اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/22تیر98

مقایسه باستی هیلز و شهرک دریا در مازندران! شهرک «باستی هیلز» معروف به بورلی هیلز لواسان که در دامنه کوه‌های شمال شهر لواسان واقع شده، با منظره‌ای بی‌نظیر از شهر لواسان و سد لتیان، به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده است. جمعی از نمازگزاران شهر لواسان بعد از اقامه نماز جمعه طی نامه‌ای […]

مقایسه باستی هیلز و شهرک دریا در مازندران!

شهرک «باستی هیلز» معروف به بورلی هیلز لواسان که در دامنه کوه‌های شمال شهر لواسان واقع شده، با منظره‌ای بی‌نظیر از شهر لواسان و سد لتیان، به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده است.

جمعی از نمازگزاران شهر لواسان بعد از اقامه نماز جمعه طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام رئیسی خواستند تا به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی برای بازدید از ساخت و سازهای غیرقانونی و زمین خواری‌ها در این منطقه حضور یابد.این درخواست بلافاصله با استقبال قوه قضائیه مواجه و دستور پیگیری پرونده داده می‌شود که در نتیجه آن، روز گذشته با دستور حوزه قضایی لواسانات، گیت ورودی شهرک باستی هیلزجمع آوری شد. انتشار این خبر برخی ابهامات و سوالات درباره این شهرک را بر سر زبان‌ها آورد.

شهرک «باستی هیلز» معروف به بورلی هیلز لواسان که در دامنه کوه‌های شمال شهر لواسان واقع شده، با منظره‌ای بی‌نظیر از شهر لواسان و سد لتیان، به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده است. قیمت ویلا در این شهرک خصوصی، از ۳۰ میلیارد تومان شروع می‌شود به بالا.

این منطقه حدود ۳۵۰ هکتار زمین دارد. دور تا دور شهرک باستی هیلز دیوار کشی شده و همانطور که از ورودی آن مشخص است بعید است که هرکسی بتواند وارد آن شود. مگر اینکه ساکن یکی از ۳۶ ویلای لاکچری در شهرک باشد.

قیمت ویلا در شهرک لاکچری باستی هیلز هیچ محدودیتی ندارد. یکی از لاکچری‌ترین ویلاهای این شهرک تقریبا دو هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد که شامل پارکینگ، انباری، بالکن، سونا، استخر، جکوزی، سالن ورزشی و … می باشد.با توجه به دیوارکشی دور شهرک، این منطقه به یک منطقه لاکچری برای ثروتمندان تبدیل شده است که بدون توجه به قوانین کشور در آنجا انواع هنجارشکنی‌ها دیده می‌شود.

شرق نوشت: شهرک باستی هیلز تنها شهرک خصوصی در کشور نیست، شهرک «خانه دریا» در مازندران نیز یکی دیگر از این گونه شهرک‌ها می‌باشد که هرکسی اجازه ورود به آن را نداشته و دولت هم هیچ گونه دخالتی در مدیریت آن ندارد و کاملا به صورت خصوصی اداره می‌شود.

وجود فرزندان مسئولان در دستگیری‌های هنجارشکنانه

افشاگری نماینده قائم شهر درباره وضعیت حجاب در جامعه به نکته مهمی رسیده است. علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در گردهمایی حجاب و عفاف در قائم شهر گفته است که متأسفانه برخی منکرات در بین مدیران در حال رواج است زیرا برخی از افراد که اخیراً هنجارشکنی کردند و توسط نهادهای مسئول دستگیر شدند فرزندان برخی از مدیران ما هستند ؛ باید از خودمان شروع کنیم.  نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها خوش درخشیدند تأکید کرد: زنان ایرانی با حجاب کامل در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری در دنیا همه را انگشت به دهان کردند.

ادیانی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در غرب و حاشیه خلیج فارس با میلیاردها دلار و درهم و دینار برای تخریب عفاف و حجاب کشورمان خرج می‌شود.

جدال رسانه ای نماینده گلستان و مناف هاشمی

نماینده آق قلا اخیرا در صحبت هایی بار دیگر به استاندار فعلی گلستان و مناف هاشمی استاندار سابق این استان تاخته است اما مناف هاشمی این بار از دخالت های این نماینده مجلس در انتصابات به وِیژه برای انتصاب فرزندش پرده برداشته است.

مناف هاشمی در بخشی از پاسخ به تربتی نژاد نماینده مجلس گفته است جنابعالی فقط به دنبال سهم‌خواهی بودید و کوچکترین اثرگذاری از شما در توسعه شاخص‌های استان ندیده‌ام و از روزی که اینجانب احراز صلاحیت فرزند شما را به دلایل قانونی به عنوان شهردار کردکوی تائید نکردم و نیز فردی که توسط یکی از نمایندگان دیگر به عنوان فرماندارآق‌قلا معرفی شده بود را نیز موافقت نکردم، از فرصت پیش آمده بعد از سیلاب 26 و 27 اسفندماه علیه بنده استفاده کردید. با مداخله مستقیم اینجانب، هیچگونه کسری گندم در استان به ثبت نرسید.مبارزه و برخورد با فساد ریشه‌دار 39 ساله کسری گندم در گلستان که مورد توجه رئیس جمهور محترم قرار گرفت؛ در این خصوص در سال 1397 با نظارت انجام گرفته و مداخله مستقیم اینجانب، هیچگونه کسری گندم در استان به ثبت نرسید.

