همایش پیاده روی خانوادگی ماه رمضان در پل سفید

پل سفید-حلیمه خادمی : طرح همایش پیاده رویی خانوادگی شب های ماه  در پل سفید چهارمین سال برگزاری خود را می گذارند . به همین منظور در بین مردم و مسئولین حضور پیدا کردیم تا از نحوه چرایی ها و برگزاری این همایش مطلع شویم، در مراسم افطاری این همایش که توسط نهادهای مردمی بر […]

WhatsApp Image 2018-06-12 at 3.21.02 PM

پل سفید-حلیمه خادمی : طرح همایش پیاده رویی خانوادگی شب های ماه  در پل سفید چهارمین سال برگزاری خود را می گذارند . به همین منظور در بین مردم و مسئولین حضور پیدا کردیم تا از نحوه چرایی ها و برگزاری این همایش مطلع شویم، در مراسم افطاری این همایش که توسط نهادهای مردمی بر گزار شده شرکت می کنم ،بعد مراسم افطار در مسیر پیاده روی جاده ساحلی با مردم هم قدم می شوم ،خانواده ها کنار یکدیگر مشغول راه رفتن و گفتگو خانوادگی مسیر را طی می کنند،با چند نفر مشغول گفتگو می شوم.

خانم گوران یکی از شرکت کننده ها در این ورزش همگانی با بیان اینکه این پیاده رویی در روحیه ما بسیار تاثیر گذار است گفت: با توجه به اینکه امکانات تفریحی خاصی در شهر نداریم برگزاری اینگونه همایش ها مفرح و نشاط بخش است،کودکان دوچرخه سوار با شادی و امنیت در حال دوچرخه سواری هستند و از کنار من عبور می کنند.

آقای محمودی با اشاره به اینکه این طرح در چهارمین سالی است که  اجرا می شود خاطر نشان کرد:استقبال مردم از این طرح بسیار بالا بوده است و هر شب بر این استقبال افزوده می شود.

خانم رجبی با بیان اینکه این طرح نوپا با استقبال خیلی خوبی روبه رو شده و به عنوان یک خانم با شرکت در این پیاده رویی و تغییر روحیه بعد از یک روز کاری موافق هستم اظهار کرد:جوایز و قرعه کشی ها موجب ایجاد انگیزه در بین فرزندان ما شده است و با شوق خاصی هر شب در این همایش شرکت می کنند.

مهرعلی قدیری رئیس شورای شهر پل سفید بیان کرد: اداره ورزش و جوانان و هئیت همگانی  زمانی که  این کار فرهنگی را آغاز کرده اند در ابتدا استقبال خوبی نداشت ولی اکنون با حمایت  ارگان های مختلف  و نهاد های مردمی و خیرین شهر روز به روز از استقبال بیشتری برخوردار شده است.

قدیری با اشاره به این که یک برنامه اجتماعی بسیار خوب  در شهر به اجرا در آمده  است افزود:  پل سفید  اولین شهری است که این طرح در آن اجرا می شود، و هر شب همراه  با برنامه ی فرهنگی، ورزشی ،آموزشی واهدا جوایز برگزار می شود که مورد توجه واستقبال  مردم شهرقرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اسپانسرها  که از بین مردم،شرکت ها و مدیران  هستند جوایز را تهیه می کنند گفت:علاوه بر جوایز هئیت همگانی آموزش های همگانی را نیز در دستور کار خود قرار داده است و این امر همچون صله رحم تمام مردم شهر را در کنار هم گرد آوری می کند تا مردم در کنار یکدیگر به ورزش و گفتگو بپردازند.

رضا احمد زاده رئیس اداره ورزش جوانان شهرستان سوادکوه-هئیت همگانی  شهرستان را جزء برترین  هئیت های همگانی  معرفی کرد و ادامه داد:پیاده رویی هر شب بعد از انجام مراسمات مساجد آغاز می شود و در این همایش برنامه های فرهنگی،آموزشی، مداحی و جشن ها اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در طول سال اجرا خواهد شد و در فصل تابستان  هفته ای یکبار قرعه کشی  اجرا می شود گفت: این طرح در استان مازندران و در شهر  پل سفید اولین باری است که اجرا شده است.احمد زاده با اشاره به برنامه ریزی در اجرای طرح افزود: با همکاری نیروی انتظامی امنیت خانواده ها تامین می شود و تمام ارگان ها در این طرح همکاری دارند.

اردلان کریمی مدیر هئیت همگانی بیان کرد طرح هدفمند پیاده روی شب های ماه رمضان به مدت چهار سال است که در حال برگزاری است و این طرح در استان اولین بار است که در حال اجرا می باشد، در مسیر پایانی پیاده رویی بلیط های قرعه کشی پخش می شود و شرکت کنندگان بعد از بازگشت از جاده ساحلی در جایگاه تعیین شده استقرار پیدا می کنند،در جایگاه برنامه های فرهنگی ،ورزشی و مسابقات اجرا می شود و انتهای برنامه ها قرعه کشی انجام می شود.

بعد از بازگشت از مسیر پیاده رویی و اطلاع یافتن از نظرات مردم و مسئولین به جایگاه رسیدم که جمعیت چشم گیری حضور داشتند بعد از مداحی و اجرای برنامه های آموزشی زمان قرعه کشی رسید و مردم با چه هیجانی منتظر اسامی اعلام شده بودند ،اسامی اعلام شد و برندگان این پیاده رویی جوایز خود را دریافت کردند در تمامی چهره ها لبخند مهمان بود و مردم بدون احساس خستگی راهسپار خانه شدند تا برای روز کاری بعد خود را آماده کنند.