کاهش 22درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: در سه  ماهه امسال 130 نفر (110 مرد و مابقی زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش داشت. دكتر علی عباسی تصریح کرد: از کل تلفات تصادفات محور درون شهری  40و  جاده های برون […]

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: در سه  ماهه امسال 130 نفر (110 مرد و مابقی زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش داشت.

دكتر علی عباسی تصریح کرد: از کل تلفات تصادفات محور درون شهری  40و  جاده های برون شهری  82 و راه روستایی 8 مورد  گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری ،میاندرود با 25 ، آمل با 23 و بابل با 12 مورد  بیشترین و شهرستان های رامسر، گلوگاه و سواد کوه هر کدام با یک مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی در تفكیك وضعیت متوفی افزود:در زمان وقوع تصادف 38 نفر راننده،31 نفر موتور سوار، عابرین پیاده 30، سر نشین 27، دوچرخه سوار هم 4 فوتی به ثبت  رسید.

مدیر كل پزشكی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در سه ماه امسال، 2 هزار و 713 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه كردند كه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد کاهش داشت.

 این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشكی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای كاهش آمار كشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.