اجرای نمایش”چاه”با زبان انگلیسی دربابل

نمایش «چاه» به نویسندگی «علیرضا توانا» و کارگردانی «عباس ابوالحسنی» از 19 بهمن به مدت یک ماه در تماشاخانه ابوالحسنی بابل روی صحنه رفت. ابوالحسنی که سال گذشته نمایش «مردگان بی‌کفن و دفن» اثر ژان پل سارتر را در بابل روی صحنه برده بود، این بار سراغ یک نمایشنامه ایرانی رفت و آن را به […]

نمایش «چاه» به نویسندگی «علیرضا توانا» و کارگردانی «عباس ابوالحسنی» از 19 بهمن به مدت یک ماه در تماشاخانه ابوالحسنی بابل روی صحنه رفت.

ابوالحسنی که سال گذشته نمایش «مردگان بی‌کفن و دفن» اثر ژان پل سارتر را در بابل روی صحنه برده بود، این بار سراغ یک نمایشنامه ایرانی رفت و آن را به دو زبان اجرا کرد. سینا قاسمی نمایشنامه چاه را برای این اجرا به زبان انگلیسی ترجمه کرد.

عباس ابوالحسنی کارگردان نمایش”چاه” دراین باره گفت: نمایش «چاه» نمایشی بی ادعا و بی آلایش است که برخلاف تلخی های رایجِ حاصل از خیانت و بی اعتمادی در رابطه های دیروز و امروز، در مکانی کوچک اما گرم از «عشق» می گوید. همانگونه که هیچگاه علاقه به توضیحِ مضاعف نداشته ام در این باره هم معتقدم کاملترین حرف و هدف در اثر جاریست و بس. این نمایش هر روز در دو سانس اجرا می‌شود که سانس نخست از ساعت 17 و به زبان انگلیسی و سانس دوم از ساعت 19 و به زبان فارسی است. نخستین بار است که در مازندران یک نمایش به طور کامل به زبان انگلیسی اجرا می‌شود. افسون نامداری، محسن خسروی و اهورا گل‌عموپور هنرپیشگان این نمایش هستند و عطا روحبخش نیز طراحی صحنه «چاه» را به عهده دارد.«چاه» هر روز در آموزشگاه هنرهای نمایشی ابوالحسنی واقع در بابل، خیابان مدرس، روبه‌روی شش دری، ساختمان حسن پور، طبقه دوم اجرا شود. اجرای نمایش در روزهای شنبه تعطیل است.

گفتنی است این نمایشنامه همچنین در مرداد سالجاری به عنوان ۸ متن برتر جشنواره ی “هایفست “ارمنستان در بخش “نمایشنامه عاشقانه” برگزیده و به بخش مسابقات این جشنواره راه یافت و اسفند ماه در کشور ارمنستان به روی صحنه خواهد رفت.

سایرعوامل نمایش: دستیار کارگردان: آزاده رادمهر، طراح صحنه:عطا روح بخش، آهنگساز: شروین حاجی آقا پور، طراح لباس:سپیده زین العابدینی، عکاس: محسن غلامی،هادی زمانپور، مدیر صحنه: فرشته پیاده روحی، مدیر روابط عمومی: ناهید رجب پور، نور و صدا: رضا قلی پور، امیر تقوی، عکاس پشت صحنه : نسترن صادق پور و ترجمه ی انگلیسی: سینا قاسمی از عوامل اجرایی این نمایش هستند.