اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/26خرداد98

در ستاد مبارزه با موادمخدر مازندران چه خبر است؟ شنیده های روزنامه حرف مازندران حاکیست برخی رفتارها و عملکردها در ستاد مبارزه با موادمخدر استان نباید از نگاه تیزبین دستگاه های نظارتی مغفول بماند. براساس این گزارش ها، تجمل گرایی و نیز اعتقاد به برخی رفتارهای دور از شان این نهاد مقدس موجب نارضایتی هایی […]

در ستاد مبارزه با موادمخدر مازندران چه خبر است؟

شنیده های روزنامه حرف مازندران حاکیست برخی رفتارها و عملکردها در ستاد مبارزه با موادمخدر استان نباید از نگاه تیزبین دستگاه های نظارتی مغفول بماند.

براساس این گزارش ها، تجمل گرایی و نیز اعتقاد به برخی رفتارهای دور از شان این نهاد مقدس موجب نارضایتی هایی در این مجموعه حساس شده است. برخی شنیده ها حاکیست، شائبه هایی درباره ساختمان این نهاد و دخیل بودن مدیران ستاد در ساخت و سازها و نیز استفاده غیراداری و رفاهی از مجموعه این ستاد در ساری انتقادهایی را به همراه داشته است.

همچنین شنیده شده است این مجموعه یکی دو شاکی درباره خودرویی هایی که از قاچاقچیان توقیف شده نیز دارد که شرح این گزارش به زودی منتشر می شود. از سوی دیگر نیز اصرار به خرید خودروهای لوکس از سوی مدیریت این ستاد موجب اعتراضاتی در تهران و مجموعه استان شده است.

بدترین تیم مدیریتی را در سازمان محیط زیست و جنگل‌ها داریم

 

مدیرکل سابق دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست با انتقاد از اینکه تیم مدیریتی محیط زیست و سازمان جنگل‌ها هیچ اعتقادی به محیط زیست ندارند، گفت: این تیم به دنبال حراج همین اندک باقی مانده از محیط زیست هستند.

محمد درویش، مدیر‌کل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست وضعیت و شرایط محیط زیست کشور را بسیار نگران کننده و شکننده دانست و گفت: با توجه به تداوم روند نشست زمین شاهد گاه و بیگاه طغیان‌ها، آفات، حشرات مختلف و انقراض شمشادها به عنوان گونه‌ای منحصر به فرد در شمال کشور و همچنین قرار گرفتن گونه هایی مانند یوزپلنگ آسیایی، خرس سیاه بلوچی، میش مرغ، سیاه گوش و بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی در لیست قرمز ( در معرض تهدید ) هستیم.

مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از ورود شیرابه زباله‌های استان‌های شمالی به رودخانه‌ها انتقاد کرد و گفت: شیرابه‌ها با ورود به اراضی کشاورزی وارد دریای‌خزر می‌شود و در جنوب کشور یعنی سواحل بوشهر، خوزستان، بندرعباس و میناب نیز با این معضل روبرو هستیم به گونه‌ای که شیرابه‌ها و فاضلاب‌ها به طور مستقیم وارد خلیج فارس و دریای عمان می شوند. وی با بیان اینکه از نظر ریزگردها همچنان وضعیتی نابسامان داریم، تصریح کرد: افراد زیادی در کشور همچنان درگیر معضل ریزگردها هستند؛ متاسفانه دولت تاکنون در مورد زباله و پسماند نتوانسته کاری انجام دهد و در حالی که از طریق پسماند می‌توان اشتغال‌زایی کرد اما تبدیل به چالش و بحران جدی شده است./خانه ملت

چرا سفر واسطه‌های آمریکا محکوم به شکست بود؟

یک رسانه آمریکایی به ارزیابی علت شکست واسطه‌ای آمریکا در سفر به ایران پرداخت.

