کشف و ضبط 16 سلاح شکاری در بابل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل از برخورد جدی با شکارچیان آب‌بندان مرزون آباد بابل خبر داد و گفت: در این عملیات 14 سلاح شکاری مجاز و دو سلاح غیرمجاز از شکارچیان در یک روز کشف و ضبط شد. نعمت‌الله قنبری اظهار کرد: تعداد پروانه شکار صادر شده امسال بیش 400 پروانه شکار برای پرندگان […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل از برخورد جدی با شکارچیان آب‌بندان مرزون آباد بابل خبر داد و گفت: در این عملیات 14 سلاح شکاری مجاز و دو سلاح غیرمجاز از شکارچیان در یک روز کشف و ضبط شد.
نعمت‌الله قنبری اظهار کرد: تعداد پروانه شکار صادر شده امسال بیش 400 پروانه شکار برای پرندگان خشکی، مرزی و آبزی بوده و صدور پروانه آبزی نیز تنها به شرط شکار برای پرندگان اردک، چنگر، غاز و خودکا بوده است. وی از ممنوعیت قرق‌شکنی خبر داد و افزود: طبق گزارش مردمی مبنی بر قرق‌شکنی غیرقانونی آب‌بندان مرزون آباد شخصا به همراه تمام محیط بانان و تعدادی کارشناس در محل حاضر شدیم و کنترل اوضاع را به دست گرفتیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل تصریح کرد: در گشت و کنترل به بررسی مدارک شکارچیان از قبیل پروانه و دفتر شکار و جواز سلاح پرداخته شد و آن دسته از شکارچیانی که فاقد مجوزهای بودند سلاح‌ها آنها ضبط شد که در بین آنها سلاح غیرمجاز هم بود.
قنبری خاطرنشان کرد: به‌همراه همکاران خود از ابتدا تا انتهای تیراندازی در داخل آب‌بندان بودیم و از نزدیک اوضاع را رصد کرده و شکارچیان را به بیرون آب‌بندان هدایت و شکارچیان متمرد را خلع سلاح می‎کردیم.
این مسؤول با اشاره به اینکه بیش از 500 نفر از شکارچیان برای شکار در آب‌بندان مرزون آباد حاضر شدند اما با تدابیر اتخاذ شده حداقل تخلف صورت پذیرفته است یادآور شد: امسال بابل شاهد حضور پرندگان مانند سال‌های گذشته نبوده است مجموع شکار کشف و ضبط شده 26 قطعه شامل 24 قطعه چنگر و دو قطعه خودکا بوده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل انتشار خبر قتل عام پرندگان آب‌بندان مرزون آباد را تکذیب کرد و افزود: کسانی که مدعی قتل و عام پرندگان در آب‌بندان مرزون آباد بابل هستند مستندات ارائه دهند.
وی ادامه داد: در این عملیات 14 سلاح مجاز و یک سلاح غیرمجاز و یک سلاح غیر مجاز کشف و ضبط شد.
قنبری گفت: امسال برای نخستین‌بار دستور لغو قرق‌شکنی از اداره کل محیط‌زیست داشتیم و این دستور برای دهیاران و روسای شوراهای اسلامی هفت روستای دارای آب‌بندان بزرگ طی نامه‌ای ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه با جدیت پیگیر شایعه اخذ وجه از شکارچیان برای ورود به آب‌بندان از سوی افراد سودجو هستیم، گفت: آب‌بندان تحت نظارت محیط زیست است و پرندگان آن نیز تحت مالکیت و حفاظت محیط زیست قرار دارند اینکه چه کسانی اقدام به چنین کار غیرقانونی کردند در دست بررسی است که در صورت صحت خبر با این افراد برخورد قانونی می‌شود./ فارس