پایان فصل شنای زباله در ساحل محمودآباد

محمودآباد-خبرنگار حرف: سرپرست فرمانداری محمودآباد از جمع‌آوری، تخلیه و پاک‌سازی دپوی 30 ساله سایت زباله در سواحل این شهر خبر داد. علیرضا شریعت بابیان اینکه متأسفانه دپوی زباله در 20 متری ساحل این شهر باعث آلودگی محیط‌زیست ورود شیرابه‌های سمی به دریا و آلودگی آب دریا و ناراحتی شهروندان و گردشگران به این شهر زیبای […]

محمودآباد-خبرنگار حرف: سرپرست فرمانداری محمودآباد از جمع‌آوری، تخلیه و پاک‌سازی دپوی 30 ساله سایت زباله در سواحل این شهر خبر داد.

علیرضا شریعت بابیان اینکه متأسفانه دپوی زباله در 20 متری ساحل این شهر باعث آلودگی محیط‌زیست ورود شیرابه‌های سمی به دریا و آلودگی آب دریا و ناراحتی شهروندان و گردشگران به این شهر زیبای ساحلی بوده است، بیان کرد: یکی از دلایل دپوی زباله در ساحل محدودیت این شهر در تهیه زمینی مناسب برای دپوی زباله می‌باشد. محمودآباد از یک‌سو به دریا و از سوی دیگر به زمین‌های کشاورزی محدود آن تقریباً به هم چسبیده و فاصله‌ای بین آنان نیست و شهرداری علیرغم اینکه چند زمین را برای دپوی زباله در نظر گرفته بود اما نتوانست مجوزهای لازم را کسب کند و با وجود تلاش‌های زیاد شهرداری و شورای شهر و رایزنی‌های متعدد مسئولین تاکنون زمینی از سوی شورا و شهرداری مجوز دپوی زباله را نگرفت.

وی با اعلام اینکه برای رفع این معضل سه برنامه را با هماهنگی لازم مدیرکل پسماند و استاندار مازندران در دستور کار قراردادیم، افزود: در مرحله اول جمع‌آوری، تخلیه و پاک‌سازی کامل دپوی زباله در محل کنونی است که تصمیم بر این شد تا به‌طور روزانه 10 کامیون زباله بار زده و از این محل خارج شود.

شریعت ادامه داد: حتی با شهرداری با هزینه اعتبار هماهنگ شد تا سیم تریلر اجاره و جمع‌آوری زباله هر چه زودتر از این منطقه صورت و ساحل محمودآباد کاملاً پاک شود.

سرپرست فرمانداری محمودآباد بابیان اینکه در مرحله دوم استقرار دستگاه زباله‌سوز در دونقطه سرخ‌رود و محمودآباد است، عنوان کرد: با رایزنی مدیرکل پسماند، شهرداری، استانداری مازندران و مذاکره با شرکت دانش‌بنیان این دستگاه‌ها با ظرفیت روزانه 15 تن زباله در سرخ‌رود و 30 تن در محمودآباد به این دو شهر آورده شود تا به‌طور موقت دپوی زباله رفع و ساماندهی شود.

 وی با مرحله سوم برای رفع معضل زباله در محمودآباد را ورود جدی استاندار مازندران بر تلاش دریافت سه‌درصدی اعتبار برای واحدهای آلاینده به سه استان شمالی مطرح کرد و گفت: تاکنون در این زمینه رایزنی لازم انجام‌شده و تخصیص اعتبار آن دستور کار قرار می‌گیرد تا مشکلات زباله شهرهای ساحلی این استان رفع شود که محمودآباد نیز جزو این شهرها قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است فعلاً زباله‌های محمودآباد به خارج از شهرستان منتقل می‌شود و هیچ زباله‌ای در ساحل دپو نمی‌شود.