لوبلاگ با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان و نخست‌وزیر ژاپن به ایران نوشت: ملاقات وزیر خارجه آلمان از تهران موفقیتی به همراه نداشت. اولاً او قبل از سفر به تهران، از برخی کشورهای عربی مثل اردن و امارات بازدید کرد که نشان می‌دهد اولویت آلمان کجاست! دوماً، به گفته خبرگزاری‌ها لحن هایکوماس در گفت‌وگوها متکبرانه بود. ماس اعلام کرد هر چند اروپا در کمک به کاهش فشارهای اقتصادی به ایران شکست خورده، اما در هر صورت، تهران باید به برجام پایبند بماند. بعد از اینکه هایکو ماس در مورد رفتارهای اخیر ایران هشدار داد تلویحاً گفت با حدود همه تحریم‌ها و فشارها، ایران باید خوشحال باشد که مانند یمن و سوریه در کشورش جنگ نیست! بدتر از همه او گفت ایرانی‌ها نباید از اروپا انتظار داشته باشند برای حفظ برجام معجزه کند! این سفر می‌تواند بر روابط آینده ایران آلمان هم تاثیر منفی بگذارد.

لوبلاگ همچنین پیشاپیش سفر شینزو آبه نوشت: سفر شینزو آبه به تهران، برای موفقیت این سفر کافی نیست. همه چیز بستگی به این موضوع دارد که آبه چه پیامی از طرف آمریکا با خود برده. اگر او هم مانند بقیه فقط از طرف ترامپ لیستی از خواسته‌ها و التیماتوم برده باشد، شکست خواهد خورد. اما اگر او پیام صلحی، مثلاً در مورد کاهش تحریم‌ها، با خود آورده باشد ممکن است بتواند تنش‌ها را کاهش دهد.

آبرویی که یک کلیپ از مداحی ما می‌ریزد

انتشار یک کلیپ مولودی‌خوانی در روزهای اخیر که دستمایه دابسمش‌های گوناگون در فضای مجازی شد، موجب می‌شود مداحی و مولودی‌خوانی اهل‌بیت علیهم‌السلام به استهزا گرفته شود.

آبرویی که یک کلیپ از مداحی ما می‌ریزد

در روزهای اخیر، کلیپ مولودی‌خوانی به مناسبت ولادت یکی از ائمه طاهرین (ع) و ریتم تند آن موجب شده تا صدای این مداح در کلیپ‌های بی‌ربط و طنزآمیز با صحنه‌های بعضاً زننده میکس و منتشر شود.

نشر صوت و صدای این مداحان جوان در دابسمش‌هایی که عمدتاً به نیت شادی‌آفرینی ساخته می‌شوند، شاید قابل اغماض باشد که بتوان از آن به عنوان یک اتفاق زودگذر یاد کرد؛ اما وقتی عباراتی از آن به صورت هشتگ در فضای مجازی دنبال می‌شود یا حتی صفحه‌ای برای آن ایجاد می‌شود، می‌توان فهمید که چنین ترانه‌ها و مولودی‌خوانی‌هایی موجب وهن اهل‌بیت (ع) و مجلس شادی آن‌ها خواهد شد./فارس

برخی تحرکات انتخاباتی برای اسفند98

یک حزب اصلاح‌طلب فعالیت انتخاباتی خود را برای انتخابات سال جاری مجلس شورای اسلامی آغاز کرد. در این جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان، بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید شد.بحث پیرامون عملکرد دولت، شورای شهر تهران و فراکسیون امید مجلس از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.اعضای شورای سیاست‌گذاری با تأکید بر این‌که باید تمام تلاش‌های حزب ندای ایرانیان معطوف به فراهم آوردن شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی باشد، با رد کامل پیشنهادها و سیاست‌های تحریم یا قهر با صندوق‌های رأی، برنامه‌ریزی مناسب برای تشکیل مجلسی متخصص و کارآمد و احیای مجدد جایگاه مجلس شورای اسلامی را خواستار شدند.

تسنیم نوشته؛ دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، با صدور احکام جداگانه‌ای، دوره مسئولیت روسای سازمان‌ها و کانون‌های حزب متبوعش را تمدید کرد. حزب اعتدال و توسعه از احزاب نزدیک به حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌جمهور، است که برخی اعضای شاخص دولت از جمله محمود واعظی و نوبخت  در آن عضویت دارند.

همچنین عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب از تشکیل شوراهایی استانی متشکل از افراد حقیقی و اعضای تشکل‌های انقلابی برای ساماندهی بهتر امور مربوط به انتخابات مجلس یازدهم خبر داد.