پهلوان و فصل تازه در ورزش آمل

نخستین نشست فصلی روسای هیات های ورزشی شهرستان آمل برگزار شد. به گزارش حرف آنلاین، نخستین نشست فصلی روسای هیات های ورزشی شهرستان آمل با حضور فرماندار آمل، معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل به همت رئیس جدید اداره ورزش و جوانان آمل برگزار شد. اسماعیل پهلوان در […]

photo_2018-04-19_10-46-47

نخستین نشست فصلی روسای هیات های ورزشی شهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش حرف آنلاین، نخستین نشست فصلی روسای هیات های ورزشی شهرستان آمل با حضور فرماندار آمل، معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل به همت رئیس جدید اداره ورزش و جوانان آمل برگزار شد.

اسماعیل پهلوان در نخستین نشست فصلی رؤسای هیأت ورزشی این شهرستان در سالن اجتماعات حماسه اسلامی ششم بهمن فرمانداری ویژه، اظهار کرد: امروزه ورزش در جامعه به علم تبدیل شده و در تمام پیکره و ابعاد وجودی جامعه گسترش یافته است.

وی افزود: آمل شهر نخبگان، علما، فرهیختگان، بزرگان، اندیشمندان و بزرگان بوده و کار در آن بسیار سخت است پس لازم است تا همه افراد فعال در امر ورزش با تلاش و پشتکار فراوان موجب اعتلا و پیشرفت شهرستان شویم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل تصریح کرد: مهمترین دغدغه و نیاز بزرگ در حوزه ورزش و جوانان داشتن برنامه راهبردی جامع و کامل است پس باید در این شهرستان بر اساس محوریت و چشم‌انداز تا سال 1402 یک نقشه راه و برنامه راهبردی و استراتژیک داشته باشیم.

این مسؤول ادامه داد: لازم است برای تحقق این مهم همه هیأت‎های ورزشی گام بزرگی بردارند و به زودی برنامه راهبردی خود را تا سال 1402 به این اداره اعلام کنند.

پهلوان با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه ورزش قهرمانی، همگانی، توجه به مقوله‌های آموزش، جوانان و بانوان، تصریح کرد: حوزه فرهنگی باید ضمیمه و پیوست همه امور در هیأت‌ها باشد و در اولویت بحث اخلاقیات، ارزش‌های دینی و اسلامی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه باید در این شهرستان برنامه راهبردی جامع ورزش تا سال 1402 داشته باشیم، متذکر شد: با همه هیأت‎های ورزشی به صورت اختصاصی نشست داریم تا در کمال آرامش و سلامت در مسیر رشد و توسعه ورزش شهرستان آمل گام‌های بنیادی و اساسی برداریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل با بیان اینکه از اصول محوری این اداره داشتن نظم و انضباط در زمینه مالی و اداری است تا با رعایت آن موفق و اثرگذار باشیم، ادامه داد: همه سازمان‌های موفق در حوزه نظم و انضباط اداری و مالی به ارتقا رسیدند.

این مسؤول با اعلام اینکه معتقدم با اصل تفکر تیمی جدا از بخشی‌نگری در یک گروه بزرگ و تیم ارزشمند وارد میدان شویم، بیان کرد: شورای توسعه ورزش همگانی آمل با ریاست فرماندار ویژه این شهرستان و حضور 20 دستگاه و نهاد امر ورزش را رصد می‌کنند و در جلسات مختلف مشکلات شهری مطرح و بررسی می‌شود.

پهلوان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود عملکرد هیأت‌های ورزشی در قالب بولتن یا نگاه آماری برای برنامه‌ریزی مدون بر مبنای رفع مشکلات ارسال شود.

وی با اعلام اینکه مشکلات ورزش آمل کم نیست ولی افتخارآفرینی‌ها و مدال‌آوری‌های ورزشکاران بسیار چشمگیر است، گفت: همه با هم باید بکوشیم تا در راه ورزش قهرمانی و همگانی گام‌های بزرگ‌تر برداریم.

کسری منوچهری معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران نیز، اظهار کرد: منابع انسانی گران‌قیمت‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه هر نهاد و دستگاه است و در ورزش نیز هیأت‌های ورزشی همیشه پیش‌برنده بودند.

وی با اعلام اینکه هیأت‌های ورزشی این روزها با دست خالی زحمات زیادی می‌کشند و باید از مدال‌آوری با تلاش این مسؤولان با دستان خالی قدردانی شود، افزود: نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ابتدای سال جاری با اختصاص اعتبار مناسب برای ورزش این شهرستان گام بزرگی برداشتند و این مهم نشان از جایگاه ارزشمند نمایندگان خانه ملت دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به هماهنگی و همراهی مسؤولان این شهرستان در امر ورزش، تصریح کرد: ایجاد امنیت در ورزش از دیگر مؤلفه‌های مهم است همچنین استعدادهای ورزشی با تربیت و پرورش لازم مدال‌آوری را شامل می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه 490 مدال رنگارنگ طی سال گذشته توسط ورزشکاران مازندران در میادین مختلف جهانی، آسیایی و بین‌المللی کسب شد، ادامه داد: این امر بزرگ یک رکورد بسیار خوب برای ورزش استان است که به دنبال خود تلاش و زحمات شبانه‌روزی ورزشکاران، مربیان، خانواده‎ها، مسؤولان ورزشی، داوران و همه سازندگان ورزشی را به همراه دارد.

منوچهری با اعلام اینکه 743 مازندرانی طی سال گذشته به اردوی تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف دعوت شدند، بیان کرد: در این بین 338 نفر با عضویت در ترکیب تیم ملی از نام و اعتبار ورزش مازندران دفاع تمام قد داشتند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته روزهای خوبی را ورزش مازندران در زمینه اعتباری داشت ولی در همین سال‌ها با اقتصاد مقاومتی روبرو بودیم و در همان سال با رکوردشکنی کسب مدال و عنوان در میادین مختلف از سوی ورزشکاران روبرو شدیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ورزش قهرمانی تبلور ورزش همگانی است، گفت: ورزش عین سلامت است و در متن و بطن جامعه جای دارد.

این مسؤول با اعلام تلاش فراوان در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی، یادآور شد: ورزشکاران نمودار همه تلاش‌ها بر روی سکو هستند زیرا ورزشکاران هنرمندانی هستند که به زیبایی حرکات هنری ورزشی را در زمین به اجرا در می‌آورند.

منوچهری با اعلام لزوم ایجاد توسعه پایدار در ورزش و نقش ارزشمند ورزشکاران در این مهم، بیان کرد: باید در جلسات ورزشی از کاستی‌ها حرف به میان آورد و با همفکری مشکلات و معضلات را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه سالن تخصصی لازمه ورزش در همه رشته‌ها است ولی از این کمبود در شهرها و بخش‌ها رنج می‌بریم، تصریح کرد: کوچک‌سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی باعث شده تا ماده 88 رونق بیشتری بگیرد و سالن‌های ورزشی به مزایده با بالاترین قیمت واگذار شوند تا به ورزش شهرها کمک شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه مبلغ مزایده سالن‌های ورزشی در اختیار ادارات ورزش و جوانان شهرها قرار می‌گیرد تا به هیأت‌های ورزشی اختصاص یابد، گفت: در مزایده‌ها سعی می‌شود تا در صورت برابری قیمت متقاضیان اولویت به هیأت‌های ورزشی، سمن‌های ورزشی یا باشگاه‌ها اختصاص داده شود.