کرسی خادم در اتحادیه جهانی کشتی به یک زن چینی سپرده شد

کنگره هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در نشست خود در بوداپست مجارستان، «ژانگ ژیا» داور زن چینی را به جای رسول خادم که بهمن ماه سال گذشته از هیات رئیسه این اتحادیه استعفا کرده بود، به عضویت این نهاد درآورد. کنگره اتحادیه جهانی کشتی و انتخابات این نهاد در آستانه رقابتهای قهرمانی جهان دیروز (جمعه) […]

1

کنگره هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در نشست خود در بوداپست مجارستان، «ژانگ ژیا» داور زن چینی را به جای رسول خادم که بهمن ماه سال گذشته از هیات رئیسه این اتحادیه استعفا کرده بود، به عضویت این نهاد درآورد.

کنگره اتحادیه جهانی کشتی و انتخابات این نهاد در آستانه رقابتهای قهرمانی جهان دیروز (جمعه) در بوداپست برگزار شد و در این اجلاس موضوعات مهمی همچون تعیین شهرهای میزبان مسابقات تا سال 2021 مشخص شد.

از نکات قابل توجه در این نشست از دست رفتن کرسی ایران در اتحادیه جهانی کشتی بود که نماینده کشور چین تا سال 2022 در این سمت قرار گرفت.

محوریت کار کنگره 2018 بررسی مالی، ابتکارات جدید در کشتی زنان و ترویج سبک های مرتبط بود. نمایندگان کنگره همچنین اعضای جدید هیات رئیسه را برای هفت کرسی انتخاب کردند. 6 کرسی مربوط به سمت هایی بود که دوره 6 ساله آنها به پایان رسیده و هفتمین کرسی هم اوایل سال جاری میلادی با رفتن رسول خادم خالی مانده بود.

الشهرانی از قطر، دولت تورلی خانوف از قزاقستان و استن دزیدیک از آمریکا و ناتالیا یاریگین از روسیه مجددا برای 6 سال دیگر انتخاب شدند. اعضای جدید شامل پدرو سیلوا از پرتغال و پیتر باخجا از مجارستان تا سال 2024 در این سمت قرار خواهند داشت.

در این کنگره همچنین در راستای جنبش المپیک و حمایت از گفت و گو میان اعضا، نمایندگان کره شمالی و کره جنوبی با یکدیگر دست دادند و برای هم در مسابقات قهرمانی جهان در بوداپست آرزوی کامیابی کردند.

هیات رئیسه اتحادیه جهانی در جلسه خود مجموعه رهنمودهایی را به منظور بهبود ورزشکاری مربیان و ورزشکاران تصویب کرد. مربیان و ورزشکارانی که در یک مسابقه دو کارت زرد می گیرند، بر اساس رهنمودهای جدید کارت قرمز دریافت خواهند کرد و بلافاصله دیسکالیفه (حذف) می شوند.

بر اساس این رهنمودها در حالی که مدال آوران طلا به شادی برای مدال خود ترغیب شده اند، اما از مدال آوران برنز خواسته شده از شادی کردن خودداری کنند.

همچنین اعلام شده که از این پس، مربیان، مجوز اتحادیه جهانی کشتی برای مربیگری ورزشکاران در مسابقات به همراه خواهند داشت. به منظور تثبیت تقویم مسابقات و دادن فرصت کافی به فدراسیون های ملی و شهرهای میزبان برای آماده سازی خود، هیات رئیسه چندین میزبانی قاره ای و جهانی برای سالهای 2019 تا 2021 را اعلام کرد.