پایان بدهی‌های فدراسیون هندبال

مجمع سالیانه فدراسیون هندبال امروز ۲۲ تیر در آکادمی ملی المپیک به صورت حضوری و آنلاین به ریاست مهدی علی‌نژاد برای بررسی عملکرد فدراسیون در سال ۹۹ برگزار شد. در این مراسم از سایت جدید فدراسیون و سامانه جامع فدراسیون (my handball) نیز رونمایی شد. این سامانه کارت عضویت خواهد داشت و علی‌نژاد عضو افتخاری […]

مجمع سالیانه فدراسیون هندبال امروز ۲۲ تیر در آکادمی ملی المپیک به صورت حضوری و آنلاین به ریاست مهدی علی‌نژاد برای بررسی عملکرد فدراسیون در سال ۹۹ برگزار شد.

در این مراسم از سایت جدید فدراسیون و سامانه جامع فدراسیون (my handball) نیز رونمایی شد. این سامانه کارت عضویت خواهد داشت و علی‌نژاد عضو افتخاری این سامانه شد.

علیرضا پاکدل در مجمع سالیانه فدراسیون هندبال عملکرد سالیانه خود را ارائه و اظهار کرد: امیدوارم انتظارات جامعه را برآورده کرده باشیم. در حوزه مالی باید یک خبر خوب به اعضای مجمع بدهم بعد از سال‌ها که مشکلات متعددی وجود داشت و حسابرسی مشروط می‌شد حسابرسی فدراسیون برای اولین بار در تاریخ هندبال کشور مطلوب شد. حامیان مالی، اسپانسرهای محیطی و … جذب شد که سه برابر بودجه آورده مالی داشتیم. علی رغم اینکه یکی از آژانس‌ها عدد غیر واقع از فدراسیون طلب می‌کرد موفق شدیم مشکل را رفع کنیم. در بحث رده های ملی اردوهای تیم را داشتیم که با همراهی روسای هیات‌ها انجام شد. در بحث آموزش هم اتفاقات خوبی رقم خورد که چند دوره بین المللی را داشتیم. ۲۳ سفر استانی برای رفع مشکلات استانی داشتیم تا از لحاظ مالی و زیرساخت‌ها مشکلات را رفع کنیم. تعداد زیادی زمین ساحلی را در استان‌ها مجوز گرفتیم که به هندبال ساحلی کمک می کند.

وی گفت: یکی از دغدغه های ما آیین نامه انضباطی بود که قرار است امروز با رای روسای هیات ها به تصویب برسد و دیروز به تایید هیات رئیسه رسید. از مقررات سایر فدراسیون های بین المللی الگو برداری شده است. هیات‌های استانی هم می‌توانند از این آیین نامه استفاده کنند. یک کمیته انضباطی داریم و یک کمیته استیناف که هر کدام ۵ عضو دارند که هیچ کدام نمی توانند در هیات رئیسه و سایر بخش ها حضور داشته باشند.

پاکدل همچنین گفت: امروز از سامانه جامع فدراسیون و سایت جدید فدراسیون هندبال رونمایی خواهد شد. سایت قبلی ۱۵ سال قبل راه اندازی شده بود که اکنون از استانداردهای کشور برخوردار خواهد بود و نتایج زنده و خیلی دیگر موارد را در خود جای خواهد داد. همچنین قصد داریم آکادمی ملی هندبال را بین زمین ساحلی و فدراسیون را با توجه به منابع فدراسیون جهت ارتقاء این رشته و برگزاری اردوهای ملی در دو طبقه بسازیم.

مهدی علی‌نژاد نیز بعد از گزارش عملکرد فدراسیون و گزارش مالی و حسابرسی و موارد مطرح شده از مجمع رای گرفت و در خصوص بند ۶ که مبلغ حدود ۶۰۰ میلیون تومان در بخش توجه به روابط صاحب سبک با سایر کشورها اعتراض کرد و گفت: این بند در آیین نامه وجود دارد که تنها ۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این موضوع به نظر من غیر واقعی آمد. البته یک رویداد بین‌المللی در یزد برگزار شده که این مبلغ در آن هزینه شده است که باید در بخش میزبانی آورده می‌شد.

وی گفت: اکنون فدراسیون هندبال ۱۱ میلیارد ذخیره دارد یعنی چیزی معادل دو بودجه وزارت. این یعنی نسبت به سالها قبل درآمدزایی فدراسیون بهتر شده و آنها توانسته اند هزینه ها را مدیریت کنند. ما خوشحالیم که همه فدراسیون ها این چنین باشند. البته اکثر فدراسیون ها این چنینی هستند اما فدراسیون هندبال از همه فدراسیون ها بیشتر ذخیره دارد. البته قرار است امروز یا فردا بخشی دیگر از بودجه وزارت به فدراسیون‌های ورزشی پرداخت شود و مجموع پرداختی های بودجه در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ درصد برسد.

علی‌نژاد در ادامه افزود: هندبال در حوزه مالی و اداری در مسیر خوبی قرار گرفته است. البته متاسفانه در بخش قهرمانی شاهد اتفاقات خوبی نبوده‌ایم. باید هندبال در بازی‌های ۲۰۲۲ خود را نشان دهد و نتیجه این هزینه‌ها را بدهد. باید زمان بگذرد و نمود پیدا کند و نمی‌توان اکنون در بخش فنی صحبت کرد. هندبال مسیر درستی را حرکت می‌کند و لیگ پویایی برگزار شد، اردوهای خوبی برگزار می‌شود، در بخش زنان و پایه ها کار انجام می‌شود. بعد از سالها میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را در ایران خواهیم داشت.

وی گفت: اعتقاد دارم با این انگیزه و نیروی جوانی که پاکدل دارد و مشورتی که می‌گیرد در آینده شاهد نتایج خوبی باشیم. والیبال و بسکتبال امروز المپیکی هستند اما هندبال نه. هندبال باید دوباره خود را در بخش قهرمانی اثبات کند. اعتقاد دارم اگر کرونا نبود خیلی روند بهتری پیدا می کردیم. با مربیان زیادی مذاکره شده بود که به هر ترتیب به دلیل محدودیت ها موفق نشده اند مربی جذب کنند. وقتی یک رشته چند سال موفقیتی در رده بزرگسالان نداشته مربیان خارجی هم قبول نمی‌کنند تا به ایران بیایند. تغییر از بعد منفی به مثبت کار آسانی نیست امیدواریم این مسیر را با افرادی که می‌توانند کمک کنند از جمله روسای هیات ها که بازوان این رشته هستند پیش ببریم‌.

ما وظیفه داریم هندبال را حمایت کنیم کما اینکه کردیم و این آرامش نتیجه همین حمایت ها است.

علی نژاد در پایان گفت: از پاکدل قول می‌گیرم که با همین مسیر در گوانگجو چین هندبال را روی سکو ببینیم. استارت مدال آوری را هم در مسابقات قهرمانی آسیا تهران بزنیم.