کشف انبار های تولید،نگهداری و توزیع مواد غذایی غیرمجاز در چالوس

در پی بازرسی ماموران نظارتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دو انبار بزرگ نگهداری ، تولید و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی غیر مجاز در شهرستان چالوس کشف و منهدم شد. به گزارش حرف، در بازرسی بازرسین بهداشت محیط و واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس از یک انبار […]

3

در پی بازرسی ماموران نظارتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دو انبار بزرگ نگهداری ، تولید و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی غیر مجاز در شهرستان چالوس کشف و منهدم شد.

به گزارش حرف، در بازرسی بازرسین بهداشت محیط و واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس از یک انبار بزرگ غیر مجاز در شهرک صنعتی مرزن آباد چالوس ، بیش از ۳۰تن مواد غذایی و بهداشتی آرایشی کشف شد.

حدود ۸ تن مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و کپک زده غیر مجاز و بیش از ۲۴ تن مربا و ترشی فاقد با مشخصات بهداشتی مخدوش ، توقیف و پس از پلمپ انبار مربوطه پرونده جهت رسیدگی و ادامه روند قضایی به دادگاه ارسال شد.

همچنین بر اساس شکایت مردمی سامانه مدیریت ارتباطات مردمی “۱۹۰ بهداشت ” در شهرستان چالوس ، از یک منزل مسکونی  که مبادرت به تهیه و توزیع مواد غذایی  غیر بهداشتی  و فاقد مشخصات می کردی غیر مجاز کشف گردید .

در این بازدید که توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس انجام شد ، مواد غذایی اعم از زیتون پرورده ، مارمالاد و انواع ترشیجات انواع ترشیجات ، مرباجات و … غیرمجاز وغیربهداشتی و با بسته بندی فاقد مشخصات و همچنین حجم بالایی از مواد غذایی کپک زده، فاسد، آغشته به رنگ توقیف شد و متصدي مکان غير مجاز و غير بهداشتي نيز بازداشت و پرونده تخلف وي جهت رسيدگي قضايي به دادگاه ارسال گرديد.

در این مکان غیر بهداشتی و غیر مجاز مواد غذایی اعم از زیتون پرورده و انواع ترشیجات غیرمجاز وغیربهداشتی و با بسته بندی فاقد مشخصات و همچنین حجم بالایی از مواد غذایی کپک زده، فاسد، آغشته به رنگ نگهداری و توليد مي شد و با توجه به توزيعاین محصولات توسط متهم در مراکز فروش ، بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس پس از کسب اطلاعات لازم ، نسبت به جمع آوری اجناس مذکور از سطح عرضه شهرستان اقدام کردند.

شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران اطلاع دهند.