پرداخت وام 4 میلیونی به 25 هزار بازنشسته کشوری در هر ماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی از پرداخت وام 4 میلیونی به 25 هزار نفر از بازنشستگان کشوری در هر ماه خبر داد. جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: افزایش قدرت خرید بازنشستگان از اهداف صندوق در سال جاری است، در این راستا پرداخت وام ضروری قرض الحسنه می تواند به تحقق این هدف کمک شایانی کند. […]

1

مدیرعامل صندوق بازنشستگی از پرداخت وام 4 میلیونی به 25 هزار نفر از بازنشستگان کشوری در هر ماه خبر داد.

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: افزایش قدرت خرید بازنشستگان از اهداف صندوق در سال جاری است، در این راستا پرداخت وام ضروری قرض الحسنه می تواند به تحقق این هدف کمک شایانی کند.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در هر ماه به قریب ۲۵ هزار نفر از بازنشستگان وام چهار میلیونی تومانی،با کارمزد ۴ درصد و با اقساط ۳۶ ماهه پرداخت می گردد .

به گزارش ایسنا،مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: تاکنون وام چهار میلیون تومانی به 180 هزار نفر از بازنشستگان متقاضی  پرداخت شده  و پیش بینی می شود  تاپایان شهریورماه سال جاری این وام  به حساب ٣٠٠ هزار نفر از بازنشستگان و موظفین واجدالشرایط که اسامی آنها از طریق سایت در دسترس است، واریز گردد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، تقی زاده در پایان تاکیدکرد: توجه به نیازهای اقتصادی بازنشستگان و بهبود معیشت آنان از اولویت های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازشستگی کشوری است و در این زمینه برنامه هایی در دست تهیه است که در آینده اعلام خواهد شد.

*۶۰ درصد اعتبارات صندوق افزایش یافته است

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ۶۰ درصد اعتبارات صندوق مربوط به وام قرض الحسنه بازنشستگان در یکی دوسال اخیر افزایش یافته است.

عباس رشیدی ادامه داد: اعتبار وام ضروری از ۷۵۰ میلیارد به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و حدود ۳۰۰ هزار بازنشسته می توانند از این وام بهره بگیرند. رشیدی گفت: این وام ضروری از ۳ میلیون به ۴ میلیون تومان افزایش یافته است .وی تصریح کرد: برای دریافت این وام قرض الحسنه نیاز به مراجعه فرد به بانک نیست و بازنشستگان می توانند از طریق سامانه ثبت نام کرده و نیازی هم به آوردن ضامن ندارند و بازپرداخت آن هم ۳۶ ماهه خواهد بود. رشیدی گفت: محدودیتی برای دریافت وام ضروری وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع تامین نشدن بودجه مورد نیاز برای پرداخت وام ضروری فروردین ماه بازنشستگان صحت ندارد و خوشبختانه اعتبار لازم برای پرداخت این وام فراهم شده و مشکلی در خصوص واگذاری آن به بازنشستگان وجود ندارد.

لازم بذکر است سال گذشته برای پرداخت وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که این میزان در سال ۹۵، ۷۵۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ نیز ۵۰۰ میلیارد تومان بود.