‍ امکانات و تجهیزات منابع طبیعی باید در بخش حفاظت متمرکز شود

نوشهر – خبرنگار حرف: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: با توجه به توقف بهره‌برداری از جنگل‌ها، باید برای جبران کمبودهای موجود، امکانات و تجهیزات منابع طبیعی در بخش حفاظت متمرکز شود. سید وجیه‌الله موسوی در جلسه با رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستانی و رؤسای واحدهای منابع طبیعی افزود: برای جبران […]

WhatsApp Image 2018-06-12 at 3.21.31 PM

نوشهر – خبرنگار حرف: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: با توجه به توقف بهره‌برداری از جنگل‌ها، باید برای جبران کمبودهای موجود، امکانات و تجهیزات منابع طبیعی در بخش حفاظت متمرکز شود.

سید وجیه‌الله موسوی در جلسه با رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستانی و رؤسای واحدهای منابع طبیعی افزود: برای جبران ضعف در امکانات و تجهیزات، باید همدیگر را پوشش دهیم و امکانات را در اختیار یکدیگر بگذاریم.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی همچون محصورسازی و گشت و مراقبت در جنگل باید تقویت شود.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر بیان کرد: رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستانی باید درباره گزارش‌های ارسالی کارشناسان اظهار نظر کنند و بنده همهٔ گزارش‌ها را با دقت می‌خوانم. وی خطاب به مسؤولان منابع طبیعی غرب مازندران اظهار داشت: در کارها تبعیض قائل نشوید و خود را به جای ارباب‌رجوع بگذارید و در رفتار خود دقت کنید زیرا سلامت و صداقت کاری شما برای من خیلی مهم است.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر یادآور شد: بنده هیچ‌وقت در اجرای قانون، در برابر نظر کارشناسان مقاومت نکرده‌ام.

موسوی حل مشکلات مردم را وظیفه‌ای مهم دانست و تصریح کرد: ناخشنودی مردم از عملکرد هر یک از کارکنان، موجب ناراحتی بنده می‌شود زیرا به منابع طبیعی عِرق دارم. او تأکید کرد: در شهرستان‌ها نباید هیچ کاری بدون اطلاع رؤسای ادارات منابع طبیعی انجام شود و لازم است همگان، قوانین و شرح خدمات را به‌خوبی بشناسند.

موسوی بیان کرد: در بخش ممیزی و نقشه‌برداری باید دقت زیادی شود و در بخش صدور احکام قضایی، دفاع قوی ما احتمال حفظ عرصه‌ها را بسیار بیشتر می‌کند و باید قوی دفاع کنیم. فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر در این جلسه گفت: رؤسای واحدهای منابع طبیعی و نیروهای حفاظتی باید منطقهٔ خود را به‌خوبی بشناسند. سرهنگ مهدی عسکری تأکید کرد: جامع‌محوری که در بخش‌های دیگر مدیریتی مطرح می‌شود، در منابع طبیعی نیز کاربرد دارد و باید مشارکت و اعتماد مردم را جلب کنیم و گشت‌هایمان هدفمند و با برنامه باشد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر نیز گفت: باید از کارایی نیروها و امکانات موجود برای حفظ منابع طبیعی استفاده کرد.رحمت علیزاده جیرکل اظهار داشت: باید قوانین استخدامی و قوانین منابع طبیعی را خوب بدانیم و هنوز برخی نمی‌دانند که مدیریت ساحل و رودخانه با کیست و یا اینکه حریم‌ها را نمی‌شود واگذار کرد. معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر اظهار داشت: در بخش آزادسازی ساحل و اجرای حدنگاری، عملکردمان در کشور شاخص بود.عبدالرضا سنگاری افزود: در استعدادیابی و کسب درآمد نیز مقام اول کشوری را به دست آوردیم و تلاش می‌کنیم این روند ادامه یابد.در این جلسه، روسای ادارات منابع طبیعی شهرستانهای تنکابنو رامسر مطالب مورد نظر خود را بیان کردند و احکام جدید ۱۳ تن از رؤسای واحدهای منابع طبیعی وناظرین طرحهای جنگلداری داده شد.