یورو جایگزین دلار شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اروپایی‌های تصور می‌کردند ترامپ نیز مانند اوباما به برجام متعهد بماند و بعد از مذاکراتی که با آنها داشتند از برجام خارج نشود. به گزارش حرف آنلاین، ولی الله نانواکناری با اشاره به ضرورت اجرای مفاد برجام از سوی اروپایی ها بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: […]

201603104711366908

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اروپایی‌های تصور می‌کردند ترامپ نیز مانند اوباما به برجام متعهد بماند و بعد از مذاکراتی که با آنها داشتند از برجام خارج نشود.

به گزارش حرف آنلاین، ولی الله نانواکناری با اشاره به ضرورت اجرای مفاد برجام از سوی اروپایی ها بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: همه بانک ها تحت نظر دولت های خود فعالیت می کنند که بیشترین مشکل ما نیز در حوزه تجارت بین الملل، بانک ها هستند.

 

تقویت روابط بانکی مشکل فروش نفت را حل می‌کند/ یورو جایگزین دلار شود

 

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ارتباطات ایران با بانک ها برقرار شود بسیاری از مشکلات ایجاد نخواهد شد چنانچه مشکل فروش نفت به خاطر تبادل ارزی است که اگر ضمانت بانکی باشد مشکلی برای فروش نفت وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز آمریکایی ها درافکار عمومی محکوم شده و اظهارات ایران در این خصوص به اثبات رسید، عنوان کرد: اگر در مبادلات تجاری خود دلار را حذف کنیم می توانیم مشکلات را تا حدود زیادی حل کنیم لذا می توانیم ارز یورو را جایگزین دلار در روابط تجاری با اروپا کنیم.

اروپا بدعهدی آمریکا را جبران کند

نانواکناری در ادامه با اشاره به این مطلب که اروپایی ها می دانستند که ترامپ فردی غیرقابل پیش بینی است، اظهار داشت: امروز افکار عمومی شاهد است که ترامپ تعادلی در تصمیم گیری ندارد و در هر شکل وی نسبت به تعهدات خود بدعهد بوده، پس اروپا باید این اقدام آمریکا را جبران کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه همه کشورها تصور می کردند اوباما به تعهد خود پایبند است، پس ترامپ هم پایبند می ماند، خاطرنشان کرد: آنها باور نمی کردند چنین نابخردی از ترامپ سر بزند و تصور می کردند مذاکراتشان با آمریکایی ها برای ممانعت از خروج از برجام جواب بدهد./خانه ملت