آغاز عملیات ایجاد برکه و کاشت درختان هیرکانی در دانشگاه مازندران

به منظور فراهم نمودن فضای سبز و ایجاد باغ اکولوژیک دانشگاه مازندران، کار حفاری چاله ها در قسمت جنگل درختان هیرکانی در پردیس دانشگاه آغاز شد. دکتر علیرضا نقی نژاد مدیر اجرایی ایجاد باغ اکولوژی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه با حمایت ها و تشویق های پیاپی ریاست محترم دانشگاه و همکاری پرسنل […]

به منظور فراهم نمودن فضای سبز و ایجاد باغ اکولوژیک دانشگاه مازندران، کار حفاری چاله ها در قسمت جنگل درختان هیرکانی در پردیس دانشگاه آغاز شد. دکتر علیرضا نقی نژاد مدیر اجرایی ایجاد باغ اکولوژی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه با حمایت ها و تشویق های پیاپی ریاست محترم دانشگاه و همکاری پرسنل اداری دانشگاه، عملیات آماده سازی و کاشت بخش جنگل باستانی و ارزشمند هیرکانی در مجموعه باغ گیاه شناسی کلید خورد.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با برشمردن اهمیت کاشت این گونه از درختان خاطرنشان کرد: جنگل های هیرکانی، میراث گرانبهای خزانه های ژنتیکی باقیمانده از دوران سوم زمین شناسی است که در دامنه های شمالی البرز مشرف به دریای خزر گسترده است. به گزارش روابط عمومی دانشگاه،دکتر نقی نژاد سپس به برنامه های دانشگاه در این خصوص اشاره کرد و افزود: دانشگاه مازندران درصدد است تا با کاشت گونه های گیاهی بومی و طبیعی دامنه های شمالی و جنوبی البرز، اکوسیستم های طبیعی و ارزشمند شمال ایران را( از دریا تا قله) در بخشی از مجموعه باغ گیاه شناسی بازسازی نماید. مدیر اجرایی پروژه ی ایجاد باغ اکولوژی دانشگاه مازندران با اشاره به این مطلب که دانشگاه مازندران درصدد است بخش های دیگری همچون باغ صخره ای، باغ گیاهان دارویی و معطر، جنگل های زاگرس، علف زارها و استپ ها و گلخانه تحقیقاتی را در آینده به این مجموعه اضافه نماید، ابراز امیدواری کرد: در چند ماه آینده شاهد تکمیل باغ اکولوژیکی مورد نظر با مساحت تقریبی 15 هکتار در ضلع  جنوب شرقی پردیس دانشگاه خواهیم بود.