احمدی نماینده مردم مازندران در تهران می‌شود؟!

لاله انگورج تقوی در حالی امروز لیست کاندیداهای شاخص مجلس در رسانه‌های سراسری منتشر شد، که نام قاسم احمدی در ابتدای لیست خودنمایی می‌کند. قاسم احمدی که تاکنون دو دوره بعنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس نهم و دهم حضور داشت، در این دوره تصمیم به اعلام کاندیداتوری در حوزه […]

لاله انگورج تقوی

در حالی امروز لیست کاندیداهای شاخص مجلس در رسانه‌های سراسری منتشر شد، که نام قاسم احمدی در ابتدای لیست خودنمایی می‌کند.
قاسم احمدی که تاکنون دو دوره بعنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس نهم و دهم حضور داشت، در این دوره تصمیم به اعلام کاندیداتوری در حوزه تهران، ری و شمیرانات گرفت.
گرچه گمانه‌زنی‌ها و حرف و حدیث‌های بسیاری تا قبل از نام‌نویسی او و همچنین چرایی و چگونگی ثبت‌نامش در حوزه تهران صورت گرفته است، اما این یادداشت برای بررسی این موضوعات نبوده و از دریچه‌ای دیگر به موضوع می‌پردازد.
اطلاعی از آمار دقیق مازندرانی‌ها، بویژه غرب استان و بخصوص نوشهر، چالوس و کلاردشتیهای مقیم تهران ندارم، اما آنچه واضح است تعداد قابل توجهی را شامل می‌شود که بسیار اثرگذار خواهد بود.
اینکه احمدی با چه هدفی وارد کارزار انتخابات مجلس در تهران شده و اینکه دل‌خوش به چه میزان اقبال عمومی در کلانشهر تهران است، بدون شک، حاصل دوندگی‌های وی در سطح برخی مسائل ملی است.
چیزهایی که در این دو دوره، برخی از منتقدان وی در حوزه انتخابیه آنها را دستاویز نقد و به چالش کشیدن احمدی کردند.
یکی از این موارد نطق‌های بسیار، تلاش وافر و پیگیریهای مداوم احمدی در کمیسیون آموزش و تحقیقات، برای قشر فرهنگیان جامعه، مطالبات آنها، نحوه استخدام و یا به سرانجام رساندن نظام رتبه‌بندی معلمان و از این قبیل بوده است.
تمام این تلاش‌ها، چه آنها که به ثمر نشست و چه آنها که در نیمه‌راه است، از احمدی چهره‌ای مطالبه گر در حوزه فرهنگیان ساخت و وی امروز شاید به پشتوانه همان تلاش‌ها، جسارت حضور در حوزه‌ای فراشهرستانی را به خود داد و ریسک آن را پذیرفته است.
اما آنچه احمدی را مجاب به انجام این تصمیم کرد، بدون شک فقط مسائل کلان ملی و یا قرار گرفتن در لیستی خاص❗️ نیست.
احمدی به پشتوانه حمایت مردم استان مازندران مقیم تهران پا به کارزار انتخاباتیپایتخت گذاشته و حساب ویژه‌ای بر جمعیت اثرگذار آنها، باز کرده است.
ایستادگی احمدی در برابر تصمیم دولت مبنی بر اجرای انتقال آب دریای خزر به سمنان، اصرار وی بر سه لکه شدن منطقه آزاد مازندران و پیگیری مطالبات استان مازندران در دوره‌ای که ریاست مجمع نمایندگان مازندران را به عهده داشت، از او چهره‌ای فعال و پیگیر ساخت که امروز به جهت کاندیدا نشدن در مازندران، نمی‌توان از آن فقط به صرف حرکات تبلیغاتی یاد کرد.
از سوی دیگر احمدی در دوره‌ای هرچند کوتاه، بعنوان نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد نیز بود. همین مسئله شاید برگ برنده دیگری برای احمدی باشد تا بتواند حمایت جمعیت بیشتری از غرب استانیهای مقیم مرکز را به خود متمایل کند.
با بررسی همه این احتمالات و فارغ از هر نگاه سیاسی و منطقه‌ای، در شرایط فعلی کشور و مشکلاتی که در کنار اوضاع معیشتی و اقتصادی همه افراد جامعه با آن درگیر هستند، وجود نمایندگان مازندرانی در مجلس، میتواند نفع بالایی برای استان و حتی شمال کشور داشته باشد.
از یاد نخواهیم برد، طرح و لایحه‌هایی که به واسطه کم‌بودن تعداد نمایندگان شمال کشور، تصویب می‌شد یا مورد تصویب قرار نمی‌گرفت…
مطمئنا حضور احمدی در مجلس بعدی حتی از حوزه‌ای دیگر، بواسطه تجربه دو دوره و روابط خوب با دولتمردان، برای منطقه کارایی خواهد داشت و هم مازندرانیهای تهران، نماینده‌ای در مجلس خواهند داشت.

فارغ از نگاه غرب و شرق، حضور احمدی و نمایندگان دیگری از مازندران، بازی دو سر برد برای استان و منطقه است.

باید دید در ادامه چه خواهد شد…‼️