اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران /9اردیبهشت ماه98

**انتقادات چراغ خاموش در شورای اداری مازندران نخستین جلسه شورای اداری استان مازندران پس از رفع مشکلات اساسی بحران سیل در استان در ساری برگزار شد اما این نشست حاشیه هایی نیز داشت. به گزارش حرف، انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس با کنایه های طبرسی نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد، وی به نمایندگان […]

**انتقادات چراغ خاموش در شورای اداری مازندران

نخستین جلسه شورای اداری استان مازندران پس از رفع مشکلات اساسی بحران سیل در استان در ساری برگزار شد اما این نشست حاشیه هایی نیز داشت.

به گزارش حرف، انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس با کنایه های طبرسی نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد، وی به نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت بسیاری از استان های بودجه های فراوانی از کشور جذب می کنند و در استان هایشان کارهای خوبی صورت گرفته است نمایندگان مازندران هم در این زمینه باید تلاش کنند. این سخن به مذاق ادیانی نماینده قائم شهر خوش نیامد و فورا درخواست پاسخگویی کرد. وی بلند در میانه صحبت آیت الله طبرسی گفت که ما هم بودجه های خوبی می گیریم! نماینده ولی فقیه گفت بله منکر تلاش شما نیستم اما نباید فقط از استان توقع داشت مشکلات را رفع کنند نمایندگان هم باید تلاش کنند. در این میان اما نماینده قائم شهر دست بردار نبود و علاوه بر زمان صحبت هایش، زمانی دیگر برای توضیح درباره عملکرد نمایندگان گرفت تا صحبت کند. وی در این صحبت از بودجه هایی صحبت کرد که برای مازندران کسب کرده اند که البته نماینده ولی فقیه در استان گفت منظورم شما نبودید همه مدیران استان را عرض کردم!

**واکنش ها به انتصاب اخیر در استانداری مازندران

حسین زادگان استاندار مازندران در نخستین جلسه شورای اداری با کنایه به یکی دو نماینده استان، گفت که هیچ انتصابی در استان براساس سهمیه فردی یا گروهی نیست، یعنی اینگونه نیست که به افراد یا احزاب و گروه ها سهمیه برای عزل و نصب اختصاص بدهیم. وی ادامه داده شاید به صورت اتفاقی برخی انتصاب ها در یک حوزه انتخابی پشت سر هم رخ دهد اما دلیل نمی شود که این امر جناح بندی قلمداد شود. افراد در انتصابات مازندران براساس شایستگی ها و توانایی ها به پست ها می رسند نه براساس وابسته بودن به افراد از این رو این برداشت که مسائلی در میان است صحیح نیست. درباره گروه های سیاسی نیز رنگ این گروه ها مدنظر نیست اینگونه نیست حتما از جناح فعلی مدیران انتخاب شوند.

از حاشیه های جالب این نشست و کنایه های آن، اشاره چشمی آیت الله طبرسی به نمایندگان مازندران در هنگام انتقاد از کمبود بودجه استان بود و نیز اشاره های سر و چشم همراه با لبخند استاندار به دو نماینده قائم شهر در زمان صحبت کردن درباره نحوه انتصابات بود. به نظر می رسد انتصاب مدیرکل جدید امور روستایی مازندران از شهرستان جویبار که یکی از حوزه های انتخابیه این دو نماینده باشد به چالشی میان این دو نماینده تبدیل شده است.

**اتاق فرمان شهرداری ساری از معاونت وزارت راه

شنیده های روزنامه حرف مازندران حاکیست، با وجود اینکه مهدی عبوری شهردار سابق ساری به سمت معاونت وزیر راه منصوب شده است اما هنوز اختیارات شهرداری ساری را از آن خود می داند و بسیار تلاش می کند تا جریان های این مجموعه طبق دلخواه خود پیش رود. عبوری همچنین تلاش می کند شهردار جدید ساری منتسب به وی و از نزدیکان اش باشد.

