کشف ۸۹ درصد از جرائم در مازندران

حرف آنلاین: مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چالوس با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان ، فرماندار، دادستان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.جانشین فرمانده انتظامی مازندران در این مراسم از کشف ۸۹ درصدی جرائم در این استان خبر داد و گفت: در 6 ماه نخست امسال جامعه نیز ۵ درصد از […]

حرف آنلاین: مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چالوس با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان ، فرماندار، دادستان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.جانشین فرمانده انتظامی مازندران در این مراسم از کشف ۸۹ درصدی جرائم در این استان خبر داد و گفت: در 6 ماه نخست امسال جامعه نیز ۵ درصد از جرائم عمومی در استان کاهش یافت.

محراب ریاحی  با اشاره به فرمایشی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه مردم‌دوستی نیمی از عقل است، اظهار کرد: نیروی انتظامی نیز بر همین اساس خدمت خود را بر جامعه‌محوری استوار کرد تا انتظارات مردم برآورده شود.

وی با اشاره به اقدامات و عملکردهای نیروی انتظامی، خاطر‌نشان کرد: نیروی انتظامی با عملکرد مطلوب خود سعی دارد خود را در مراتبی از مردم‌مداری براساس درخواست‌های آنها قرار دهد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه راه‌های برقراری امنیت در جامعه از تلاش‌های نیروی انتظامی نشأت می‌گیرد، یادآور شد: در 6 ماه نخست امسال میزان جرائم در خود نیروی انتظامی 13 درصد کاهش یافت که نشان از صلابت و سلامت نیروی انتظامی در خدمت‌رسانی دارد.این مسؤول از کاهش پنج درصدی جرائم عمومی در نیمه نخست امسال در مازندران خبر داد و افزود: میزان نرم کاهش جرائم در کشور چهار درصد است که این مسأله نیز نشان‌دهنده فعالیت بی‌شائبه نیروی انتظامی استان است.

ریاحی با اعلام اینکه میزان پرونده‌های ورودی نیز در نیمه نخست امسال‌ در مازندران 17 درصد کاهش داشت، ادامه داد: این امر نیز نشان از روند کاهشی جرائم عمومی در استان و کشور دارد.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 89 درصد از جرائم در مازندران کشف می‌شود، گفت: در 6 ماه نخست امسال شاهد افزایش 39 درصدی در زمینه کشف مواد مخدر نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل در این استان بودیم.

*ارتقای درجه کلانتری و فرماندهی چالوس

فرماندار چالوس نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی مقتدر اگر وظایف خود را به‌درستی انجام دهد بستر برای اجرای موفق دیگر کارها  نیز فراهم می‌شود، خاطر‌نشان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان چالوس و از آن‌جایی‌که این شهرستان در 6 ماه از سال خدمات ملی به هموطنان ارائه می‌کند بدون شک حفظ و برقراری امنیت بر دوش نیروی انتظامی است.

محمد‌ناصر زندی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی با وجود بضاعت کم این نهاد، تصریح کرد: حفظ امنیت در شهرستان چالوس به‌دلیل ظرفیت‌های گردشگری خوبی که دارد و پذیرای افراد زیادی از سراسر کشور بوده و همچنین جاده چالوس که از استثنائات است که همه اینها نشان از تلاش شبانه‌روزی و حضور فعال و جدی نیروی انتظامی است و کارنامه قابل قبولی در شهرستان به‌ثبت رسید.

وی دلسوزی درون‌سازمانی و همکاری برون‌سازمانی، صداقت، پاکدستی و تدین فرمانده سابق انتظامی را از دیگر ویژگی‌های بارز وی برشمرد و افزود: ارتقای درجه کلانتری و فرماندهی سطح شهرستان و درخواست فرمانده انتظامی در بخش مرزن‌آباد با توجه به حوزه گسترده کاری این بخش از جمله نیازمندی‌های مردم منطقه محسوب می‌شود.

زندی در پایان گفت: با توجه به‌ بعد مسافت شهرستان چالوس با مرکز استان درخواست توجه ویژه به چالوس را داریم تا با حمایت‌های فرماندهی استان وضعیت این منطقه بهتر از گذشته شود.

شایان ذکر است  در این مراسم از خدمات 30 ساله علیرضا قدیمی قدردانی و سید‌عبدالله منتظری که در سمت فرماندهی انتظامی شهرستان کلاردشت در حال خدمت بود به‌عنوان فرمانده انتظامی شهرستان چالوس معارفه شد.