آموزش های فنی و حرفه ای باید هدفمند باشد

سید حسین درویشی به اتفاق هیات همراه با اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر دیدار و در زمینه بسط و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با یکدیگر گفتگو نمودند. به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران سیاست […]

6
سید حسین درویشی به اتفاق هیات همراه با اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر دیدار و در زمینه بسط و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با یکدیگر گفتگو نمودند.
به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و آموزش های مهارتی در استان مازندران را حول سه محور اصلی دانست و بیان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای باید هدفمند باشد زیرا آموزش های مهارتی باید بسترساز و زمینه ساز شغل افراد در جامعه باشد و در این مسیر باید از تمام فرصت ها و ظرفیت ها استفاده شود.
وی در بیان هدف دوم اظهار داشت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در مازندران و سراسر کشور باید فعالانه رو به جلو حرکت نمایند و فقط به ارایه آموزش های اثربخش مهارتی فکر کنند.
درویشی در بیان هدف سوم آموزش های فنی و حرفه ای تصریح کرد: اثر بخشی و پیامد آموزش های فنی و حرفه ای باید در جامعه رصد شود و ملموس باشد. اثر بخش بودن و باورمند بودن این آموزش ها خیلی مهم است و در صدر فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای مازندران می باشد.
در ادامه حسن زاده فرماندار بابلسر گفت: متاسفانه باور غلطی بین جوانان وجود دارد زمانی که صحبت از شغل و اشتغال می شود کار اداری و پشت میزنشینی را به عنوان شغل می دانند و اگر فرهنگ سازی شود و کار کردن، تولید، هدایت تحصیلی و شغلی درست انجام پذیرد و جوانان به طور صحیح و درست هدایت شوند مطمئناً به مراتب مشکلات کمتری در حوزه اشتغال و بیکاری وجود خواهد داشت.
وی افزود: نیاز بازار کار، تولید و پیش بینی آینده شغلی باید صورت پذیرد در این صورت آموزش های فنی و حرفه ای جایگاه خود را پیدا می کند. در کشور، استان و در کل جامعه نیاز به تربیت نیروی کار ماهر وجود دارد تا بتوان پیشرفت، توسعه اقتصادی و تولیدی را رقم زد.
فرماندار بابلسر در پایان اظهار داشت: با آموزش های فنی و حرفه ای و با مهارت آموزی آشنایی کامل دارم و در دوران جوانی از این آموزش ها بهره بردم و اعتقاد دارم که در شرایط کنونی، کشور در موقعیت حساسی به سر می برد و باید بیش از پیش به آموزش های فنی و حرفه ای توجه شود زیرا آموزش های مهارتی می تواند راهگشا و کارگشا باشد.