همچنین شنیده شده عبوری یک روز پیش از انتصاب به عنوان معاون وزیر راه، به صورت ضرب العجلی معاون فنی شهرداری ساری و مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهری را منصوب کرده است. گفته می شود این مدیران پیش از این مورد غضب شهردار قرار گرفته بوده و از سمت خود برکنار شده بودند اما هنوز مشخص نیست بازگشت آنی آنان به سمت قبلی آن هم یک روز پیش از ترک پست عبوری به چه معناست.

**مخالفت استاندار تهران با شام لاکچری

استاندار تهران مراسم صرف شام و تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد سفرهای نوروزی در یک هتل پنج ستاره پایتخت را کنسل کرد. به گزارش فارس، مجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران چندی پیش پیشنهاد برگزاری مراسم صرف شام و تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد سفرهای نوروزی در هتل پنج ستاره استقلال پایتخت را به استاندار می‌دهد.

استاندار تهران در پاسخ به این پیشنهاد این‌گونه پاسخ می‌دهد: «با توجه به شرایط اقتصادی کشور دلیلی برای برگزاری مراسم تجلیل آن‌هم در یک مکان اشرافی و گران‌قیمت وجود ندارد.» انوشیروان محسنی بندپی همچنین در گفت‌وگو با فارس گفت: برای اینکه نقاط آسیب و قوت خود را در این ستادها بررسی کنیم اعلام کردیم مراسمی را در مکانی معمولی و اداری بدون صرف شام برگزار و نقطه نظرات به سمع و نظر مسئولان برسد. اسفندماه ۹۷ نیز معاون عمرانی استانداری تهران پس از شرکت پرهزینه و حاشیه ۸ شهرداری استان تهران در نمایشگاه شهر ایده آل در استان هرمزگان به‌محض بازگشت از بندرعباس برکنار شد. محسنی بندپی مازندرانی است.

**خاطره هاشمی رفسنجانی از مرگ پسر روحانی با گلوله

هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال ۷۵ خود به مرگ پسر حسن روحانی به خاطر شلیک یک گلوله اشاره می‌کند. در متن خاطره روز ۲ فروردین سال ۱۳۷۵ آمده است: «خبر رسید محمد روحانی، پسر دکتر روحانی نایب رییس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی در اثر حادثه‌ای فوت کرده است. با ایشان صحبت کردم. خیلی متاثر بود و گفت، دیشب در خانه با گلوله‌ای کشته شده است. ظواهر نشان می‌‎دهد که احتمالا در هنگام ور رفتن با اسلحه از دست خودش در رفته، ولی احتمالات دیگری هم مطرح است؛ در حال بررسی هستند. پیام تسلیتی برای پخش فرستادم.»

**پیشنهاد شیرین عبادی به ترامپ

یکی از عناصر ضد انقلاب لندن‌نشین پیشنهاد قطع پخش برنامه‌های تلویزیونی غیرفارسی زبان ایران از ماهواره‌های غربی را به دولت آمریکا داد. در حالی که چند روزی از اقدام‌های ضد ایرانی جدید دولت «ترامپ» علیه ملت ایران نگذشته، یکی از عناصر ضد انقلاب متواری به خارج از کشور که از سال ۲۰۰۹ به این سو در انگلیس به‌سر می‌برد در سیگنالی به «دولت آمریکا» قطع برنامه‌های تلویزیونی غیرفارسی زبان ایران را از شبکه‌های ماهواره‌ای خواستار شد. عبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی «الجزیره» ضمن اعلام حمایت از تحریم‌ها علیه دولت ایران، گفت که توقف پخش برنامه‌های تلویزیونی غیرفارسی زبان ایران از ماهواره‌های غربی یک روش تحریمی است که می‌تواند به دولت ایران آسیب وارد کند. عبادی گفت: «ممنوعیت استفاده از این ماهواره‌ها، باعث قطع شدن بلندگو‌های تبلیغاتی ایران خواهد شد.» شیرین عبادی در بخش دیگری از این گفتگو تغییر قانون اساسی ایران را خواستار شد.