کافه کتاب انقلاب به مناسبت ایام دهه فجر در ساری افتتاح شد

به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، غرفه ای با عنوان «کافه کتاب انقلاب» با حضور آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، عیسی قاسمی طوسی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرعامل بیمه روستایی و عشایر استان، رئیس خانه هنرمندان […]

IMG_0343

به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، غرفه ای با عنوان «کافه کتاب انقلاب» با حضور آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، عیسی قاسمی طوسی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرعامل بیمه روستایی و عشایر استان، رئیس خانه هنرمندان استان، اساتید موسیقی مازندران و جمعی از کتابداران و فرهیختگان، در پارک میدان امام حسین(ع)، نبش خیابان انقلاب اسلامی ساری افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را سال کمال انقلاب نامید و اظهار داشت: آشنایی بیشتر مردم با تاریخ، اهداف و اصول انقلاب اسلامی، مستلزم آشنایی با کتاب های خوب و مطالعه بیشتر است و با راه اندازی این کافه کتاب، چنین هدفی را دنبال کرده ایم.

وی افزود: همیشه نباید در کتابخانه ها منتظر حضور مردم باشیم و این بار خواسته ایم تا کتاب های خوب را بین مردم ببریم و محفلی صمیمی برای کتابخوانی ایجاد کنیم و امیدواریم با حضور مردم، روزهایی پرخاطره در چهلمین فجر انقلاب را برای مردم ساری و اهالی فرهنگ و هنر رقم بزنیم.

ولیپور با بیان اینکه کتابداران ما با کتاب های برتر حوزه انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری و همچنین با پذیرایی نوشیدنی های گرم در خدمت مردم در این کافه کتاب خواهند بود، اذعان داشت: با این شیوه بهانه ای برای گرد هم آمدن کتابخوانان فراهم خواهد آمد و مطمئنا تبلیغی خواهد که سایر مردم زیبایی کتابخوانی اهالی مطالعه را ببینند و به آنها بپیوندند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم این ابتکار را بسیار جذاب و جالب توصیف کرد و گفت: فضای ایجاد شده از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی فرصتی خواهد بود که کتاب های انقلاب در دسترس مردم قرار گیرد و نظر مردم به سمت مطالعه این کتاب ها جلب شود.

قاسمی طوسی افزود: مشکل بسیاری از افرادی که کمتر کتاب می خوانند این است که لذت مطالعه را نچشیده اند و یا با کتاب های خوب آشنا نیستند اما این کافه کتاب، جذابیت لازم را دارد و با معرفی کتاب های خوب، استعداد ترویج صحیح فرهنگ مطالعه را ایجاد کرده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در کافه کتاب انقلاب اظهار داشت: کتاب های بسیار خوبی برای آشنایی بیشتر با انقلاب اسلامی و ماهیت آن قرار گرفته است و انتظار می رود استقبال مردمی را در پی داشته باشد.

وی تغییر در سبک تبلیغ و ترویج کتابخوانی را ویژگی اصلی این کافه کتاب دانست و گفت: محفل کتابخوانی به خودی خود زیبا و دوست داشتنی است و حالا که به میان مردم آمده است و پذیرایی با نوشیدنی گرم هم دارد، به جذابیت آن خواهد افزود.