اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران /19آبان ماه

/// *رفتار جالب مسافران درباره افزایش قیمت بلیط ساری مشهد! در ایام تعطیل و افزایش سفرها به مشهد مقدس، قیمت بلیط ساری به مشهد به یک باره به سه تا چهار برابر قیمت واقعی آن رسی اما به گفته مسئولان سازمان صنعت و معدن مسافران در این زمینه هیچ گزارشی را به این سازمان ارجاع […]

///

*رفتار جالب مسافران درباره افزایش قیمت بلیط ساری مشهد!
در ایام تعطیل و افزایش سفرها به مشهد مقدس، قیمت بلیط ساری به مشهد به یک باره به سه تا چهار برابر قیمت واقعی آن رسی اما به گفته مسئولان سازمان صنعت و معدن مسافران در این زمینه هیچ گزارشی را به این سازمان ارجاع نداده اند.
حسین اصغرزاده معاون سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در این باره اظهار کرد: اگر مسافران هواپیما نسبت به افزایش قیمت‌ها اعتراض دارند، در این مجموعه قابل پیگیری است.
وی با اعلام اینکه افراد که نسبت به خرید بلیط اقدام کرده و اعتراضی نسبت به قیمت دارند با مراجعه به سازمان می‌توانند موارد را پیگیری کنند، گفته است: این موضوع در شهرستان‌ها هم قابل پیگیری است و این مجموعه وظیفه دارد برابر قانون با آژانس‌های متخلف برخورد کند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران یادآور شده: افراد گلایه‌مند نسبت به افزایش قیمت تصویر بلیط را برای سازمان ارسال کنند، که پس از دریافت بلیط نسبت به تهیه گزارش اقدام کرده و اگر توضیحات دریافتی از شاکیان برابر با موارد مطرح شده در قانون نباشد به صورت جدی برخورد می‌شود.
وی در پاسخ به این سئوال فارس که آیا فرد یا افرادی نسبت به افزایش قیمت بلیط به سازمان مراجعه نکرده است، افزود: یک مورد تاخیر در پرواز به سازمان مراجعه شده است در ارتباط با گرانی بلیط تاکنون مراجعه‌ای نداشتیم.
اصغرزاده با اعلام اینکه هرگونه افزایش نرخ بلیط‌های هواپیما نسبت به شرایط عادی غیر منطقی است، گفت: اگر آژانس‌ها دلایل قانونی نداشته باشند تبدیل به پرونده شده و پرونده افراد متخلف به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

*گلایه از سکوت فرماندار قائم شهر
تعدادی از هیات های مذهبی شهرستان قائم شهر در نامه ای از سکوت فرماندار این شهرستان در برابر چراغانی بازار و بی توجهی اصناف به ایام شهادت ائمه انتقاد کردند.
به گفته این هیات های مذهبی، دستگاه های متولی در این شهرستان برنامه ای خاص و مناسب برای ایام عزاداری ائمه ندارند و از سویی نیز متولیان بازار و اصناف نیز درباره شرایط این واحدها برای برنامه مناسب این حوزه اقدام خاص و ویژه ای تدارک ندیده اند زمینه ساز گلایه این گروه ها شده است.
به گفته این گروه های مذهبی با توجه به جمیع جهات برای الگوگیری فراخور شهرستانی این بزرگواران را به بازدید از دو شهرستان هم‌جوار ارجاع می‌دهیم تا از نزدیک فضاسازی و پوشش تبلیغات متناسب با ایام عزاداری آل‌الله را ببینند و لااقل بخشی از آن را در این شهرستان اجرا کنند.

*در انتظار مصوبه ممنوعیت شکار!
در حالی که با فرارسیدن حضور پرندگان مهاجر در مناطق جلگه ای مازندران، فعالان زیست محیطی در انتظار مصوبه ممنوعیت شکار هستند، به نظر می رسد پس از جدال های فراوان هنوز مصوبه این ممنوعیت ابلاغ نشده است.
مدیرکل محیط زیست مازندران گفته است مبارزه با شکار غیرمجاز و صیدپرندگان در فریدونکنار جزو مصوبات شورای تامین است و هنوز این مصوبات ابلاغ نشده و امیدواریم با ابلاغ این مصوبات بتوانیم جلوی شکار بی رویه را بگیریم.

*طاهایی از وزارت تعاون می رود
با انتشار لیست مدیران بازنشسته وزارت کار و تعاون، نام یکی دو مازندرانی نیز در این لیست به چشم می خورد.
علی اکبر طاهایی استاندار اسبق مازندران از غرب استان، مشاور و بازرس ویژه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود که با پایان یافتن دوره فعالیت بازنشسته ها از این وزارتخانه خواهد رفت.
طاهایی در فعالیت های سیاسی مازندران نقش پررنگی دارد و در قالب اصولگران اعتدال گرا دراستان فعالیت می کند.