پس شما بودید؟!

جمله “پس شما بودید” را همه ما در موارد مختلف یا از زبان دیگران خطاب به خودمان شنیدیم و یا خودمان به دیگران گفتیم و یا هم اینکه از زبان دیگران خطاب به دیگران شنیدیم. اگر از مردم پرسیده شود  بیان جمله فوق در چه وقت و زمانی اتفاق می افتد قطعا خواهند گفت در […]

جمله “پس شما بودید” را همه ما در موارد مختلف یا از زبان دیگران خطاب به خودمان شنیدیم و یا خودمان به دیگران گفتیم و یا هم اینکه از زبان دیگران خطاب به دیگران شنیدیم.

اگر از مردم پرسیده شود  بیان جمله فوق در چه وقت و زمانی اتفاق می افتد قطعا خواهند گفت در وقت و زمان  ” بهت و حیرت”. بعبارت دیگر باید گفت فلسفه و یا شان نزول این جمله، ساعت “بهت و حیرت”هست. حال این “بهت و حیرت” یعنی چه در ادامه عرض خواهد شد.

 اجازه دهید پاسخ به پرسش اینکه “بهت و حیرت یعنی چه؟” را با یک مصداق بیان کنم. هنگامی که عملیات غرور آفرین والفجر8 در زمستان استخوان سوز  64 آغاز گشت و رزمندگان دلاور اسلام با عبور از آب های پر جزر و مد اروند وحشی ، جزیره استراتژیک “فاو” را در عمق خاک عراق به تصرف خود درآوردند چنان “بهت و حیرتی” نخبگان و فرزانگان نظامی دنیا را در بر گرفت که اکنون هم بعد از گذشت سه دهه از آن عملیات، همچنان هم این “بهت و حیرت ” ادامه دارد. چنانچه وقتی چند سال قبل، چندتن از اساتید برجسته  دانشگاه نظامی لندن در حین بازدید از منطقه عملیاتی والفجر 8 نتوانستند “بهت و حیرت” خود از این عملیات را کتمان کرده و از   “بهت و حیرت ” خود پیرامون آن چیزی نگویند.

آنچه که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران اسلامی از ابتدای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الی اکنون انجام داده و می دهند  همانند عملیات والفجر8، برای جهانیان نتیجه ای جز  گزیدن انگشت “بهت و حیرت” به دندان ندارد. اینکه تاکید بر دو واژه ” بهت و حیرت ” دارم نه از باب اقتدار امنیتی و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام – که بسیار هم حائز اهمیت و قابل طرح هست-  بلکه ناظر به این نکته کلیدیست که نیروی امنیتی و اطلاعاتی در نظام دینی، قبل از آنکه خود را یک نیروی در اختیار سیستم بداند خود را فردی اعتقادی در چارچوب یک مکتب و مرام الهی می داند. او سیستم محور صرف نیست بلکه دین محور و مکتب محور هست. و اتفاقا  بر اساس همین دانستن هست که به این عزیزان ” سربازان گمنام امام زمان(عج) ” گفته می شود. به بیان دقیق باید گفت تفاوت عمده نیروی امنیتی و اطلاعاتی ایران اسلامی با همتایان خود در دیگر بلاد و جغرافیا، در همین نکته اخیر هست.

هر دولت و حاکمیتی بدون تردید به نیروی امنیتی و اطلاعاتی نیازمند هست چراکه یکی از لوازم حتمی و ضروری حکومت داریست اما اینکه آن نیرو علاوه بر انگیزه ملی و میهنی، به یک موتور پرشتابی به مثل مکتب و مرام وصل باشد بدون شک این مدال تنها از آن نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران هست  و لا غیر.

اینکه ” بهت و حیرت” از عملکرد نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران اسلامی دنیا را در نوردیده تنها به طراحی امنیتی و اطلاعاتی آنان برنمی گردد بلکه در کنار یک  طراحی هوشمندانه، چاشنی به نام توکل و تضرع خالصانه و خاضعانه به درگاه قدرت مطلق هستی هست که وزارت  اطلاعات جمهوری اسلامی  را به صیدی ” بهت برانگیز”  در آسمان بنام ” عبدالمالک ریگی” و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شکاری ” حیرت آور” در زمین بنام ” روح الله زم” نایل می کند.

گرامی باد ایام میلاد خجسته حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف که در حقیقت مجالی را فراهم می سازد تا از زحمات خاموش اما بسیار پربرکت این عزیزان تجلیل و تکریمی شود.

شکرالله رضازاده شرمه