روایت سردار نظری از ماجرای کوی دانشگاه در سال ۷۸

«سردار نظری» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سال ۷۸ گفت: «موسوی لاری»، وزیر کشور وقت از طریق فرماندهان ارشد من فرمان برخورد با دانشجویان کوی دانشگاه تهران را صادر کرد. وزارت کشور به دانشجویان مجوز نداد و از طرفی هم روز ۱۶ تیرماه به پلیس کتبا نامه می‌دهند که هر گونه اختلالی که در محل به وجود آمد مسئولیت آن به عهده پلیس است و باید برخورد شود. اما از فردای آن روز علم حمایت از دانشجو را به دست گرفتند و تا امروز سنگ حمایت از دانشجو را به سینه میزنند!

لاریجانی به اصولگرایان نزدیک می‌شود؟

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگویی با روزنامه همدلی به تحلیل آرایش سیاسی کشور در انتخابات پیشِ‌رو پرداخته است.

درباره آقای لاریجانی و طیف لاریجانی باید به چند نکته اشاره کرد. نکته اول این که ایشان به دلیل وضع نامطلوب اصلاح‌طلبان در افکار عمومی، تمایلی برای همراهی دوباره با آن‌ها را ندارد و به همین دلیل بازگشت به اصول‌گرایی برای‌شان گزینه محتمل است که البته این باعث ریزش رای‌های طیف لاریجانی خواهد شد. سه سال پیش اصلاح‌طلبان در لایه‌های مختلف جامعه خیلی مطرح‌تر از الان بودند و به همین دلیل حمایت‌شان از لاریجانی و چند تن از نزدیکانش باعث شد تا آن‌ها رای لازم را برای مجلس‌نشین شدن بیاورند. اگر این دوره همان‌هایی که از لیست امید به مجلس دهم راه یافتند، اگر این بار هم با حمایت جریان اصلاحات وارد صحنه انتخاباتی شوند، حتی امکان دارد، رأی نیاورند و با بهارستان خداحافظی کنند؛ بنابراین طبیعی است که تمایلی برای ادامه تعامل با آن‌ها نداشته باشند. نکته دوم درباره جریان لاریجانی هم به حساسیت ویژه شخص علی لاریجانی به جریان موسوم به پایداری ربط پیدا می‌کند. در واقع اگر قرار بر همنشینی اصول‌گرایان با پایداری‌چی‌ها باشد، قطعا لاریجانی حاضر به حضور در فهرست اصول‌گرایی نخواهد بود و اگر هم یا اصول‌گرا‌ها پایداری را کنار بزنند یا آن‌ها خودشان از اصول‌گرایان جدا شوند، گمان نمی‌کنم علی لاریجانی مشکلی برای پیوستن به شورای وحدت اصول‌گرایان داشته باشد.»

نظر بهزاد نبوی درباره پیشنهاد ۵۰ هزار تومانی کروبی

بهزاد نبوی ضمن هشدار نسبت به تبعات مأیوس شدن مردم و با بیان اینکه انتخابات نظام را بیمه می‌کند، تأکید کرد: مهمترین چالش‌های پیش‌روی جریان اصلاح‌طلبی و درواقع کشور، مسائل اقتصادی و سیاست خارجی است. در دوره احمدی‌نژاد با بالا رفتن قیمت نفت پرداخت نیز ۷ برابر شدن واردات در مقایسه با دوره خاتمی پرداخت یارانه شروع شد. یارانه‌هایی که ۲۲ هزار تومان تصویب شده بود به شکل ۴۵،۵۰۰ تومان پرداخت شد، آن هم نه به اقشار خاص، بلکه به همه. سرمایه‌گذاری تعطیل شد و همه پول‌ها صرف هزینه‌های جاری شد و سر سفره‌های مردم آمد. وی افزود: شعار یارانه ۵۰ هزارتومانی آقای کروبی هم خیلی گرفت. من تقاضای رسیدگی به اقتصاد و بازنگری در سیاست خارجی را بر این اساس مطرح کردم. با تحریم‌های بین‌المللی یارانه‌ها ادامه یافت، ولی دیگر درامد ارزی نبود و این وضعیت در دوره روحانی ادامه یافت. نبوی تصریح کرد: با امضای برجام تصور می‌شد شرایط تغییر کند. نه اینکه همه مسایل حل شود، بلکه راه برای سرمایه‌گذاری خارجی باز شود. سرمایه برای طرح‌های کلان و زیربنایی بیاید. برای حل مشکلات اقتصادی موجود باید سالانه ۶۰ میلیارد دلار در کشور سرمایه‌گذاری شود، تا اشتغال در سطح فعلی بماند.

فتاح رئیس بنیاد مستضعفان می‌شود؟

چند روز پیش و پس از تکذیب رفتن قالیباف به بنیاد مستضعفان، نام مهندس پرویز فتاح، مسئول پرکار و خوش‌نام وزارت نیرو در دولت نهم و ریاست فعلی کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح شد که از متن توئیت حجت الله عبدالملکی، معاون اقتصادی کمیته امداد می توان گفت که این خبر صحت دارد و در حال وقوع است. عبدالملکی نوشته است:

«مهندس فتاح در حال تنظیم پیشنهادیه خود برای اصلاح اساسنامه بنیاد مستضعفان هستند و بخصوص بخش «وظایف اقتصادی بنیاد» را دغدغه‌مندانه، با نگاهی ویژه و انقلابی بازنویسی کرده‌اند. در دوره جدید به فضل الهی بنیاد مستضعفان جدیدی ظهور خواهد کرد، نهادی برای مستضعفین و انقلاب اسلامی.»