همه آنچه که در نشست مجمع نمایندگان مازندران در آمل گذشت

نشست مجمع نمایندگان استان مازندران این بار به میزبانی شهرستان آمل برگزارشد که کرونا، کشاورزی مازندران، معماری و طرح تفصیلی شهرهای استان، زباله، انتخابات شورای شهرها و زمین خواری مهمترین مباحث مطرح شده  در آن بود. به گزارش حرف، حجت الاسلام محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان صبح چهارشنبه 17 دی ماه، در جلسه […]

نشست مجمع نمایندگان استان مازندران این بار به میزبانی شهرستان آمل برگزارشد که کرونا، کشاورزی مازندران، معماری و طرح تفصیلی شهرهای استان، زباله، انتخابات شورای شهرها و زمین خواری مهمترین مباحث مطرح شده  در آن بود.

به گزارش حرف، حجت الاسلام محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان صبح چهارشنبه 17 دی ماه، در جلسه مجمع نمایندگان مازندران به میزبانی آمل با اشاره به اینکه عمران و آباد کردن زمین وظیفه همه انسان هاست و هر نهادی که برای عمران و آبادانی زمین گام برمی دارد در راستای هدف خلقت گام برداشته است، تصریح کرد: اگر فرصت ها را درست مدیریت کنیم نتایج خوبی می گیریم.

وی با انتقاد از ویلاسازی و تغییر معماری در شهرهای استان اظهار کرد: وضعیت معماری شهرهای استان به غرب گرایش یافته است؛ حتی برخی ساختمان های دولتی نیز به این وضعیت گرایش یافته اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار فرصتی برای تولید داخلی است، گفت: امروز که دلار گران شده است، دیگر واردات نباید سودآوری داشته باشد اما به نظر می رسد هنوز تمایل به واردات وجود دارد که برخلاف توجه به تولید ملی است.

وی افزود: واردات امروز به ضرر کشور است و باید به داخل و تولید داخلی توجه کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به ایجاد منطقه آزاد برای استان آن را یک فرصت و یک تهدید عنوان و مطرح کرد: این امر اگر مسائل جانبی همراه با فرهنگ سازی باشد تهدید نیست و اینکه زمینه های صادرات مهیا شود شود حتی برای استان خوب نیز خواهد بود اما اگر بهانه ای برای افزایش واردات باشد، یک تهدید خواهد بود.

وی با اعلام اینکه همه این زمینه‌ها فرصت هایی است که باید خوب مدیریت شود، گفت: اعضای مجمع نمایندگان مازندران به نکات این نشست‌ها توجه کرده و مسائل معماری ایرانی و اسلامی را مورد توجه قرار دهند.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندرود رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در سخنانی با تاکید بر توجه ویژه نمایندگان مازندران بر شرایط کرونایی آمل بیان کرد: در شرایط کرونایی و اقتصادی بودن شهرستان آمل باید نمایندگان تلاش های موثری در این راستا انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه باید در نرخ گذاری محصولات کشاورزی نظر کشاورزان و نمایندگان آنها نیز موثر باشد، بر استفاده از جوانان در مدیریت های شهرستان ها نیز تاکید کرد.

نظارت در انتخابات آتی شوراها جدی تر است

نماینده مردم بابل گفت: تغییر ساختار هیات های نظارت بر انتخابات شوراها ضروری است.

مهدی سعادتی با اشاره به اینکه علمکرد شوراها نشان می دهد که نارضایتی وجود دارد و گلایه شدیدی در حوزه فعالیت شورایی شنیده می شود، تصریح کرد: مطالبات گسترده برای انتخابات بعدی وجود دارد و این نشان می دهد که باید در این حوزه دقت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاییدهای فله ای کاندیداهای شورای شهر شرایط فعلی را ایجاد کرده است، گفت: در تایید صلاحیت ها؛ عدم نظارت و بازگشت برخی کاندیداها به عرصه رقابت موجب شد که امروز باید پاسخگوی مردم باشیم.

سعادتی با بیان اینکه کوتاهی موجب می شود در آینده نیز سرنوشت شوراها به وضعیت فعلی دچار شود، عنوان کرد: در انتخابات آتی استعلام از شورای نگهبان و اطلاعات سپاه نیز به استعلام کاندیداهای شورای شهرها افزوده می شود.

انتقاد نماینده آمل از وزارت نفت

نماینده مردم آمل با گلایه از قطعی گاز و برق در کشور اظهار کرد: امروز که بسیاری از واحدهای اداری و تولیدی تعطیل است اینکه کمبود گاز و برق عنوان می شود جای سوال دارد، چگونه وزیر نیرو و وزیر نفت در این باره اظهار گلایه می کنند که کمبود وجود دارد.

حاجی پور همچنین با اشاره به معضل زباله آمل تصریح کرد: این معضل سال هاست که وجود دارد و برای رفع آن نیاز به همیاری استانی است.

وی با انتقاد از زمین خواری و ساحل خواری در استان تصریح کرد: در حوزه گردشگری ضعیف عمل کرده ایم و این امر ناشی از مدیریت نادرست در این بخش است.

حاجی پور با تاکید بر اینکه کمبود آب شهرهای الف مازندران نیاز به توجه ویژه دارد، بیان کرد: امروز در شهرهای آمل، بابل، بابلسر، نور، محمودآباد و شهرهای اطراف از مشکل کمبود آب رنج می برند.

ضرورت ورود مجمع نمایندگان به مساله نهاده های دامی

کیوان مرادیان نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان به مساله نهاده های دامی و کمبود مرغ در بازار ورود کند، تصریح کرد: مسائل بسیار حیاتی در استان وجود دارد که نیاز است به آن ورود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت نهاده های دامی که حاشیه ساز شده است توضیح بدهد، گفت: در این بخش کاستی هایی وجود دارد که باید به سمع نمایندگان برسد.

وی همچنین از پیشنهاد اجرای طرح تفصیلی استان مازندران استقبال کرد وگفت: این امر در حوزه شهرستان های مازندران ضروری است و باید مورد وجه ویژه نمایندگان قرار گیرد.

وی همچنین از پیشنهاد اجرای طرح تفصیلی استان مازندران استقبال کرد وگفت: این امر در حوزه شهرستان های مازندران ضروری است و باید مورد وجه ویژه نمایندگان قرار گیرد. فرماندار آمل نیز در این نشست با اشاره به اینکه شرایط ویژه ای در کرونا دارد؛ اظهار کرد: آمل به دلیل شرایط فعلی نیازمند توجه است. شریعت با تاکید بر اینکه وضعیت قرمز کرونا در آمل با مدیریت خوب استانی کنترل شد تا وارد پیک سوم نشود، گفت: امروز شرایط کرونا در آمل سینوسی است و این نیاز به توجه ویژه در حوزه امدادی دارد.

در این نشست علاوه بر نمایندگان مجلس، صمدی مدیرعامل شرکت ایران صدرا، هدایت مدیرعامل مجمع جوانان مازندران و بهزادی عضو هیات علمی دانشگاه از جمله سخنرانان این نشست بودند.