ردپای قاضی زاده هاشمی در مازندران، از مناطق سیل زده تا پارک ملل ساری

ساری خبرنگار حرف/ افتتاح مرکز اورژانس، شیمی درمانی و icu بیمارستان امام علی (ع) آمل، بهره برداری از بیمارستان ۵۰ تختخوابی آیت الله خامنه‌ای شهرستان عباس‌آباد ، آغاز احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور و افتتاح بیمارستان ۵۰ تختخوابی آیت الله خامنه ای شهرستان عباس آبا، بیمارستان ۵۰ تختخوابی آیت الله خامنه ای شهرستان عباس […]

IMG_9335-Copy

ساری خبرنگار حرف/

افتتاح مرکز اورژانس، شیمی درمانی و icu بیمارستان امام علی (ع) آمل، بهره برداری از بیمارستان ۵۰ تختخوابی آیت الله خامنه‌ای شهرستان عباس‌آباد ، آغاز احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور و افتتاح بیمارستان ۵۰ تختخوابی آیت الله خامنه ای شهرستان عباس آبا، بیمارستان ۵۰ تختخوابی آیت الله خامنه ای شهرستان عباس آباد با حضور وزیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستان آیت الله خامه ای عباس آباد بر لزوم تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان تاکید کرد و گفت: تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان به طور جدی در دستور کار قرار داد.

 

آئین رونمایی از سامانه ارجاع و مدیریت سلامت در بابلسر
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین رونمایی از سامانه ارجاع و مدیریت سلامت در بابلسر  از زیرپوشش بودن ۲۳ میلیون نفر در نظام ارجاع سلامت در کشور خبر داد.

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  در آئین رونمایی از سامانه ارجاع و مدیریت سلامت در بابلسر  که در مرکز خدمات جامع سلامت روستای اوجاکسر این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام ارجاع آرزوی دیرینه مردم است، اظهار کرد: بیماران در مسیری که بيمه ها تعيين کردند در سطح يک در مراکز بهداشتي توسط پزشک معاينه مي شوند و در صورت لزوم به متخصص ارجاع خواهند شد.

وی با بیان اینکه هزینه درمانی در کشور بالا است، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش هزینه‌ها نبود نظام ارجاع است و بیماران مستقیما به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه و کمک می کند که سوابق بیمار بایگانی و هزینه درماني کاهش پيدا کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع هستند، گفت: گام نخست این طرح، تحت پوشش قرار دادن ۸۳ میلیون نفر تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است.

 

آیین کلنگ زنی و آغاز ساخت بیمارستان جایگزین ۱۶۰ تختخوابی  امام خمینی (ره) نور

 

در ادامه سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران، کلنگ احداث بیمارستان جایگزین ۱۶۰ تختخوابی  امام خمینی (ره) شهرستان نور به زمین زده شد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم کلنگ زنی بیمارستان جایگزین ۱۶۰ تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان نور اظهار کرد: این کلنگ‌زنی‌ها به همین امر محدود نمی شود و امیدواریم افتتاح شود. وی تصریح کرد: بخش اورژانس این بیمارستان با توجه به گردشگر بودن منطقه باید مجهز و بزرگ دیده شود.

 

افتتاح مرکز اورژانس، شیمی درمانی و آی سی یو بیمارستان امام علی(ع) آمل توسط وزیر بهداشت

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در آئین افتتاح مرکز اورژانس، شیمی درمانی و آی سی یو بیمارستان امام علی(ع) آمل ، با اشاره به اینکه این مرکز علاوه بر شیمی درمانی نیاز به یک بخش راديوتراپي نيز است، اظهار کرد: در راه‌اندازي اين مرکز، خيرين اعلام آمادگي کردند و وزارتخانه نيز پاي کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارائه این خدمت جدید در آمل باعث خرسندی بوده است، تصریح کرد: آمل یکی از قطب‌های درمانی در استان مازندران است به طوری که تنکابن در غرب و آمل در ورودی استان می‌تواند برای تمامی شهرهای اطراف اقدام به خدمت‌رسانی کنند.وزیر بهداشت و درمان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تأمین داروهای شیمی درمانی گفت: بیشتر داروهای تولیدی در کشور مورد تائید انجمن آنکولوژی ایران و پزشکانی که فوق تخصص خون و سرطان دارند است.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به اینکه نیروهای لازم برای این مرکز تکمیل نشده است، نیز گفت: اگر نیرو تکمیل نباشد نباید افتتاحی صورت بگیرد چرا که هر روبانی که قیچی می شود بلافاصله بعد از آن باید خدمت رساني آغاز مي شود.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به زمان جذب نیرو تکمیلی برای بیمارستان آمل، گفت: بیمار بیش از اینکه به دارو نیاز داشته باشد نیاز به توجه و محبت دارد که نیازمند حضور بیشتر پرستاران با روحیه و انگیزه بالاتری است، زمان جذب نیرو برای بيمارستان آمل و ساير بيمارستان هاي مشابه را بايد از مسئولان ذيربط پرسيد اما تمام تلاش را انجام دهيم.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید سید ابراهیم صالحی بابلسر با حضور دکتر سید حسن  هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مهندس اسلامی استاندار مازندران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح خوابگاه بزرگ دانشجویی و مجموعه ورزشی چند منظوره دانشگاه علوم پزشکی مازندران

با حضور دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوابگاه بزرگ دانشجویی ومجموعه ورزشی چند منظوره مجمتع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)افتتاح شد.

همچنین مجموعه ورزشی چند منظوره مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور وزیر بهداشت افتتاح همزمان پنج مرکز جامع خدمات سلامت را در شهرستان های نکا، بهشهر، نور و ساری صورت گرفت.

سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در مراسمی که در پارک ملل شهرستان ساری با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی  مازندران برگزار شد، واحد سیار طرح اجرایی آموزش دیابت در شهرستان ساری را  افتتاح کرد.

دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در پایان سفر دوروزه اش به استان مازندران  با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و  امام جمعه شهرستان ساری دیدار و گفتگو کرد.