هیچ‌کس حق ندارد از بازیکنانم به‌خاطر یک شکست ناراحت شود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برتری مقابل الوصل امارات در فاصله چهار روز پس از شکست در دربی را نشان‌دهنده شخصیت بزرگ تیمش دانست. ‌ برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل الوصل امارات اظهار داشت: از این برد خیلی خوشحالیم. این بازی هم برای ما و هم برای الوصل بسیار مهم بود. […]

2

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برتری مقابل الوصل امارات در فاصله چهار روز پس از شکست در دربی را نشان‌دهنده شخصیت بزرگ تیمش دانست.

‌ برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل الوصل امارات اظهار داشت: از این برد خیلی خوشحالیم. این بازی هم برای ما و هم برای الوصل بسیار مهم بود. به بازیکنانم بابت برد و بازی خیلی درخشانی که انجام دادند، تبریک می‌گویم. به هواداران بی‌شمارمان اعتقاد دارم که پرتعداد آمدند، تشویق‌مان کردند و شادی را به ما برگرداندند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: بازی کاملاً متفاوتی با بازی مقابل استقلال داشتیم، چون ما در آن مسابقه بازی خودمان را انجام ندادیم، توپ‌های بلند زیادی ارسال کردیم و بازی امروز آن چیزی است که همیشه باید از خودمان ارائه کنیم. ما 90 دقیقه کامل بازی را تحت کنترل‌مان داشتیم و دو گل زدیم، اما موقعیت‌های بسیار زیادی دیگری هم خلق کردیم. تنها انتقادی که می‌توانم بکنم، این است که در لیگ قهرمانان آسیا نباید این تعداد موقعیت را از دست داد. بازی بعدی همه چیز را می‌تواند تعیین کند و ما  با خوش‌بینی فراوان به دبی می‌رویم.

*هواداران ما در 3 سال گذشته به صحنه‌های شادی عادت کرده‌اند

وی در ادامه در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران درباره دربی و شکست پرسپولیس که باعث ناراحتی بسیاری از هواداران شد، گفت: طبیعی است هواداران ما مانند سایر هواداران دنیا فقط دنبال برد، برد و برد هستند، اما این ورزش است و تیمی وجود ندارد که همیشه برنده باشد. می‌دانم هواداران عزیز ما در سه سال گذشته خیلی به صحنه‌های شادی عادت کرده‌اند. همان‌طور که قبل و بعد از بازی با استقلال گفتم، هرگز و هیچ وقت نتوانستم و نمی‌خواهم از رفتار و نحوه بازی بازیکنانم گلایه کنم.

این مربی کروات خاطرنشان کرد: طبیعیتاً صحنه‌ها و لحظاتی وجود دارد که تیمی ضعیف ظاهر می‌شود، اما باید این واقعیت را بپذیریم که بازیکنانم در سه سال اخیر صحنه‌ها و نتایج خوبی خلق کردند. هیچ‌کس حق ندارد از آنها به‌خاطر یک بازی و یک شکست ناراحت شود. من درک می‌کنم شوق و اشتیاق برای بازی مقابل استقلال و دربی خیلی بالاست و مانند قهرمانی لیگ ارزش دارد، اما من هم قبل از بازی و بعد از آن به بازیکنانم به‌دلیل خدماتی که در این چند وقت ارائه دادند، تبریک گفتم. به‌هرحال شکست بخشی از کار ماست.

*می‌توانیم به‌راحتی از یک سیستم به سیستم دیگر برویم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که پس از تعویض‌های صورت‌گرفته از سوی او ترکیب این تیم تهاجمی‌ترین ترکیب در 25 بازی اخیر محسوب می‌شد و به‌نظر می‌رسید تیم او با سیستم 2-4-4 لوزی بازی کند، اما همین سیستم را به‌صورت خطی اجرا کرد و آیا در بازی‌هایی مانند بازی با السد بهتر نیست تیمش 2-4-4 لوزی بازی کند که شاداب‌تر است، اظهار داشت: کیفیت خوب ما این است که می‌توانیم به‌راحتی از یک سیستم به سیستم دیگر برویم. بازیکنان پست‌های اصلی خودشان را دارند، اما به‌هرحال تغییر روش‌ها و انسجام تیمی ما بستگی به وضعیت و کیفیت بازیکنان‌مان دارد. ما با هر دو سیستم در بازی‌ها پیروز می‌شویم، موقعیت گل ایجاد می‌کنیم و نتیجه هم می‌گیریم.

وی افزود: شرایط بازیکنان ما نوع سیستم‌مان را تعیین می‌کند. خود شما دیدید دو گل زدیم و حداقل هفت هشت موقعیت گل صددرصد ایجاد کردیم. این امتیاز ماست که به‌راحتی می‌توانیم تغییر سیستم بدهیم. طبیعی است باید برخی بازیکنان‌مان را به فرم ایده‌آل برسانیم، مانند نوراللهی که در یک سال و نیم اخیر بازی فعال آن‌چنانی نداشته است و طبیعتاً مایل هستیم این بازیکنان ما هرچه زودتر بهتر شوند، چون حداقل 10 بازی دیگر تا آخر فصل پیش‌ِرو داریم.

*شکی نداریم که در خانه الوصل کارمان سخت است

برانکو در واکنش به این مسئله که الوصل در این بازی هفت بازیکن خود را در اختیار نداشت و به‌نظر می‌رسد بازی برگشت برای پرسپولیس آسان نباشد، گفت: بازی امروز هم آسان نبود. در لیگ قهرمانان آسیا بازی آسان وجود ندارد. ما هم امروز بعضی از بازیکنان‌مان را نداشتیم. حالا اینکه چند بازیکن آنها نبودند، مشکل ما نیست و به این مسئله ورود نمی‌کنیم، اما اینکه کارمان سخت خواهد بود، همین‌طور است و شکی نداریم.