اخبار روز دانشگاه مازندران؛ ایجاد ۹ رشته جدید در بخش تحصیلات تکمیلی

حرف آنلاین: طی روز جاری دانشگاه مازندران میزبان، نشست جمعی از یاوران علمی دانشگاه با نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و نشست اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید استان با سرپرست دانشگاه مازندران بود و معاونت آموزشی نیز از اخذ موافقت جهت ایجاد ۹ رشته جدید در دانشگاه خبر داد. نخستین نشست […]

حرف آنلاین: طی روز جاری دانشگاه مازندران میزبان، نشست جمعی از یاوران علمی دانشگاه با نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و نشست اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید استان با سرپرست دانشگاه مازندران بود و معاونت آموزشی نیز از اخذ موافقت جهت ایجاد ۹ رشته جدید در دانشگاه خبر داد.

نخستین نشست جمعی از مدیران ستادی و روسای ادارات عمومی دانشکده‌های دانشگاه مازندران با دکتر علی اصغر باقرزاده نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در محل سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید.

*لزوم یکپارچگی و انسجام در بین همه دانشگاهیان

بر اساس این گزارش، دکتر علی اصغر باقرزاده در این نشست صمیمی ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیران حوزه کارمندی، با تاکید بر یکپارچگی و انسجام در بین همه دانشگاهیان از آن‌ها خواست تا زمینه رشد، شکوفایی و ارتقای دانشگاه مازندران را فراهم نموده تا بار دیگر به سطح اول دانشگاه‌های کشور بازگردد.

دکتر باقرزاده کارکنان دانشگاه را یکی از سه ضلع اصلی و موثر دانشگاه در پیشبرد اهداف عالیه این نهاد علمی برشمرد و با تاکید بر این‌که دانشگاه مازندران به‌عنوان دانشگاه منتخب و بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان مازندران می‌تواند نقش موثرتری در تحولات استان و به‌ویژه فعالیت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی در سطح شهرستان بابلسر ایفا نماید، اظهار داشت: این دانشگاه باید با همراهی و هم‌دلی اعضای هیات علمی، یاوران علمی و دانشجویان بتواند نقش بیشتر و تأثیرگذار در ساز و کارهای مدیریت شهری و استانی داشته باشد و ارکان مختلف شهری و استانی در حوزه‌های گوناگون از طریق دانشگاه مازندران بهره‌مند گردند.

نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امر مهم زمانی حاصل خواهد شد که همه اعضای دانشگاه با رویکرد جهادی و تحت مدیریت واحد و صحیح، رو به ‌جلو گام بردارند که قطعا نتایج مثبت آن، علاوه بر دانشگاه به سایر حوزه‌های شهرستان و استان نیز تسری خواهد یافت.

در ادامه این نشست، مدیران جامعه یاوران علمی دانشگاه ضمن تشکر از تلاش‌ها و مساعدت‌های دکتر باقرزاده در پیشرفت و ارتقای دانشگاه مازندران، خواستار حمایت و مساعدت بیشتر در اجرایی‌شدن منویات و اهداف مدیریت دانشگاه، مطابق با قوانین و مقررات در راستای ارتقای کیفی و کمی دانشگاه و هم‌چنین حمایت جدی، مستمر و عملی از دانشگاه مازندران در سطح شهرستان، استان و کشور و تلاش در بهبود زیرساخت‌ها و توسعه دانشگاه شدند.

اعضای حاضر در جلسه، حضور دکتر باقرزاده در هیات امنای دانشگاه مازندران را فرصتی مغتنم برای حمایت از کارکنان دانشگاه در بخش‌های مختلف دانسته و خواستار فراهم‌نمودن زمینه ارتقای اداری و پرسنلی و نیز تسریع در بهبود شرایط مالی و معیشتی ایشان شدند.

در این نشست، بر استمرار این جلسات برای تبادل افکار و برنامه‌ریزی در جهت شکوفایی دانشگاه تاکید شد.

