم و شما هم قضاوت نکنید؛ آقای کاتب به‌عنوان یک نماینده اجازه دارد پیشنهاد جایگزین دهد اینکه نمایندگان متوجه نشدند شما از کجا این حرف را می‌زنید درصورتی‌که نمایندگان به آن رأی دادند. فرض کنیم حرف شما درست است، نماینده حق دارد نظر دهد و شما حق ندارید بیشتر از نمایندگان دیگر صحبت کنید، حرف شما درست نیست و تذکرتان وارد نیست؛ حرف‌های شما شعار است. فرض کنیم حرف شما درست است، نماینده حق دارد نظر دهد و شما حق ندارید بیشتر از نمایندگان دیگر صحبت کنید، حرف شما درست نیست و تذکرتان وارد نیست؛ حرف‌های شما شعار است