پایان همایش ائمه جمعه مازندران در غرب استان

ائمه جمعه مازندران در پایان همایش یک روزه خود در غرب مازندران بر خرید کالاهای تولید ایران به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی تاکید کردند.  ائمه جمعه مازندران در این همایش با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند : مردم با خرید کالای ایرانی می […]

ائمه جمعه مازندران در پایان همایش یک روزه خود در غرب مازندران بر خرید کالاهای تولید ایران به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی تاکید کردند.

 ائمه جمعه مازندران در این همایش با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند : مردم با خرید کالای ایرانی می توانند علاوه بر رفع معضل بیکاری به حرکت چرخ صنعت کشور نیز کمک کنند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ما ائمه جمعه مازندران از ملت شریف استان می خواهیم نظر به نامگذاری سال 97 به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبری و با توجه به نوع مواجهه استکبار جهانی با برجام و خروج و تشدید تحریم های تمام شمول اقتصادی ایران اسلامی و درک همه جانبه ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی با جدیت گام برداریم.
این بیانیه می افزاید: در این راستا از مسئولان نظام و آحاد مردم می خواهیم با رعایت کامل مفاد این نامگذاری رویکرد خرید کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید شده و یا ضرورت چندانی برای خرید شان وجود ندارد متوقف شود.
ائمه جمعه استان مازندران همچنین از تولید کنندگان داخلی و مسئولان خواستند تا با ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی و نظارت بر تنظیم بازار جهت ممانعت از تخریب اجتماعی شعار کلیدی و نجات بخش مقام معظم رهبری ، از ظرفیت های مصلاهای نماز جمعه برای تقویت رویکرد جامعه به حمایت از کالاهای داخلی استفاده بهینه به عمل آورند.
آنان همچنین کشاورزان را به عنوان تولید کنندگان اساسی ترین محصولات داخلی معرفی کردند و از مسئولان خواستند تا از این قشر زحمت کش جامعه با اولویت حمایت کنند.
ائمه جمعه مازندران با اشاره به موضوع خروج امریکا از برجام و ضمن محکوم کردن این اقدام ترامپ اعلام کردند : مواضع کینه توزانه رئیس جمهوری امریکا در مورد ایران و جهان اسلام از مردم و مسئولان نظام پوشیده نیست به همین منظور مسئولان به تاسی از مواضع انقلابی و امام گونه رهبری پاسخی کوبنده به رئیس جمهوی امریکا بدهند.
آنان همچنین در این بیانیه از مسئولین استانی خواستند با اهتمام هرچه بیشتر و تدابیر لازم ، مشکلات آب کشاورزان را بر طرف و نگرانی موجود را کاهش داده و نگذارند امید خانواده های مازندرانی در حل مشکلات معیشتی کمرنگ شده و فرصت های موجود شغلی در این حوزه تهدید شود.
در این همایش نماینده ولی فقیه در استان ، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان، فرمانداران و امامان جمعه شهرستانهای مختلف مازندران حضور داشتند.
امامان جمعه در این همایش به بررسی نقش نمازجمعه در حمایت از کالای ایرانی پرداختند.
شهرهای استان مازندران دارای ۴۷ امام جمعه است./ایرنا