یادآور می‌شود: دکتر صادق صالحی، مشاور رییس دانشگاه در ارتباط با جامعه و صنعت نیز به نمایندگی از ریاست دانشگاه مازندران در این نشست صمیمی حضور داشت.

*موافقت شورای گسترش با ایجاد ۹ رشته جدید در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران

شورای گسترش آموزش عالی وزارت عتف با ایجاد ۹ رشته جدید در دوره‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر رحمت عباس‌نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران با اعلام این خبر گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت عتف با ایجاد رشته‌های”رفتار حرکتی – یادگیری ‌‌‌و کنترل‌ حرکتی”، “مدیریت تکنولوژی – انتقال تکنولوژی”،”مهندسی‌ کامپیوتر – هوش مصنوعی – رباتیکز”، “مطالعات زنان – زن و خانواده”، “سیاست‌گذاری علم و فناوری” و “حقوق ‌خانواده” در دوره کارشناسی ارشد و رشته‌های”زیست‌شناسی دریا گرایش جانوران دریایی”،”زبان و ادبیات عربی”و” مهندسی عمران – گرایش سازه” در دوره دکتری تخصصی برای سال تحصیلی  ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ موافقت کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۷۱۷ دانشجو در ۱۹۴ رشته – گرایش دوره کارشناسی ارشد و ۱۱۰۳ دانشجو در ۱۱۲ رشته – گرایش دوره دکتری تخصصی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۹۱۱ دانشجوی غیر ایرانی نیز از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، یمن و اندونزی در ۵۴ رشته ‌ـ‌‌ گرایش دوره کارشناسی ارشد و ۲۶ رشته ـ گرایش دوره دکتری در دانشگاه مازندران مشغول به تحصیل هستند و با توجه به پتانسیل‌های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی موجود، جذب دانشجوی خارجی با هدف معرفی دانشگاه مازندران در مجامع علمی بین‌المللی از اولویت‌های این دانشگاه است.
 
*نشست اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید استان با سرپرست دانشگاه مازندران

نشست اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید استان با دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد سرپرست دانشگاه مازندران در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دکتر علی‌نژاد در این نشست که با حضور دکتر حبیب‌الله حلیمی مسئول جدید سازمان بسیج اساتید استان و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران برگزار گردید، با اشاره به این‌که بسیج اساتید به‌عنوان بسیج نخبگان برای همگان یک بسیج الگو به‌شمار می‌رود، هدف از ایجاد آن را هم‌افزایی در حوزه‌های اجرایی، پژوهشی، فرهنگی و … در راستای کمک به توسعه و تعالی دانشگاه با بهره‌گیری از توان جمع کثیری از متخصصان در حوزه‌های مختلف دانست و با تاکید بر گستره‌ فعالیت‌های بسیج اساتید در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، فرهنگی، پژوهشی و سایر بخش‌های علمی و عملی و استفاده از آن در تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی، از آمادگی دانشگاه مازندران در استفاده از ظرفیت عظیم جامعه نخبگان بسیجی در راستای ارتقای دانشگاه و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

در ادامه این نشست، مسوول و اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید استان نیز بر لزوم هم‌افزایی دانشگاه و بسیج اساتید در راستای حل معضلات و مشکلات موجود در جامعه تاکید کرده، ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی موجود در این سازمان را در خدمت‌رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، آماده و پای کار دانستند و در خصوص اولویت‌های سازمان بسیج اساتید از جمله تعامل با مدیران استان در استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و کارآمد و دریافت طرح‌های پژوهشی تقاضامحور در راستای حل مشکلات استان، بحث و تبادل نظر کردند.

یادآور می‌شود: در این نشست صمیمی، سرگرد قاسمی معاون بازرسی و تعالی، حجت‌الاسلام حلیمی معاون فرهنگی، دکتر فلاح معاون نیروی انسانی و دکتر عباس‌زاده مدیر پژوهشی سازمان بسیج اساتید استان نیز حضور داشتند./روابط عمومی