آزمون استعدادهای درخشان مازندران و شرایط کرونا : جزییات آزمونی که لغو شد

ساری –خبرنگارحرف رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری آزمون استعدادهای درخشان استان در روز جمعه هفته جاری خبرداده بود اما ستاد ملی کرونا مدت برگزار این آزمون را به مدت دو هفته به تعویق انداخت. عبدالله آزادی در گفت وگو با خبرنگار حرف با اشاره به اینکه در روز […]

ساری –خبرنگارحرف

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری آزمون استعدادهای درخشان استان در روز جمعه هفته جاری خبرداده بود اما ستاد ملی کرونا مدت برگزار این آزمون را به مدت دو هفته به تعویق انداخت.

عبدالله آزادی در گفت وگو با خبرنگار حرف با اشاره به اینکه در روز جمعه هفته جاری، قرار بود با حضور ده هزار و 285 دانش آموز پایه ششم و 5848 فارغ التحصیل پایه 9 استعدادهای درخشان برگزار شود، اظهار داشت: این آزمون در دو نوبت صبح و عصر در برنامه هماهنگ کشوری تدارک دیده شده بود و شرکت کنندگان به سوالات آزمون پاسخ می دادند.

وی تصریح کرد: در نتیجه این آزمون که دو هفته آینده برگزار می شود 849 دانش آموز در متوسطه اول و پایه هفتم در 19 مدرسه و 555 دانش آموز در پایه دهم در رشته های علوم تجربی، ریاضی علوم انسانی و سمپاد مهارتی در 20 مدرسه پذیرش می شوند.

آزادی با بیان اینکه برای نخستین بار در مازندران با اخذ مجوز از سازمان ملی پرورش استعداهای درخشان، آزمون سمپاد مهارتی نیز برگزار می شود، گفت: اولین دوره پذیرش پایه دهم جنسیت دخترانه پسرانه در ساری در این هنرستان ها نیز در سال تحصیلی جاری صورت می گیرد.

وی افزود: دانش آموزان در آزمون برای ورود به پایه هفتم الزاما به سوالات هوش، استعداد و خلاقیت در قالب 100 سوال در مدت 80دقیقه پاسخ دهند و برای دوره دوم استعداد تحصیلی نیز 50 سوال آزمون تدارک دیده شده که در زمینه هوش تحصیلی، قرآن و معارف، زبان و ادبیات، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات خواهد بود و نیز دانش آموزان پایه هشتم و نهم منابع امتحانی تمام کتاب های هشتم و 50درصد پایه نهم را باید مطالعه کرده باشند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه همچنین برای دوره اول و پایه هفتم استان به استثنای 5 شهر حوزه امتحانی تدارک دیده شده و از گلوگاه رامسر حوزه های امتحانی دایر خواهد بود، اظهار کرد: برای پایه دهم به غیر از 5 منطقه کم جمعیت بقیه مناطق دارای حوزه مستقل خواهد بود.