اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/۲۴ آذرماه

*هزارجریب نکا دور از چشم متولیان! یک مسئول در منطقه شرق مازندران گفته است که بیشتر روستاهای هزارجریب نکا تحت پوشش شبکه آبرسانی بهداشتی نیستند. مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفته: 4 روستای ولاشد، شهاب الدین، زرندین پایین و آبلو نکا به دلیل دارا بودن جمعیت بالای، از روستاهای پرخطر و در معرض آلودگی […]

خبر-ویژه

*هزارجریب نکا دور از چشم متولیان!
یک مسئول در منطقه شرق مازندران گفته است که بیشتر روستاهای هزارجریب نکا تحت پوشش شبکه آبرسانی بهداشتی نیستند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفته: 4 روستای ولاشد، شهاب الدین، زرندین پایین و آبلو نکا به دلیل دارا بودن جمعیت بالای، از روستاهای پرخطر و در معرض آلودگی بالا هستند که باید تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار گیرند و آخرین مهلت تا پایان سال 97 اعلام شده است. بخشدار هزارجریب نکا هم گفته: 80 درصد روستاهای بخش هزارجریب نکا، تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی نیستند.
محمد محمدیان افزوده: برای برخی روستاها در تابستان امسال آبرسانی با تانکر انجام شد که با مشکلاتی همراه بود و با فوریت قرار دادن احداث مجتمع های آبرسانی در دست انجام این مشکلات برطرف می شود.

*پاسکاری پول باغداران مازندرانی!
اخیر تعدادی از باغداران و مرکبات کاران مازندرانی در گلایه از عدم پرداخت فروش تضمینی شب این عید محصول به دولت، از این روند انتقاد کرده اند.تعدادی از باغداران گفته اند که اتحادیه باغداران و تعاون روستایی پول خرید سال گذشته از باغداران و پول سال های گذشته را هنوز پرداخت نکرده است.نکته جالب اینکه رئیس تعاون روستایی مازندران گفته باغداران زیرنظر ما نیستند! اما اقای رئیس نفرموده اند اگر باغداران ارتباطی به شما ندارند چطور محصولات را تحویل گرفته اید ولی پول های باغداران را نمی دهید!نکته جالب اینکه وی گفته این پول را به اتحادیه باغداران پرداخت کرده ایم اما اتحادیه پول باغداران را نمی دهد!اینجاست که باید گفت بیابید پرتقال فروش را! بهتر است اتحادیه باغداران تماس رسانه ها را برای رفع مشکلات کشاورزان بی پاسخ نگذارد.

*اعتراض به وعده پوپولیستی درباره انتقال آب خزر به سمنان
وعده پوپولیستی و غیرکارشناسی روحانی در سفر به سمنان صدای اعتراض محافل حامی دولت را هم موجب شده است.
روزنامه همشهری درباره وعده انتقال آب خزر به سمنان نوشت: با این طرح، خطه سبز، قربانی سمنان می‌شود و بحران‌های محیط زیستی را شدت می‌بخشد.
پرونده انتقال آب خزر به سمنان که تصور می‌شد با تصمیم نمایندگان مجلس در دی ماه ۹۵ مبنی بر حذف این طرح، برای همیشه بسته شده است، هفته گذشته با سفر رئیس‌جمهور به سمنان دوباره صدرنشین اخبار محافل محیط‌زیستی شد. رئیس‌جمهور در سفر به سمنان در حالی از اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان خبر داده است که طی سال‌های گذشته، کارشناسان همواره نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار طرح‌های انتقال آب هشدار داده‌اند. آنها می‌گویند با به پایان رسیدن دوره سدسازی، همان تفکر سازه‌ای که سدسازی را تنها راه حل برای مقابله با کم‌آبی می‌دانست اکنون گزینه انتقال آب از حوضه‌ای به حوضه دیگر را جایگزین سدسازی کرده که به مراتب خطرناک‌تر از سدسازی است.
یادآور می‌شود برخی نمایندگان استان‌های مازندران و گیلان با پیشنهاد انتقال آب خزر به سمنان مخالفت کرده‌اند. برخی حامیان انتخاباتی دولت در استان‌های شمالی نیز ضمن انتشار نامه‌هایی از روحانی خواسته‌اند زندگی ۱۰ میلیون نفر در ۳ استان همجوار خزر را قربانی انتقال آب خزر به استان زادگاه خود نکند.

*اعتراف نماینده مجلس ششم به بی فایده بودن استعفای دسته جمعی وکلای آن دوره
علی تاجرنیا با تأکید بر اینکه استعفاکردن از موضع نمایندگی مردم هیچ توجیهی ندارد، گفت: حتی استعفای نمایندگان مجلس ششم نیز با وجود سیاسی و کلی بودن موضوع آن‌طور که انتظار می‌رفت مورد حمایت افکار عمومی قرار نگرفت. بخشی از این عدم حمایت به خاطر تبلیغات رسانه‌ای بود و مردم را به این نتیجه رسانده بود که این موضوع به خود نمایندگان مربوط می‌شود نه مردم. به اعتقاد من استعفا در هر صورتی نقض عهد با رأی‌دهندگان است و توجیه ندارد، مگر آنکه به یک تصمیم‌گیری جمعی درست ختم شود. /شرق

*رئیسی، لاریجانی را عامل شکست خود در انتخابات می‌داند
جلال میرزایی عضو فراکسیون امید معتقد است انتقادات اخیر رئیسی، لاریجانی را نشانه گرفته است. وی با اشاره به ادعای رئیسی در مورد پخش جزوه علیه او از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: ندیده ام کاظم جلالی علیه کسی جزوه پخش کند. البته دلیل رفتار و ادعای رئیسی واضح است، این‌ها فکر می‌کنند لاریجانی رقیبشان است و هدف آن‌ها هم از مطرح کردن اسم کاظم جلالی در واقع لاریجانی است و می‌خواهند بگویند شکست اصولگرایان در انتخابات بر گردن لاریجانی است.

*ضرورت آموزش جنسی در مدارس
ابراهیم فیاض، پژوهشگر حوزه‌های جامعه‌شناسی و دانشیار دانشگاه تهران معتقد است باید آموزش جنسی در مدارس وجود داشته باشد.
فیاض در بخشی از گفت‌وگوی خود با عصر ایران درباره نظام آموزش و پرورش در کشور گفت: بسته به سن دانش‌آموز باید مهارت‌های مناسب را به او آموخت. مثلاً دانش‌آموزی که در سن بلوغ است، باید بحران جنسی و بحران بلوغ را بشناسد. دانش‌آموز دوره ابتدایی باید تن خودش را بشناسد و فرق بین دختر و پسر را بفهمد. وی افزود: من بشدت به ضرورت آموزش جنسی اعتقاد دارم.
الان در بحران مربوط به تجاوز جنسی، مهم‌ترین مشکل ما این است که دانش‌آموز کم سن و سال نمی‌داند تجاوز دقیقاً چیست. به همین دلیل شاهد تجاوز معلم به دانش‌آموز یا تجاوز دانش‌آموزان بزرگ‌تر به دانش‌آموزان کوچک‌تر هستیم. منظورم از تجاوز، هر گونه تعرض جنسی است.