گزارش حرف درباره آخرین وضعیت شورای شهر ساری؛ آماده‌باش به ذخیره‎ها!‏

مجموع اعضای دستگیر شده شورای اسلامی شهر ساری تا غروب روز یک شنبه 26 مردادماه 99 به عدد چهار رسیده است و آگاهان معتقدند تعداد این افراد بیشتر هم خواهد شد. پس از جابه جایی شهردار ساری، رسیدگی به پرونده تخلفات شورای اسلامی شهر ساری روند دیگری آغاز کرده است. در سال پایانی شورای پنجم […]

مجموع اعضای دستگیر شده شورای اسلامی شهر ساری تا غروب روز یک شنبه 26 مردادماه 99 به عدد چهار رسیده است و آگاهان معتقدند تعداد این افراد بیشتر هم خواهد شد.

پس از جابه جایی شهردار ساری، رسیدگی به پرونده تخلفات شورای اسلامی شهر ساری روند دیگری آغاز کرده است. در سال پایانی شورای پنجم و پس از تجربه جنجال های انتخابات این شورا، حالا زد و بندها و مسائل مالی و اقتصادی خود را در قالب تخلفات گسترده نشان داده است.

رسیدگی به پرونده های فساد اقتصادی در مازندران به ویژه در حوزه شوراها، مورد توجه افکارعمومی است.

دستگیری تعدادی از کارکنان شهرداری ساری، از مدیران تا معاونین دوره سابق مدیریت شهری این شهر، امروز ساری را به یکی از پرحاشیه ترین شهرهای استان تبدیل کرده است که هر لحظه در انتظار وقوع خبری در این حوزه به سر می برند.

در این رویدادها مساله مهم تر، انتخابات هیات رئیسه شورای شهر ساری و از حد نصاب افتادن جلسات این شورا است.

جلسات شورای شهرها با ترکیب نصف به اضافه یک رسمیت می یابد که با دستگیری چهار عضو از 9 عضو شورای شهر ساری، تنها 5 نفر از اعضای این شورا باقی مانده اند که با این ترکیب شورای شهر رسمیت نخواهد داشت.

حالا مساله ای که مطرح می شود از انحلال تا انتصاب اعضای جدید شورای شهر ساری است.

در انتظار تصمیم دستگاه قضایی هستیم

رضایی فرماندار ساری در این باره در گفت وگو با خبرنگار حرف با اشاره به اینکه تا کنون تعلیق دو عضو شورای شهر ساری اعلام شده است؛ تصریح کرد: این اعضا یک تا دو ماه از عضویت در شورای شهر ساری تعلیق شدند تا روند رسیدگی به پرونده آنها ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه دو عضو دیگر دستگیر شده شورای شهر ساری، هنوز تصمیم گیری نشده اند، تصریح کرد: در انتظار دستگاه قضایی هستیم تا نظر نهایی خود را درباره این دو عضو دیگر نیز اعلام کند که آیا تعلیق می شوند یا خیر.

رضایی با بیان اینکه مساله دستگیری ها در ساری پایان نیافته است تا براساس آن قانون شورا درباره جابه جایی اعضای علی البدل اقدام شود، گفت: به محض اطلاع از وضعیت نهایی پرونده این امر از سوی فرمانداری ابلاغ می شود.

فرماندار ساری همچنین احتمال انحلال شورای شهر ساری را نیز بعید اعلام کرد.

بر اساس نتایج انتخابات شورای شهر ساری در اردیبهشت96، فیض الله نفجم، جمال باقری، پرویز شعبانی، سید محمد جعفری، سبحان بخشی موسی کلایی و فرزاد گوهردهی به عنوان اعضای علی البدل شورای پنجم شهر ساری انتخاب شدند و در صف ورود به این شورا قرار دارند.