آغاز شستشوی پل های بزرگ در محورهای شریانی و کوهستانی مازندران

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آغازشستشوی پلهای بزرگ در محورهای شریانی و کوهستانی استان خبر داد. به گزارش حرف آنلاین، محسن محمدنژادضمن بيان این خبر افزود : پلها از ابنیه مهم راهها هستند که در صورت عدم رسیدگی مستمر خسارات سنگینی به […]

1

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آغازشستشوی پلهای بزرگ در محورهای شریانی و کوهستانی استان خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین، محسن محمدنژادضمن بيان این خبر افزود : پلها از ابنیه مهم راهها هستند که در صورت عدم رسیدگی مستمر خسارات سنگینی به آنها وارد می شود.لذا به منظورجلوگیری از خوردگی سازه ها در اثر نفوذ یون کلر ناشی از نمک مورد استفاده در راهداری زمستانی ، شستشوی پلها انجام می گیرد.

وی در ادامه افزود با توجه به وجود پلهای متعدد در محورهای برفگیر سوادکوه،هراز،کندوان و کیاسر شستشوی پلها در این محورها و به منظور پاک نمودن نمک از سطح سازه ها در حال انجام است.با توجه به تلاش های نیروهای راهداری تاکنون عملیات مذکور در محورهای سوادکوه و هراز تکمیل شده است.با توجه به تعداد بالای پلها در این دو محورامید است با استمرار این فعالیت پس از عملیات راهداری زمستانی در هر سال شاهد افزایش عمر مفید پلهای استان باشیم.